دستبند استخری

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

تولید محصولات هوشمند کیفیت زندگی انسان را به طور چشمگیری تغییر داده است. فناوری‌های هوشمند در مکان‌های مختلف، از خانه گرفته تا ادارات و هتل‌ها و حتی اماکن عمومی  مشاهده می‌شود. دستگاه شناسایی کارت و پاور سوئیچ هوشمند از جمله دستاوردهای فناوری هستند که امروزه استقبال زیادی از آن‌ها شده است.

از  این محصولات برای باز کردن دستگیره درب کارتی، قفل اتاق‌های هوشمند و قطع و وصل سیستم روشنایی، به خصوص در هتل‌ها، استفاده می‌شود. استفاده از پاور سوئیچ هوشمند ضریب ایمنی را بالا می‌برد و موجب صرفه‌جویی در وقت و انرژی می‌شود. به همین دلیل، اغلب هتل‌داران به دنبال تجهیز اتاق‌های خود با انواع آن هستند.

بیشتر بخوانید: مشاهده قیمت قیمت دستگیره درب حیاط اچ تی ان پرایم

آشنایی با دستگاه شناسایی کارت (Card Reader)

این دستگاه که برای شناسایی کارت‌های هوشمند بکار می‌رود، در کنار درب ورودی نصب می‌شود و هنگامی که فرد می‌خواهد وارد اتاق شود کارت خود را به این دستگاه نزدیک می‌کند. با شناسایی کارت و تائید آن درب باز می‌شود.

انواع مختلفی از دستگاه‌های شناسایی کارت وجود دارد که در ادامه به آن­ها اشاره می­کنیم:

دستگاه شناسایی کارت ساخته شده از پلاستیک IP20

این دستگاه‌ها در دو رنگ سیاه و سفید در دسترس هستند. برای برنامه‌ریزی این دستگاه‌ها از نرم‌افزارهای مخصوصی استفاده می‌شود. این نرم‌افزارها توانایی شناسایی کارت‌های مختلف، از جمله کارت مهمان و کارت کارمند هتل را دارند. از دیگر قابلیت‌های این دستگاه شناسایی ظرفیت و تعداد افراد اتاق است.

دستگاه شناسایی کارت ساخته شده از پلاستیک و آلومینیوم

این دستگاه در دو رنگ سیاه و نقره‌ای عرضه شده است. این نوع دستگاه همانند دستگاه ساخته شده با پلاستیک IP20 امکان پرینت شماره اتاق، سمبل هتل و … را دارد.

اما در مقایسه با دستگاه مذکور دارای معایبی است. از جمله آنکه فقط قادر به شناسایی یک نوع کارت است. یعنی اگر به صورتی تنظیم شود که فقط کارت کارمندان هتل را شناسایی کند دیگر قادر به شناسایی کارت مهمان نیست.

بیشتر بخوانید: مشاهده قیمت قفل دیجیتال

مزیت دستگاه پاور سوئیچ هوشمند

این دستگاه در داخل اتاق و کنار درب نصب می‌شود. اگر کارت مخصوص اتاق داخل این دستگاه قرار گیرد تمامی وسایل برقی تعریف شده از جمله لامپ‌ها روشن می‌شوند. در هنگام خروج از اتاق باید کارت از داخل دستگاه برداشته شود تا تمام وسایل برقی خاموش شوند.

استفاده از این دستگاه از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند. این امر در مواقعی که فرد قبل از ترک اتاق فراموش می‌کند لامپ و دستگاه تهویه را خاموش کند، بسیار مفید است.

ظاهر این دستگاه شبیه کلیدهای معمولی لامپ است. با این تفاوت که به جای کلید روشن و خاموش کردن، بر روی آن فضایی برای قرار دادن کارت تعبیه شده است. با قرار دادن کارت در داخل دستگاه برق اتاق وصل می‌شود. دستگاه‌های برقی موجود در اتاق باید به صورتی تنظیم و برنامه‌ریزی شوند که توسط پاور سوئیچ روشن و خاموش شوند. کارکرد برخی از وسایل داخل اتاق که باید به طور مداوم روشن باشند، مثل یخچال، به این دستگاه وابسته نیست.

