چشمی دیجیتال درب

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

قفل‌ها در تامین امنیت و حفظ حریم شخصی افراد نقش زیادی دارند. زیرا به کمک آن‌ها می‌توان ورود و خروج افراد را به مکان‌های مختلف کنترل کرد.

معمولاً برای بخش‌های داخلی و خارجی ساختمان‌ها قفل‌های متفاوتی ساخته می‌شود که ممکن است امکانات متفاوتی هم داشته باشند. دستگیره درب ورودی یکی از مهم‌ترین اجزای ساختمان است که باید به آن توجه ویژه شود. انتخاب درست یک قفل برای درب ورودی می‌تواند از ورود سارقان و افراد ناشناس به داخل محل زندگی یا کار شما جلوگیری کند.

نکاتی برای تعویض قفل درب ورودی

در مواردی مثل قدیمی بودن قفل، نچرخیدن کلید در داخل قفل و … نیاز است که قفل عوض شود. در حال حاضر، انواع قفل مکانیکی و قفل هوشمند در بازار وجود دارد. برای خرید قفل دیجیتال، بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید. چون قفلی که انتخاب می‌کنید باید هم بیشترین امنیت را برای شما تامین کند و هم متناسب با نیازهای شما باشد.

1- قفل باید مناسب درب ورودی باشد.

اطمینان حاصل کنید که قفل انتخابی شما برای استفاده در درب‌های خارجی ساخته شده است. قفل‌هایی که برای قسمت‌های داخلی ساختمان مثل حمام تولید می‌شوند برای استفاده در درب ورودی مناسب نیستند و ممکن است امنیت کافی را نداشته باشند. همواره درب‌های ورودی مورد تهاجم سارقان و مجرمان قرار می‌گیرند؛ پس قفلی که بر روی آن‌ها نصب می‌شود باید از استحکام مناسب برخوردار باشد.

2- میزان استفاده از قفل را مشخص کنید.

با توجه به اینکه انواع قفل در بازار وجود دارد نحوه استفاده شما از قفل باید مشخص شود. به تعداد ساکنین خانه فکر کنید. در نظر بگیرید که هر چند وقت یکبار درب باز و بسته می‌شود و چه قدر رفت و آمد در محل کار یا زندگی شما وجود دارد.

تمام قفل‌ها با گذشت زمان فرسوده می‌شوند، اما سرویس و تعمیر بعضی از آن‌ها آسان‌تر است. در این شرایط تفاوت قفل‌های سنتی و هوشمند را در نظر بگیرید تا بدانید که کدامیک با نیازهای شما مطابقت دارند.

3- به جای برند، به کیفیت توجه کنید.

ادعاهای تولیدکنندگان می‌تواند گمراه‌کننده باشد. به همین دلیل، شما باید تفاوت بین برند‌های مختلف قفل را بدانید. همچنین باید با بهترین قفل‌های درب آشنا باشید.

شما باید بر اساس میزان استفاده روزمره از قفل و میزان امنیتی که از آن انتظار دارید، دست به انتخاب بزنید. بهتر است زبانه قفلی که روی درب ورودی  نصب می‌شود، به صورت مخفی باشد. در هنگام انتخاب قفل به نکاتی مانند مقاومت در برابر ضربه، جنس بدنه و نحوه نصب توجه کنید.

4- با تفاوت قفل‌های نوع الکترونیکی آشنا شوید.

به علت پیشرفت تکنولوژی، در سال‌های اخیر انواع این قفل‌ها به بازار آمده است. این قفل‌ها ممکن است تا حدودی با هم متفاوت باشند. به عنوان مثال، بین قفل Wi-Fi و قفل بلوتوث تفاوت‌هایی وجود دارد.

از نظر ظاهری، در هر دو روش به شما امکان کنترل قفل‌ها از طریق تلفن همراه داده می‌شود. اما تفاوت بین این دو بسیار زیاد است. قفل‌های Wi-Fi از هر جایی در جهان می‌توانند کنترل شوند. در حالیکه، اساس بلوتوث نزدیکی بین دستگاه‌ها است و اگر شما با دستگاه فاصله داشته باشد نمی­‌توانید آن را کنترل کنید. شما باید با توجه به نیاز خود نوع قفل را مشخص کنید.

5- ضرورت تعویض قفل ورودی را مشخص کنید.

یکی از سوالاتی که باید به آن جواب دهید این است که آیا تعویض قفل ضروری است یا خیر. گاهی اوقات ممکن است به تعویض کامل قفل نیاز نباشد و با تعمیر یا تعویض یک قطعه مشکل برطرف شود.

اگر می‌خواهید کلید را تغییر دهید تا از ورود افرادی که زمانی به منزل شما دسترسی داشتند جلوگیری کنید، می‌توانید فقط مغزی قفل را عوض کنید. تعویض مغزی تقریباً هیچ وقت از تعویض کامل قفل گران‌تر نیست. بنابراین، اگر فکر می‌کنید شخص دیگری کلید منزل شما را دارد و به همین دلیل تصمیم به تغییر قفل گرفته‌اید، عوض کردن مغزی این مشکل را حل می‌کند.

اگر قفل در ورودی خراب است ممکن است بتوانید به جای تعویض، آن را تعمیر کنید. بعضی اوقات این راه حل می‌تواند در مقایسه با عوض کردن قفل ارزان‌تر باشد. اگر تعمیر کردن ارزان نبود، بهتر است قفل را عوض کنید.

6- از یک فرد باتجربه و متخصص کمک بگیرید.

احتمالاً خود شما می‌توانید قفل را عوض کنید. اما در برخی شرایط بهتر است از یک فرد باتجربه و متخصص کمک بگیرید. قفل‌سازها می‌توانند در مورد قفل‌های موجود در بازار اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهند. آن‌ها علاوه بر اطلاعاتی که به شما می‌دهند، از عهده انجام هر کاری که برای تعویض قفل درب ورودی لازم است، برمی‌آیند.

همچنین می­‌توانید جهت تهیه دستگیره در اتاق خواب از برند­های معتبر مانند htn prime از خدمات پس از فروش باکیفیت محصولات بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید