قیمت یراق آلات

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

یکی از دغدغه‌های تمام افراد در تابستان باز کردن پنجره برای خنک شدن و تعویض هوای منزل است. برای لذت بردن از هوای خنک ابتدای صبح و انتهای شب‌های تابستان مهم نیست چه سن و سالی داشته باشید. اما کافی است یکبار پنجره را باز بگذارید تا متوجه شوید که حشرات و جانوران موذی، گرد و خاک و حتی آشغال‌های بیرون از منزل چه مشکلاتی را به وجود می‌آورند.

بهترین ابزار برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، توری پنجره است. برای آشنایی با انواع توری پنجره و کاربردهای آنها، با آریا یراق همراه باشید.

توری پنجره چیست؟

توری پنجره که گاهی اوقات با نام پشه بند نیز شناخته می‌شود، برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و حشرات بر روی پنجره و حتی درب منازل نصب می‌شود. این نوع از توری‌ها کاربردهای مختلفی دارند اما متداول‌ترین انواع آنها برای جلوگیری از ورود حشراتی مثل پشه و کاهش گرد و خاک به کار می‌روند. این ابزارها در تابستان کاربرد بیشتری دارند؛ به طوری که با گرم‌تر شدن هوا آلودگی‌ها و حشرات افزایش می‌یابند و آزار آنها به ما نیز افزایش می‌یابد.

توری‌ پنجره نسبت به نوع پنجره، قاب آن و کاربردی که دارد، انواع مختلفی دارد. توری‌ها می‌توانند ثابت یا متحرک باشند و دقیقاً مانند پنجره باز و بسته شوند. البته توری‌ها می‌توانند ثابت نیز باشند و طوری طراحی شوند که نیازی به باز کردن آنها نباشد.

همچنین باید گفت که جنس قاب و توری این ابزارها متنوع است؛ به طوری که جنس قاب آنها ممکن است آلومینیومی، چوبی، فلزی یا UPVC باشد. همچنین خود توری‌ها ممکن است از جنس مفتول، آلومینیوم، پلی استر و الیاف نایلونی یا فایبرگلس باشند. البته معمولاً برای نصب توری در کارخانه‌ها و پنجره‌های بزرگ، از توری‌های فولادی استفاده می‌کنند.

انتخاب توری پنجره مناسب

قبل از انتخاب توری پنجره، باید به این موضوع توجه کنید که توری را برای چه فضایی لازم دارید. به عنوان مثال توری که در حمام و توالت مورد استفاده قرار می‌گیرد، نسبت به توری پذیرایی متفاوت است. حمام و دستشویی بهتر است توری متحرکی داشته باشند تا در صورت ورود حشرات بتوان آنها را خارج کرد. همچنین باید به ابعاد توری نیز توجه داشت و با اندازه‌گیری دقیق، مانع از هدر رفتن هزینه‌ها شد.

نکته بعد در مورد انتخاب توری پنجره، توجه به جنس آن است. امروزه از توری‌های فایبرگلاسی استفاده می‌شود که طراحی خاصی دارند و تا حد زیادی از ورود گرد و غبار جلوگیری می‌کنند. توری‌های آلومینیوم و فولاد نیز جنس مقاومی دارند و برای افرادی که به استحکام و مقاومت آن احتیاج دارند مناسب است. انواع مختلف توری نیز مثل مغناطیسی و پلیسه بر حسب کاربردی که شما از توری انتظار دارید انتخاب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین برند دستگیره درب

انواع توری پنجره

توری‌های پنجره علاوه بر تنوعی که در جنس خود دارند، انواع مختلفی نیز بر حسب کاربرد خود دارند. انواع توری پنجره شامل توری پلیسه، توری آهنربایی، توری رولینگ، توری ثابت و توری لولایی هستند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

توری پنجره پلیسه

توری پنجره پلیسه بهترین و متداول‌ترین نوع توری برای پنجره‌ها، درب‌ها، تراس‌ها و محیط‌های بزرگ است. این نوع توری از چپ به راست و راست به چپ قابل نصب است. مزیت این توری‌ها این است که احتمال خرابی آنها کم، و به راحتی خراب نمی‌شود. توری پلیسه عمودی بیشتر برای پنجره‌هایی با ارتفاع کم استفاده می‌شود. معمولا نوع افقی این توری‌ها که برای پنجره‌های مرتفع استفاده می‌شود، شستشو آسان‌تری دارند و پرکاربردترند.

بیشتر بخوانید: مشاهده انواع قفل دیجیتال با کیفیت htn prime 

توری پنجره مگنتیک

توری‌های مگنتیک مثل توری پلیسه هستند و شستشوی راحتی دارند اما راحت‌تر جمع می‌شوند. البته بهتر است این توری‌ها را که به وسیله یک آهن ربا بسته می‌شوند، با استفاده از بخارشو تمیز کنید. از مزایای این نوع توری می‌توان به احتمال آسیب‌دیدگی پایین، شستشوی راحت، امکان جدا شدن توری، نصب آسان و فرسایش کم اشاره کرد.

توری پنجره رولینگ

توری رولینگ به نوعی از توری پنجره گفته می‌شود که به صورت کرکره‌ای جمع می‌شود. این توری‌ها یک قاب ثابت دارند و به راحتی جابجا می‌شوند و اغلب برای فضاهایی مثل اتاق خواب‌ها استفاده می‌شود. شایسته ذکر است که این توری‌ها نسبت به سایر انواع توری سخت‌تر باز و بسته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: خرید دستگیره در باکیفیت htn prime 

توری پنجره لولایی

توری پنجره لولایی همانطور که از نامش پیداست، به وسیله لولا باز می‌شود و مثل یک پنجره معمولی باز می‌شود. این توری ظاهری کاملا شبیه پنجره دارد و برای فضاهایی که می‌توان برای درب و پنجره ورودی حیاط‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

توری پنجره امنیتی

توری‌های امنیتی امنیت و مقاومت بسیار بیشتری نسبت به سایر توری‌ها دارند و برای افرادی و محل‌هایی که به امنیت بیشتری نیاز دارند مناسب است. این توری‌ها معمولاً از جنس فولاد یا آلومینیوم ضخیم هستند و در برابر ضربه، حرارت، خوردگی و … مقاوم‌ا‌ند.

نحوه نصب توری پنجره

امروزه نصب توری پنجره یک کار تخصصی است و افراد عادی بدون آموزش نمی‌توانند این کار را به خوبی انجام بدهند. اولویت شما باید این باشد که برای نصب توری از نصاب متخصص کمک بگیرید. اما در صورتی که مایلید خودتان برای این کار اقدام کنید، در این بخش ما را همراهی کنید.

اولین کاری که برای نصب توری باید انجام بدهید این است که مانند متخصصان وضعیت پنجره را برررسی کنید و جایگاه قرار را از هر نظر مشاهده کنید. اندازه گیری ابعاد، جهت باز شدن پنجره، لبه‌های پنجره و … از مواردی هستند که باید به آنها دقت کنید. توجه داشته باشید که در صورت نصب بی دقت توری، ممکن است پنجره به خوبی باز و بسته نشود و یا کارایی خود را از دست بدهد. نکته مهم در این مرحله این است که باید بر حسب نیاز و سلیقه خود نوع مناسب توری را انتخاب کنید.

سپس با خرید توری مناسب و مشورت با فروشگاه مد نظر، توری را طبق دستورالعمل خاص خود نصب کنید. علت اینکه به نحوه نصب دقیق توری پنجره اشاره نکردیم این است که هر یک از انواع توری طریقه نصب خاص خود را دارند.

فروشگاه آریا یراق به عنوان بزرگ‌ترین عرضه کننده یراق آلات و تجهیزات ساختمان، از شما دعوت می‌کند تا با بازدید از محصولات این شرکت کارایی و کیفیت آنها را بسنجید و بهترین محصول را تهیه کنید. این حق شماست که برای خرید خود انتخاب‌های متنوعی داشته باشید و بهترین اجناس خارجی یا داخلی را تهیه کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر، توصیه می‌کنیم با شماره تماس شرکت آریا یراق تماس حاصل فرمایید.

با تشکر.

دیدگاهتان را بنویسید