اتصال پاور سوئیچ به سیستم‌های هوشمند اتاق موجب می‌شود با اتصال برق سایر سیستم‌ها نیز روشن شوند. بعد از خارج کردن کارت از دستگاه برق دستگاه‌های برقی به طور کامل قطع ‌می‌شود. همچنین برخی از دستگاه‌ها مثل دستگاه تهویه در حالت کم مصرف قرار می‌گیرد. این کار موجب صرفه‌جویی در مصرف برق شده و هزینه‌های هتل را کاهش می‌دهد.

استفاده از پاور سوئیچ هوشمند میزان ایمنی ساختمان را افزایش می‌دهد. زیرا مانع بروز حوادث ناشی از اتصال برق و آتش‌سوزی می‌شود.

آشنایی با انواع دستگاه‌ های پاور سوئیچ هوشمند

  • دستگاه‌هایی که قابلیت شناسایی تمام انواع کارت را دارند: این دستگاه‌ها در سه رنگ سفید، سیاه و طلایی موجود هستند. امکان شناسایی انواع کارت‌های اعتباری، بیزینسی و … از قابلیت‌های آن‌ها است.
  • دستگاه‌هایی که فقط قابلیت شناسایی یک نوع کارت را دارد: این محصول نیز همانند دستگاه قبلی سه رنگ سفید، سیاه و طلایی دارد. اما فقط قابلیت شناسایی کارت‌هایی را دارد که برای آن‌ها برنامه‌ریزی شده است.

آشنایی با نحوه کارکرد پاور سوئیچ هوشمند

اتصال ترموستات

با قرار دادن کارت در درون دستگاه، ترموستات روشن می‌شود. در نتیجه به دمای تنظیم شده می‌رسد. وقتی مهمان در هنگام خروج از اتاق کارت را از داخل دستگاه برمی‌دارد ترموستات نیز به حالت تنظیم شده می‌رود. بنابراین، دما کم شده و در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود.

اتصال روشنایی اتاق

یکی از مهم‌ترین کاربردهای پاور سوئیچ هوشمند تنظیم خاموش و روشن کردن لامپ‌های اتاق است. قرار دادن کارت درون دستگاه سیستم روشنایی را فعال می‌کند. چند ثانیه بعد از خارج کردن کارت نیز لامپ‌ها خاموش می‌شوند.

اتصال دستگاه‌های هوشمند موجود در اتاق

تمام دستگاه‌های هوشمند قابلیت اتصال به پاور سوئیچ را دارند. اما نباید دستگاه‌های امنیتی ساختمان را به دستگاه پاور سوئیچ متصل کرد. زیرا دستگاه‌های امنیتی باید در تمام 24 ساعت شبانه روز روشن باشند.

اتصال سیستم تهویه مطبوع اتاق

بعد از قرار دادن کارت در پاور سوئیچ سیستم تهویه اتاق فعال می‌شود. می‌توان این سیستم‌های هوشمند را به صورتی تنظیم کرد که با باز شدن پنجره سیستم سرمایشی خاموش شود. زیرا اگر رطوبت منطقه بالا باشد باز شدن پنجره موجب می‌شود فشار زیادی به سیستم تهویه وارد شود.

کلام پایانی

در نهایت باید گفت پاور سوئیچ­‌ها صرفا برای هتل‌ها کاربرد ندارند و در منازل مسکونی یا ادارات هم مورد استفاده قرار می­‌گیرند. همچنین برای نصب پاور سوئیچ نیازی به تخریب بخشی از اتاق وجود ندارد. به عبارت دیگر، می‌توان آن را در جای کلید و پریز معمولی نصب کرد.

پاور سوئیچ‌های هتلی با متدی طراحی شده که استفاده از آن­‌ها منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی و کاش هزینه‌های انرژی می­‌شود و همچنین کاملا سازگار با محیط های شرجی با رطوبت بالا هستند؛ به همین علت صاحبان هتل­‌های شمال و جنوب کشور و همچنین دیگر هموطنان می‌­توانند با آرامش خاطر از این محصولات استفاده کنند.

شرکت htnprime تولید کننده برتر دستگیره هوشمند برای اطمینان بیشتر مشتریان برای این محصول خود 14 ماه ضمانت تعویض قطعات و 60 ماه خدمات پس از فروش در نظر گرفته تا یکی از بهترین انتخاب‌های بازار لقب گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید