قیمت قفل هوشمند

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

یکی از اتفاقات ناخوشایندی که ممکن است برای هر کسی رخ بدهد، گیر کردن یا شکستن کلید درون قفل است. این حادثه معمولاً استرس زیادی را به فرد وارد می‌کند. چون باید ساعت‌ها پشت درب بماند و احتمالاً در انجام خیلی از کارهای روزمره‌اش دچار مشکل می‌شود.

اهمیت این موضوع به قدری زیاد است که باید همه­ ما در مورد اینکه چگونه می‌شود کلید شکسته را از قفل انواع درب مانند دستگیره ورودی خارج کرد، اطلاعاتی داشته باشیم.

آشنایی با چند روش درآوردن کلید شکسته از قفل

روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای در آوردن کلید در قفل مانده استفاده کرد. انتخاب روش مناسب بستگی به این دارد که چقدر از کلید داخل قفل باقی مانده و شما چه ابزارهایی در اختیار دارید. اگر هیچ نوع ابزاری در دسترس شما وجود نداشته باشد باید از کلیدساز کمک بگیرید.

استفاده از انبردست برای درآوردن کلید گیر کرده در قفل:

اگر دم یا قسمت  انتهایی کلید بیرون قفل است می‌توانید از انبردست، دم باریک یا موچین برای خارج کردن آن استفاده کنید. انتهای کلید را به کمک این ابزار بگیرید و با حرکت دادن کلید، آن را از قفل خارج کنید.

اگر می‌خواهید درب را باز کنید، بهتر است کلید شکسته شده را خارج کرده و سپس از کلید دیگری برای باز کردن درب استفاده کنید. اما اگر کلید یدک ندارید، دستگیره را بگیرید و با دست دیگر کلید شکسته را درون قفل بچرخانید تا درب باز شود.

لازم به ذکر است استفاده از ابزار فوق فقط زمانی مجاز است که کلید به صورت کج داخل قفل گیر نکرده باشد. چون در این وضعیت استفاده از انبردست یا دم باریک می‌تواند موجب شکستن مجدد کلید شود.

درآوردن کلید شکسته از قفل با چسب:

در هنگام از استفاده چسب قطره‌ای باید دقت بیشتری داشته باشید. چون اگر از این وسیله به درستی استفاده نکنید به قفل آسیب می‌رسد. بهتر است زمانی از چسب استفاده کنید که کلید به طور عمیق در داخل قفل نشکسته باشد. در غیر این صورت چسب به قسمت‌های دیگر قفل می‌چسبد.

در این روش مقداری چسب به انتهای یک سیم نازک یا سوزن لحاف‌‎‌دوزی بزنید. مقدار چسب نباید زیاد باشد، چون باعث می‌شود سیم هم داخل قفل گیر کند. سیم را داخل سوراخ قفل قرار دهید تا انتهای آن به انتهای کلید برسد. بعد از اینکه سیم به کلید چسبید سعی کنید کلید را به کمک آن از قفل خارج کنید.

بیشتر بخوانید: خرید لولای در همرنگ قفل و دستگیره

پیچ گوشتی و حل مشکل شکستن کلید در قفل:

ابزار دیگری که مورد استفاده قرار می‌گیرد، پیچ‌گوشتی است. این وسیله زمانی به کمک شما می‌آید که انتهای کلید بیرون از قفل نمانده است. چون در این شرایط نمی‌توان با استفاده از انبردست کلید را از قفل خارج کرد.

در این روش پیچ گوشتی را وارد سوراخ قفل کنید. سپس آن را مانند زمانی که یک پیچ را باز و بسته می‌کنید، با کمی فشار بچرخانید.

زمانی که پیچ‌گوشتی را داخل قفل قرار می‌دهید می‌توانید با چرخاندن آن در جهت صحیح قفل درب را باز کنید یا ببندید. چرخاندن پیچ‌گوشتی که پشت کلید شکسته شده قرار دارد به باز یا بسته شدن قفل کمک می‌کند.

استفاده از اره مویی یا اره منبت‌کاری برای کلید در قفل مانده:

در شرایطی که به اره دسترسی دارید می‌توانید از این ابزار برای خارج کردن کلید کمک بگیرید. با گیر کردن دندانه‌های اره به دندانه‌های کلید، می‌توان کلید را از قفل خارج کرد. اره مویی تیغه‌های ظریفی دارد و در هنگام استفاده از آن باید مراقب باشید که موجب شکستن این تیغه‌ها نشوید.

روغن‌کاری و درآوردن کلید شکسته از قفل:

یکی از کارهایی که می‌توانید در این مواقع انجام دهید روغن کاری جای کلید روی قفل است. این کار مسیر را برای خروج کلید مهیا می‌کند. معمولاً برای این کار روان کننده‌ها و روغن‌های مخصوص لولا استفاده می‌شود. اما اگر به هیچ کدام از این موارد دسترسی نداشتید می‌توانید از روغن‌ خوراکی استفاده کنید. اگر از روغن خوراکی استفاده می‌کنید در پایان کار جای کلید را به کمک اسپری‌های حاوی الکل بشویید.

بیرون کشیدن کلید شکسته در قفل با دریل:

در این روش از یک مته بسیار نازک برای خارج کردن کلید شکسته شده در قفل استفاده می‌شود. یکی از معایب استفاده از دریل این است که قفل به حدی آسیب می‌بیند که دیگر قابل استفاده نیست.

پیشگیری از شکستن کلید در قفل

مشکل شکستن کلید در قفل برای درب‌هایی پیش می‌آید که روی آن‌های قفل کلیدی یا مکانیکی نصب شده است. در حال حاضر، انواع قفل دیجیتال و هوشمند در بازار وجود دارد که استفاده از آن‌ها می‌تواند با دردسر کمتری همراه باشد.

مدل‌های هوشمند به صورتی طراحی شده‌اند که برای باز کردن آن‌ها به کلید نیاز نیست. این قفل‌ها با استفاده از گوشی‌های هوشمند و روش‌های دیگری مثل کارت، اثر انگشت، رمز و … باز می‌شوند.

استفاده از انواع مدل‌های هوشمند، مشکلات ناشی از شکستن کلید در قفل، باز ماندن درب و … را حل می‌کند. در واقع با این نوع قفل‌­ها دیگر نگرانی و استرس اتفاقات این چنین برای شما وجود ندارد. سری اسمارت از htn prime دستگیره با 7 سال ضمانت یکی از بهترین انتخاب­‌های ممکن برای خانه و محل کار شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید