دستگیره هوشمند فیلیپس

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کابینت‌ها، یکی از مهم‌ترین اجزای آشپزخانه هستند. به طوریکه می‌توانند چهره آشپزخانه را به طور کامل دگرگون کنند.

از گذشته تا امروز تغییر و تحول زیادی در کابینت‌های آشپزخانه رخ داده است. در ابتدا، اغلب کابینت‌ها از جنس فلز بودند. بعد از مدتی چوب جایگزین فلز شد تا اینکه به تدریج استفاده از کابینت‌های ام دی اف رواج پیدا کرد.

در حال حاضر، با پیشرفت تکنولوژی کار روی متریال‌های مختلف راحت‌تر شده است. به همین دلیل، طرح و جنس کابینت‌ها به قدری متنوع است که می‌تواند تمام سلیقه‌ها را پوشش دهد. با توجه به اینکه تنوع زیاد ممکن است انتخاب را دشوار کند، تصمیم داریم در این مقاله به بررسی جدیدترین مدل های کابینت بپردازیم.

اچ تی ان پرایم مرکز فروش دستگیره کابینت در انواع رنگ‌ها و طرح‌ها است، برای دیدن محصولات می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

آشنایی با جدیدترین مدل های کابینت

در سال‌های اخیر، کابینت‌های مدرن مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته‌اند. برای داشتن یک دکوراسیون مدرن و امروزی بهتر است از کابینت‌های مدرن استفاده کنید. این محصولات برای آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ مناسب هستند.

کابینت ام دی اف (MDF):

MDF به معنی تخته فیبر با چگالی متوسط است. برای ساخت MDF، تکه‌های سخت و نرم چوب با مقداری رزین و موم مخلوط می‌شوند. سپس این مخلوط تحت فشار و حرارت قرار می‌گیرد تا تخته فیبر تولید شود. کابینت‌های MDF با توجه به نوع روکشی که دارند می‌توانند مات یا براق باشند.

مزایا:

  • قیمت مناسبی دارند.
  • از زیبایی قابل قبولی برخوردار هستند. برای اینکه یک کابینت براق داشته باشید، می‌توانید از روکش ملامینه براق برای MDF استفاده کنید.
  • سطح صاف و صیقلی دارند که باعث زیبایی ظاهری آن می‌شود.
  • از دوام و مقاومت بالایی برخوردار است.
  • به راحتی تمیز می‌شود.

معایب:

  • در برابر رطوبت آسیب‌پذیر است. در حالت عادی کابینت MDF به رطوبت مقاوم است. اما اگر روکش آن آسیب ببیند، دچار تورم می‌شود.
  • بافت نرم دارد و به همین دلیل بعد از مدتی جای پیچ‌های روی آن شل می‌شود.

بیشتر بخوانید: مشاهده لیست قیمت یراق آلات کابینت

کابینت های گلاس:

این محصولات از جنس ورق­‌های گلاس ساخته می‌شوند و ظاهر شفاف، براق و شیشه‌ای شکل دارند. در این نوع کابینت‌ها، لایه بیرونی ورق های گلاس با پلکسی گلاس و سمت دیگر با یک لایه معمولی‌تر پوشش داده می‌شود.

مزایا:

  • دارای درخشندگی زیادی هستند.
  • در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند.
  • قیمت نسبتا مناسبی دارد اما از MDF کمی گران‌تر است.
  • از دوام و مقاومت بالایی برخوردار هستند.
  • قابلیت ابزارخوری مناسبی دارند.

معایب:

  • ممکن است در اثر رطوبت آسیب ببیند. آسیب‌پذیری های گلاس در مقایسه با MDF کمتر است. چون کابینت های گلاس دارای یک روکش خاص از جنس پلکسی گلاس است. با این حال، اگر این روکش آسیب ببیند، رطوبت به راحتی به مغزی می‌رسد.
  • لبه‌های تیز دارد. بنابراین، بهتر است از حفاظ‌های لاستیکی مخصوص برای لبه‌های تیز آن استفاده کرد.
  • در برابر خط و خش آسیب‌پذیر است. به همین دلیل، باید از های گلاس مرغوب استفاده شود تا برای مدت طولانی‌تری قابل استفاده باشد. امروزه، نوعی های گلاس دارای روکش لمی گلاس وارد باز شده که در برابر خش مقاومت بالایی دارد.
  • جای لکه‌ها و اثر انگشت روی بدنه آن باقی می‌ماند و به همین دلیل باید مرتب تمیز شود. هر چقدر رنگ های گلاس روشن‌تر باشد این مشکل بیشتر به چشم می‌آید.

