قیمت دستگیره کابینت

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

وقتی در مورد کشو آشپزخانه صحبت می‌شود، در ذهن بیشتر افراد تصویر یک باکس دستگیره‌دار نقش می‌بندد. کشوهای معمولی، باکس‌هایی هستند که به کمک ریل‌های ساچمه‌ای به سمت بیرون کشیده می‌شوند تا فضای داخل آن‌ها در اختیار کاربر قرار گیرد. اما امروزه نوعی جدیدی از کشوها طراحی می‌شوند که به آن‌ها کشو مخفی کابینت گفته می‌شود.

کابینت‌ها و یراق آلات کابینت استفاده شده، نقش مهمی در دکوراسیون و ظاهر آشپزخانه دارند. با این حال، هدف اصلی از ساخت آ‌ن‌ها، نظم بخشیدن به لوازم مورد استفاده در آشپزخانه است. کابینت‌ها از نظر ساختار و نحوه دسترسی به فضای داخلی آن‌ها به چند دسته اصلی تقسیم می‌شوند که عبارتند از: کابینت درب لولایی، درب ریلی کشویی و کشودار یا دراور داخل کابینت.

بیشتر بخوانید: خرید خرید دستگیره کابینت اچ تی ان پرایم

کشو کابینت آشپزخانه

معمولا کشوهای آشپزخانه برای کابینت‌های زمینی طراحی و ساخته می‌شوند. چون انواع دیواری با توجه به عمق کم و ارتفاعی که دارند برای ساخت کشو مناسب نیستند.

طراحی کشو این مزیت را دارد که فضاهای بدون استفاده آشپزخانه را کاهش و ظرفیت کابینت‌ها را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید برای تمام آن‌ها کشو در نظر بگیرید. اما معمولا کشوها فقط برای یک یا چند یونیت طراحی می‌شوند تا بقیه کابینت‌ها برای نگهداری لوازم بزرگ مورد استفاده قرار گیرند.

در حال حاضر، ریل‌های مخصوص و بادوامی در بازار وجود دارند که دارای سیستم آرام‌بند و لمسی هستند. کشوهای مجهز به این نوع ریل‌ها به راحتی به کمک دست یا پا بسته می‌شوند. از طرف دیگر، با لمس کردن یا یک ضربه کوچک توسط دست یا پا باز می‌شوند.

کشو مخفی کابینت با امکان باز شدن به چپ یا راست

استفاده از کشوهای معمولی معایبی را به همراه دارد. به عنوان مثال، برای اینکه به وسایل قرار گرفته در کف کشو دسترسی پیدا کنید باید تمام لوازم روی آن‌ها بردارید. به همین دلیل، بیشتر افراد این کشوها را به طور کامل پر نمی‌کنند تا دسترسی به لوازم مختلف راحت‌تر باشد.

برای حل این مشکل، نوع خاصی از کشو طراحی شده است که به شکل دو تکه ساخته می‌شود. در این روش، کشو اصلی دارای عمق کمتری بوده و زیر آن یک کشو فرعی و کوچک ساخته می‌شود. کشو اصلی به سمت جلو و عقب و کشو فرعی به سمت چپ و راست باز و بسته می‌شود.

در این مدل طراحی، عمق کشو اصلی که در بالا قرار دارد کم شده و در عوض یک کشو کوچک و کاربردی به آشپزخانه اضافه می‌شود. از این کشو مخفی داخل کابینت می‌توانید برای نگهداری وسایل مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال، خانواده‌هایی که فرزند خردسال دارند می‌توانند از این کشوها برای قرار دادن چاقو و سایر وسایل تیز و برنده استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: قیمت دستگیره درب

کشو مخفی داخل کابینت با درب یکپارچه

گاهی اوقات، درب کشوهای آشپزخانه به صورت یکپارچه در نظر گرفته می‌شود. به طوریکه داخل یونیت کابینت دو تا سه کشو وجود داشته و درب کابینت به کشو پایین وصل است. بنابراین، با باز کردن درب به تمام کشوها به طور جداگانه دسترسی پیدا می‌کنید.

وقتی از این مدل کشو مخفی در آشپزخانه‌ استفاده می‌شود، تمام کابینت‌ها همتراز و منظم می‌شوند. در نتیجه، بیننده نمی‌تواند تشخیص دهد که کدام معمولی و کدام دارای کشو مخفی است.

برای ساخت کشو مخفی داخل کابینت از ریل‌های ساچمه‌ای یا ریل‌های آماده مثل بلوم و فانتونی استفاده می‌شود. اگر از ریل آماده استفاده کنید، هر کشو به صورت آماده و پیش‌ ساخته وجود دارد. اما در هنگام استفاده از ریل ساچمه‌ای هر کشو باید در کارگاه ساخته شود. کارآیی هر دو کشو یکسان است اما کشوهای آماده در مقایسه با کشوهای ساخته شده در کارگاه ظاهر زیباتری دارند. قیمت کشوهای پیش ساخته با ریل‌های آماده بالا است. به همین دلیل، معمولا کشوها با استفاده از ریل ساچمه‌ای ساخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: خرید و قیمت لولای در

چند ایده کاربردی برای ساخت کمد و کشو مخفی

استفاده از کمدها و کشوهای مخفی در داخل ساختمان هم به استفاده بهینه از فضا کمک می‌کند و هم محل مناسبی برای نگهداری لوازم ارزشمند است.

در این راستا، توصیه‌های زیر می‌توانند مفید باشند:

  • اگر آشپزخانه کوچکی دارید بهتر است از فضای زیر کابینت برای نگهداری لوازم مختلف استفاده کنید. از کابینت کار خود بخواهید به جای نصب قید در زیر، از کشو استفاده کند. اگر کاشی کف شیب نداشته باشد، معمولا امکان اجرای این ایده وجود دارد.
  • به کمک ورق‌های PVC در قسمت زیر وان محلی را برای نگهداری لوازم حمام در نظر بگیرید. یراق‌های مخصوصی برای این کار وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای باز و بسته کردن درب این محل استفاده کنید.
  • با استفاده از چوب یک دیوار کاذب ایجاد کنید. سپس داخل این دیوار کاذب یک باکس چوبی قرار دهید.
  • از فضای زیر پله‌ها غافل نشوید. کمدها یا کشوهایی که برای این قسمت از خانه ساخته می‌شوند محل مناسبی برای قرار دادن وسایل مختلف هستند. جهت مشاهده کاتالوگ یراق کابینت به سایت ما مراجعه کنید.

کلام پایانی

استفاده از کشو مخفی کابینت و همچنین مراجعه به بورس دستگیره کابینت در تهران برای تهیه دستگیره مناسب می‌تواند تاثیر قابل توجهی روی ظاهر آشپزخانه بگذارد و هم به افزایش کارآیی کابینت‌ها کمک کند. با طراحی کشو مخفی مشکل تلنبار شدن لوازم روی هم برطرف می‌شود. در برخی طراحی­‌ها کشو­های مخفی زیبایی خاصی نیز به آشپرخانه می­‌بخشند و باعث یکپارچگی محیط می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید