قیمت دستگیره در

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

هر مسافری که به یک مکان جدید سفر می‌کند، انتظار دیدن مکان‌ها و امکانات و ابزارهای هیجان انگیز را دارد. هتل و سیستم هتل داری یکی از ضروری‌ترین قسمت‌های مسافرت مردم است که مسافران می‌خواهند تجربه سفرشان را با آن لذتبخش کنند. تجهیزات و امکاناتی که در هتل در اختیار مسافران قرار می‌گیرد، باید مدرن، مجهز و کارآمد باشد تا او از سفرش احساس خوبی داشته باشد. از میان این امکانات و تجهیزات می‌توان به قفل هتلی اشاره کرد که یک دستگیره هوشمند محسوب می‌شود.

امروزه داشتن یک قفل هوشمند هتلی برای هر اتاق هتل ضروری است و تقریبا هتل با کیفیتی نیست که از این قفل‌ها استفاده نکند. چنین قفلی می‌تواند باعث تفاوت میان هتل و مکان‌های عادی شود و ارزش خدماتی آن را به مسافران نشان می‌دهد. در ادامه با htnprime همراه باشید تا با انواع قفل هتلی آشنا ‌شویم.

قفل هتلی هوشمند

دستگیره درب کارتی دقیقا مانند دستگیره‌های معمولی دارای قفل مکانیکی و دستگیره است اما قابلیت‌های اضافه‌تر و پنل اسکن کارت نیز به آن اضافه شده است. به عنوان مثال ممکن است قفل از رمز عبور و اثر انگشت نیز پشتیبانی کند یا بتوان از راه دور آن را کنترل کرد.

امکاناتی که این نوع قفل در اختیار مسافران قرار می‌دهد باعث می‌شود نیازی به استفاده از کلید مکانیکی نباشد و کارت‌ها به راحتی و با امنیت بسیار بالاتر درب اتاق را باز کنند. کارت‌هایی که برای باز کردن این درب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند قابل برنامه‌ریزی هستند و به صورت اختصاصی هر بار به گونه خاصی عمل می‌کنند.

امروزه اغلب هتل‌ها از قفل هتلی الکترونیکی برای بهبود اقامت مسافران خود استفاده می‌کنند. این قفل‌ها هم سهولت بیشتری در اختیار مسافران قرار می‌دهند و هم امنیت اتاق‌ها را افزایش می‌دهند و از طرف دیگر جذابیت بیشتری در هتل ایجاد می‌کنند. پیکربندی این دستگیره‌ها کاملا اختصاصی و وابسته به نوع کارت (RFID، NFC و مغناطیسی) قابل تنظیم‌اند.

بیشتر بخوانید: مشاهده و خرید قفل باشگاهی با کیفیت htnprime

ویژگی‌های قفل هتلی الکترونیکی

همانطور که گفتیم این نوع از قفل‌ها ویژگی‌هایی دارند که آنها را نسبت به سایر قفل‌ها متمایز می‌کند. برخی از ویژگی‌های عمومی آنها که بین همه مشترک است شامل:

• ظاهر شیک: این قفل‌ها ظاهر شیک و به‌روزی دارند و طراحی مینیمال آنها باعث می‌شود هر هتلی بتواند به راحتی از آنها استفاده کند.

• سهولت در استفاده: استفاده از قفل هتلی بسیار آسان است و تنها با یک کارت می‌توان از آن استفاده کرد. حتی گاهی می‌توان با استفاده از قابلیت‌های خاصی که قفل دارد، از راه دور می‌توان درب را باز کرد.

• امنیت بالا: یکی از مزایایی که قفل هتلی ارائه می‌کند این است که امنیت بالایی در برابر نفوذ و سرق دارد.

• فرار اضطراری: قابلیتی که به افراد کمک می‌کند گاهی درب را در صورت نیاز از داخل باز کند.

• مصرف انرژی: قفل‌های هتلی انرژی کمی مصرف می‌کنند و اغلب به برق سراسری متصل می‌شوند.

• حریم خصوصی: یک چراغ LED که بر روی دستگیره وجود دارد و نشان می‌دهد درب قفل است باعث می‌شود کسی قصد ورود به اتاق هتل را نداشته باشد.

• قابلیت تعویض رمز: هر گاه که لازم باشد می‌توان رمز یا کارت این قفل‌ها را تعویض کرد و برخلاف دستگیره‌های مکانیکی نیازی به تعویض کل قفل نیست.