کابینت‌های مدرن:

دستگیره‌های جدید و مدرن فاقد طرح‌های شلوغ هستند. معمولا برای کابینت‌های مدرن از دستگیره‌هایی که خطوط صاف و کشیده دارند، استفاده می‌شود؛ زیرا باعث می‌شوند کابینت مدرن‌تر به نظر برسد. بعضی از جدیدترین مدل های کابینت هم دارای دستگیره­ مخفی هستند که به دلیل سادگی با استقبال زیاد مشتریان روبرو شده‌اند.

در حال حاضر، کابینت‌هایی تولید می‌شوند که بدون دستگیره هستند. در این مدل، درب به صورتی طراحی می‌شود که شکاف کوچکی برای باز و بسته کردن آن وجود داشته باشد. از طرف دیگر، نوع خاصی از کابینت‌های بدون دستگیره وجود دارد که به آن‌ها کابینت بدون دستگیره مگنت‌دار گفته می‌شود. در این مدل، درب مگنتی کابینت با استفاده از مگنت یا آهن‌ربا باز و بسته می‌شود.

برای خرید قفل دیجیتال به چه نکاتی توجه کنیم؟

کابینت ممبران یا وکیوم:

از جدیدترین مدل کابینت ممبران را می‌توان نام برد که جز کابینت‌های کلاسیک طبقه‌بندی می‌شود. ممبران نوعی روکش PVC است که روی مغزی‌هایی با جنس‌های مختلف کشیده می‌شود. با این حال، مغزی معمولا از جنس MDF است.

ممبران فقط روی یک سمت MDF کشیده می‌شود. به عبارت دیگر، در سمت دیگر آن از یک روکش ارزان‌تر استفاده می‌شود.

مزایا:

  • از طرح‌های متنوعی برخوردار است.
  • در مقایسه با کابینت‌های کلاسیک چوبی ارزان‌تر است.

معایب:

  • امکان اجرای طرح‌های ظریف روی آن وجود ندارد. به همین دلیل، باید طرح‌های منبت‌کاری شده نسبتا بزرگ در نظر گرفته شوند.
  • به نور و حرارت مستقیم حساس است. پوشش PVC روی این محصولات در برابر نور خورشید تغییر رنگ می‌دهد یا چسب آن به تدریج ضعیف می‌شود.
  • در اثر برخورد اجسام تیز آسیب می‌بیند.

جدیدترین مدل های کابینت از نظر رنگ

اگر می‌خواهید یک آشپزخانه خاص داشته باشید، از رنگ‌های متضاد برای کابینت‌ها استفاده کنید. در این روش می‌توانید از طیف رنگ‌های تیره و روشن، یک رنگ برای کابینت‌های بالایی و یک رنگ برای کابینت‌های پایینی انتخاب کنید.

در بعضی کابینت‌ها از ترکیب رنگ سفید با قهوه‌ای روشن یا طرح چوب و همچنین ترکیب رنگ طوسی با قهوه‌ای استفاده می‌شود. این ترکیب رنگ می‌تواند هارمونی خیلی زیبایی را ایجاد کند.

کلام پایانی

امروزه، خانه‌ها به صورتی طراحی می‌شوند که آشپزخانه تقریبا از تمام نقاط سالن پذیرایی قابل مشاهده است. به همین دلیل، باید دکوراسیون آشپزخانه شیک و زیبا باشد. بدون شک، کابینت‌ها در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند و بخش بزرگی از آشپزخانه را تشکیل می­دهند. امروزه، کابینت‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود. بنابراین، شما می‌توانید با  انتخاب جدیدترین مدل های کابینت، یک آشپزخانه زیبا و کاربردی داشته باشید و جذابیت زیادی به آن ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید