قفل درب دیجیتال

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

به صدا در آمدن زنگ هشدار آزاردهنده است. هشدارهای اشتباه همسایه‌ها را آزار می‌دهد و حیوانات خانگی را وحشت‌زده می‌کند.

بدتر از همه، تکرار هشدارهای نادرست موجب می‌شود؛ علاوه­ بر استرس زیادی که به شما وارد می­شود، شما در استفاده از سیستم امنیتی منزل خود دچار تردید شوید و این همان چیزی است که سارق می‌خواهد.

نکات مهم برای جلوگیری از هشدارهای اشتباه سیستم‌های امنیتی

با رعایت نکات زیر می‌توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

1- از کد سیستم امنیتی منزل خود آگاه باشید.

اغلب هشدارهای اشتباه از وارد کردن کد نادرست توسط کاربر، ناشی می‌شود. برای پیشگیری از بروز این مشکل، یک کد هشدار بسازید که تمام اعضای خانواده بتوانند آن را به خاطر بسپارند. این کد نباید به صورتی باشد که سارق بتواند آن را حدس بزند. به عنوان مثال نباید شماره تلفن منزل شما باشد. پس سعی کنید کد مورد نظر در عین اینکه برای تمام اعضای خانواده مشخص است، پیچیدگی مورد نیاز را هم داشته­ باشد.

اگر کد سیستم امنیتی منزل و یا قفل هوشمند را تغییر می‌دهید به همه افرادی که کد را می‌دانند، اطلاع دهید. با توجه به اینکه ممکن است فراموش کنید چه کسانی کد را می‌دانند، بهتر است فهرستی از اسامی آن‌ها تهیه کنید.

2- حیوانات خانگی را در مکان مناسب نگهداری کنید.

معمولاً حیوانات خانگی در طول روز در سراسر خانه شما در حال رفت و آمد هستند. تردد آن‌ها می‌تواند ردیاب‌های حرکتی مربوط به سیستم امنیتی منزل را فعال کند؛ پس بهتر است از سنسورهای دوستدار حیوانات خانگی استفاده کنید. این سنسورهای حرکتی به صورتی طراحی می‌شوند که حضور حیوانات خانگی تا وزن مشخصی را نادیده بگیرند. با استفاده از این سنسور­ها آسایش مضاعفی برای شما و حیوان خانگی شما فراهم می­‌شود.

3- مهمان‌های خود را آگاه کنید.

برای اینکه شانس بروز هشدارهای نادرست به حداقل برسد به مهمان خود اطلاع دهید که سیستم امنیتی خانه شما فعال است. اگر شخص برای مدتی در منزل شما می‌ماند، مطمئن شوید که او از نحوه فعال و غیرفعال کردن سیستم امنیتی شما آگاه است. فراموش نکنید که پرستار کودک و سایر افرادی که در منزل شما کار می‌کنند باید در مورد عملکرد سیستم امنیتی آموزش ببینند؛ در غیر این صورت ممکن است برای استفاده از سیستم امنیتی دچار مشکل شوند.

4- مراقبت اشیاء متحرک نزدیک سنسورهای حرکت باشید.

به غیر از حیوانات خانگی، بعضی از اشیاء نیز ممکن است زنگ هشدار را فعال کنند. اگر زنگ هشدار به اشتباه به صدا در می‌آید اشیائی که در نزدیکی سنسور آویزان شده‌اند یا قرار دارند را مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال، هنگامی که سیستم گرمایش یا تهویه منزل شما روشن می‌شود می‌تواند پرده یا برگ گیاهان را وارد منطقه تحت حفاظت سنسور کند. بادکنک‌های هلیومی نیز می‌توانند موجب فعال شدن سنسور شوند؛ پس آن‌ها را در محلی دور از سنسور قرار دهید.

مشاهده و خرید قفل استخری و باشگاهی HTN Prime

5- باتری‌ها را به طور منظم عوض کنید.

هنگامی که باتری‌ها ضعیف می‌شوند ممکن است سیستم هشدار منزل شما به اشتباه فعال شود. تعویض منظم باتری‌های سیستم به جلوگیری از بروز این مشکل کمک می‌کند. بسیاری از سیستم‌های امنیتی منازل به باتری‌های مجهز شده‌اند که می‌توانند پنج سال دوام بیاورند و حتی هنگامی که باتری آن ضعیف شده باشد هشدار دهند.

6- مراقب شرایط آب و هوایی باشید.

بعضی اوقات شرایط آب و هوایی می‌تواند در به صدا در آمدن زنگ هشدار نقش داشته باشد. باد، طوفان، گردباد و تغییرات آب و هوایی ناگهانی می‌توانند به بروز هشدارهای نادرست منجر شوند. هنگامی که طوفان شروع می‌شود مراقب سیستم امنیتی منزل خود باشید.

7- تجهیزات خراب یا معیوب را گزارش دهید.

بعضی اوقات شرایط آب و هوایی می‌تواند در به صدا در آمدن زنگ هشدار نقش داشته باشد. باد، طوفان، گردباد و تغییرات آب و هوایی ناگهانی می‌توانند به بروز هشدارهای نادرست منجر شوند. هنگامی که طوفان شروع می‌شود مراقب سیستم امنیتی منزل خود باشید.

شرکت­ها معمولا محصولات خود را با ضمانت و خدمات پس از فروش ارائه می­کنند. شرکت HTNPrime با 14 ماه ضمانت تعویض قطعات و 60 ماه خدمات پس از فروش برای قفل الکترونیکی درب یا قفل دیجیتال خود در این زمینه پیشرو است.

دیدگاهتان را بنویسید