بیشتر بخوانید: مشاهده و خرید قفل دیجیتال با کیفیت htnprime

کارکرد دستگیره هوشمند هتل

کارکرد قفل هتلی بیشتر به نوع آن بستگی دارد و در هر قفلی می‌تواند متفاوت باشد. بهتر است ابتدا در مورد قفل مغناطیسی صحبت کنیم. سه مسیر در کارت این قفل‌ها وجد دارد و اطلاعاتی مثل شماره اتاق و مدت اقامت مسافر به سرعت بر روی این مسیر‌ها ثبت می‌شود. این کارت در اختیار مسافر قرار می‌گیرد و اگر اطلاعات کارت با پیش داده‌های قفل هماهنگ باشد درب باز می‌شود و در غیر این صورت ممکن است به بخش مرکزی هتل هشدار بدهد.

کارت‌های این قفل‌ها تنها یک نوار مغناطیسی دارند که به کمک آن می‌توانند ارتباط مغناطیسی و الکترونیکی لازم را با دستگاه قفل ایجاد کنند و در نهایت باعث باز شدن آن شوند.

اما در مورد کارت‌های RFID باید گفت که این کارت‌ها نیازی به تماس و کشیدن بر روی دستگاه قفل ندارند. در واقع شما با نزدیک کردن این کار به قفل هتلی آن را باز می‌کنید. این کارت‌ها از سیگنال‌های رادیویی برای باز کردن درب استفاده می‌کنند و از پرکاربردترین‌ها هستند. این قفل‌ها معمولاً در هنگام باز شدن صدایی از خود تولید می‌کنند که مسافر باز شدن درب را متوجه شود. این قفل ها معمولا ً خرابی کمتری دارند و بهبود فاصله اسکن باعث می‌شود استفاده راحت‌تری داشته باشند.

انواع قفل هتلی هوشمند

قفل هتلی مغناطیسی

در قسمت‌های قبلی تا حدودی با قفل هتلی مغناطیسی و کارکرد آن آشنا شدیم. این کارت‌ها مانند بسیاری از کارت‌های الکترونیکی (مثل کارت بانکی) یک نوار مغناطیسی دارند که اطلاعات الکترونیکی مخصوص آنها در این قسمت ثبت شده است. برای استفاده از این قفل‌ها کافیست کارت مخصوص را بر روی دستگاه قفل بکشید تا درب باز شود.

این نوع قفل‌ها نسبت به سایر انواع دستگیره هوشمند هتل ارزان‌تر هستند و مزایایی دارند؛ به عنوان مثال می‌توان طوری آنها را تنظیم کرد که با بسته شدن درب به طور خودکار قفل شوند و یا قفل نشوند.

قفل هتلی RFID

در مورد این نوع قفل نیز در قسمت‌های قبل توضیح دادیم. این کارت‌ها استفاده و کاربری آسان‌تری دارند و می‌توان بدون تماس کارت با دستگاه، درب را باز کرد. این فناوری نسبتا جدید است و امروزه بیشتر از این نوع کارت استفاده می‌شود. ضمن اینکه این قفل‌های هتلی اغلب از ویژگی‌های دیگری مثل اسکن اثر انگشت یا حتی تشیخص چهره نیز استفاده می‌کنند.

این قفل‌ها با استفاده از امواج رادیویی با دستگاه خواننده ارتباط برقرار می‌کنند و موجب باز شدن درب می‌شوند. همچنین امنیت این نوع قفل‌ها از سایرین بیشتر است و به راحتی نمی‌توان آنها را رمزگشایی کرد.

قفل هتلی NFC

آخرین نوع از قفل هتلی هوشمند NFC است که کمتر شناخته شده هستند. این نوع از قفل‌ها نیز به تماس فیزیکی کارت احتیاجی ندارند و با فاصله می‌توان آنها را باز کرد. کارت‌های NFC معمولاً چند کاره‌اند و هتل‌های هوشمند از آنها برای ارائه خدمات مختلف خود به مسافران استفاده می‌کنند. این نوع از قفل‌ها تا چند سال آینده بسیار محبو‌ب‌تر خواند بود.

سخن آخر

امروزه استفاده از کارت‌های هتلی در این مکان‌ها اجتناب‌ناپذیر است و حتی مسافرخانه‌ها نیز لزوم استفاده از آن را درک می‌کنند. این قفل‌ها ظاهر بهتری دارند و کاربرد راحت‌ و بیشتری دارند. اما به شرطی می‌توان از قفل هتلی به خوبی استفاده کرد که بهترین نوع آن با بهترین برند را تهیه کرد.

شرکت آریا یراق صنعت بزرگ‌ترین تولید کننده و عرضه کننده یراق‌آلات است که عرضه قفل هتلی نیز از خدمات این شرکت است. توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر از سایت htnprime بازدید نمایید و در صورت نیاز با شماره تماس دفتر ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید