دستگیره کابینت

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

آشپزخانه بدون کابینت ناقص نیست. چون وظیفه اصلی کابینت‌ها‌ نظم‌دهی به لوازم آشپزخانه است و در غیاب آن‌ها این لوازم بدون جا و سردرگم می‌مانند. در این نوشتار قصد داریم شما را با انواع کابینت به خصوص کابینت کمدی آشنا کنیم.

امروزه انواع مختلف کابینت و یراق کابینت ساخته می‌شوند که در ادامه با آن‌ها‌ آشنا خواهیم شد.

آشنایی با انواع کابینت آشپزخانه

امروزه، انواع مختلف کابینت‌ وجود دارد که هر کدام با هدف خاصی طراحی و تولید می‌شوند:

کابینت زمینی:

این مدل به وسیله پایه روی زمین قرار گرفته و به کمک اتصالات به دیوار وصل می‌شود تا از استحکام بیشتری برخوردار باشد. کابینت زمینی دارای پیشخوان یا کانتر است که به وسیله پیچ و اتصالات به آن متصل شده است.

کابینت سینک ظرفشویی، مشابه نوع زمینی است؛ اما به جای پیشخوان روی آن سینک ظرفشویی و در زیر آن اتصالات و لوله‌های آب و فاضلاب قرار می‌گیرد. معمولا اسکلت و بدنه این کابینت از جنس PVC است تا در اثر رطوبت آسیب نبیند.

کابینت دیواری:

این مدل به وسیله اتصالات محکم به قسمت بالایی دیوارها متصل می‌شود. عمق کابینت‌های دیواری در مقایسه با مدل زمینی کمتر است. ارتفاع آن هم با توجه به فضا و سبک آشپزخانه و همچنین سلیقه مشتری تعیین می‌شود.

کابینت‌های دیواری برای قرار دادن ظروف سنگین مناسب نیستند. چون این ظروف ممکن است باعث شکم انداختن و حتی شکستن آن‌ها ‌شود.

کابینت آبچکان، یک نوع دیواری است که دقیقا بالای سینک ظرفشویی نصب می‌شود. این نوع کابینت دارای فضایی برای قرارگیری آبچکان است. اسکلت کابینت آبچکان از جنس PVC است تا آب ظروف باعث پوسیدگی آن نشود.

بیشتر بخوانید: خرید آنلاین یراق آلات کابینت

کابینت کشویی:

همان‌طور که از نام آن مشخص است از سه یا چهار کشو تشکیل شده است. تعداد کشوها با توجه به نیاز و سلیقه مشتری قابل تغییر دادن است.

این کابینت توسط پایه روی زمین قرار می‌گیرد. علاوه بر این، به وسیله اتصالات به دیوار وصل می‌شود. از این نوع برای نگهداری لوازم کوچک مثل کفگیر، ملاقه، لیوان و … استفاده می‌شود.

کابینت کمدی:

کابینت‌ کمدی یا ایستاده یک نوع مدرن است که از زمین تا نزدیک سقف قرار می‌گیرد. کابینت ایستاده به شکل یکپارچه ساخته شده و کاربردهای مختلفی دارد. از این نوع یکسره برای نگهداری انواع لوازم برقی، ظروف و … استفاده می‌شود.

ارتفاع کابینت‌ های کمدی از مدل‌های عادی بیشتر است. بنابراین، برای آشپزخانه‌های کوچک که فضای کافی برای نگهداری لوازم مختلف ندارند، بسیار مناسب است. علاوه بر کابینت ‌های ایستاده، نوع دیگری هم وجود دارد که به آن نیمه ایستاده گفته می‌شود. ارتفاع این کابینت از نوع زمینی بیشتر و از نوع کمدی کمتر است.

بیشتر بخوانید: خرید دستگیره کابینت

انواع کابینت کمدی

چند نوع کابینت ایستاده وجود دارد که در این بخش به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • فر: در این مدل، محل خاصی برای فر در نظر گرفته شده و سایر بخش‌ها از درب یا کشو تشکیل شده‌اند.
  • مایکروفر: شامل قسمتی برای قرار دادن مایکروفر است. سایر بخش‌های این نوع کابینت با درب یا کشو پوشانده شده‌اند.
  • فر و مایکروفر: در این مدل، امکان قرارگیری فر و مایکروفر به صورت همزمان وجود دارد. سایر بخش‌ها هم از درب یا کشو تشکیل شده‌اند.
کمد و کشو: یک نوع کابینت ایستاده است که شامل یک یا دو درب و چند کشو است. تعداد کشوها و درب‌ها با توجه به نیاز و سلیقه مشتری مشخص می‌شود.
بیشتر بخوانید: خرید انواع لولا در اچ تی ان پرایم

انواع کابینت کمدی از نظر مدل درب

این انواع از نظر نوع درب مدل‌های مختلفی دارند که عبارتند از:

  • تک درب: این مدل، از یک درب یکپارچه تشکیل شده است.
  • دو درب: به صورت یکسره است اما برای راحتی کار یا ایجاد تناسب با سایر کابینت‌های آشپزخانه، دو درب برای آن ساخته می‌شود.
  • با درب بازشو: یکی از ساده‌ترین مدل‌ها است که در آن از درب‌های بازشو با لولا استفاده می‌شود.
  • با درب ریلی: اگر فضای آشپزخانه کم بوده و امکان باز و بسته کردن درب وجود نداشته باشد، از درب‌های ریلی استفاده می‌شود.
  • با کشو: این مدل با توجه به نیاز و سلیقه مشتری از کشوهایی برای قرار دادن لوازم مختلف تشکیل شده است.
  • بدون درب یا ویترینی: از آن برای قرار دادن لوازم تزیینی و دکوری استفاده می‌شود. اسکلت این نوع باید زیبا بوده و متناسب با نمای بیرونی کابینت انتخاب شود.
  • با درب شیشه‌ای: درب این نوع کابینت به صورت شیشه‌ای یا آینه‌ای انتخاب می‌شود.
  • تلفیقی: همان‌طور که از نام آن مشخص است ترکیبی از کابینت‌های بدون درب، دارای درب شیشه‌ای و درب‌ بازشو است.

کلام پایانی

همان‌طور که مشاهده کردید انواع و اقسام کابینت وجود دارد که هر کدام از آن‌ها کاربرد خاصی دارد. بدون شک، یک آشپزخانه به تمام این مدل‌ها به طور همزمان نیاز ندارد. بلکه شما باید با توجه به سلیقه خود و فضایی که در اختیار دارید بهترین نوع کابینت را انتخاب کنید. در این میان، کابینت کمدی به دلیل ارتفاع زیادی که دارد برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب است. بنابراین، اگر همیشه با مشکل کمبود جا مواجه هستید بهتر است از این نوع کابینت استفاده کنید.

آریا یراق صنعت محصولات بسیار متنوعی برای درب، قفل، یراق و غیره دارد، با مراجعه به صفحه محصولات htn prime جدیدترین‌ها و با کیفیت ترین محصولات را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید