دستگیره هتلی

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

در دنیای امروزی با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی به روز شدن و هوشمند سازی باشگاه های ورزشی امری اجتناب ناپذیر است. باشگاه هوشمند با باشگاه معمولی متفاوت است. در این نوع مکان‌های هوشمند از تجهیزاتی استفاده می‌شود که ورزش را برای افراد راحت‌تر و دلپذیرتر می‌کند.

امروزه فواید ورزش برای جسم و روان بر کسی پوشیده نیست. ورزش احتمال چاقی و بروز بیماری‌های مختلف را کاهش و طول عمر را افزایش می‌دهد. به دلیل تبدیل خانه‌های بزرگ قدیمی به آپارتمان‌های کوچک بیشتر افراد در منزل فضای کافی برای ورزش کردن ندارند. نبود فضای کافی و همچنین گران بودن تجهیزات ورزشی موجب استقبال مردم از باشگاه‌ های ورزشی شده است.

مجموعه‌‌های ورزشی از مکان‌های پرتردد به شمار می‌روند. به همین دلیل، مدیریت صحیح و استفاده از تجهیزات مناسب در آن‌ها بسیار مهم است. هوشمند سازی باشگاه های ورزشی مانند استفاده از دستگیره درب هوشمند برای رختکن، یکی از اقداماتی است که مدیران باشگاه‌ها می‌توانند برای بهبود خدمات خود انجام دهند. این کار می‌تواند نشان دهنده احترام به حقوق مشتری و مدیریت قوی‌تر مجموعه باشد.

برای هوشمند سازی باشگاه ورزشی به چه تجهیزاتی نیاز است؟

هوشمند سازی باشگاه ها از بروز اشتباهات و خطاهای انسانی جلوگیری کرده و بهره‌وری مجموعه را افزایش می‌دهد. تجهیزات مختلفی برای این کار لازم است که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

مشاهده و خرید قفل دیجیتال با گارانتی

1- نرم‌افزار اتوماسیون باشگاهی

یکی مهم‌ترین مواردی است که برای هوشمند کردن مجموعه های ورزشی نیاز است. نرم‌افزار اتوماسیون باشگاه امکان کنترل کل مجموعه ورزشی را فراهم می‌کنند. معمولاً این نرم‌افزارها امکانات زیر را در اختیار مدیر قرار می‌دهند:

  • کنترل راحت‌تر مجموعه
  • قابلیت تنظیم قفل‌ها و دستگاه‌های موجود در مجموعه ورزشی
  • ثبت نام مراجعه کنندگان
  • ثبت سوابق و مشخصات جسمی تمامی اعضاء
  • تخصیص کارت هوشمند باشگاه برای هر فرد
  • کنترل تردد افراد و گزارش آن بر اساس تاریخ و ساعت
  • تعریف سانس‌ها و بخش‌های مختلف مجموعه برای هر فرد
  • کنترل حقوق مربیان و شهریه‌ها و جلسات
  • امکان ارسال پیامک گروهی

2- قفل کمدی هوشمند

زمانی که فرد وارد باشگاه می‌شود وسایل خود را داخل کمد قرار می‌دهد. در این مواقع احتمالاً یکی از دغدغه‌های مهم وی حفظ امنیت این وسایل است.

استفاده از قفل استخری بر روی کمدهای باشگاه‌ها و استخرها اطمینان خاطر بیشتری برای فرد ایجاد می‌کند. بنابراین، تمایل وی برای مراجعه به این نوع باشگاه‌ها بیشتر می‌شود. چون می‌داند که با این تجهیزات احتمال گم شدن یا به سرقت رفتن وسایل شخصی‌اش کمتر است.

معمولاً قفل‌هایی که کلید سنتی دارند به راحتی باز می‌شوند. به همین دلیل، افراد نمی‌توانند کیف پول یا تلفن همراه خود را در داخل آن‌ها قرار دهند. استفاده از این کلیدها برای مکان‌هایی که مراجعه کنندگان زیادی دارند، مثل مجموعه‌های ورزشی، مشکلاتی را به وجود می‌آورد. در نتیجه، میزان استفاده از کلیدهای سنتی در مکان‌های عمومی در حال کاهش است.

در حال حاضر، در بسیاری از باشگاه های ورزشی برای باز و بسته کردن کمدها از این مدل استفاده می‌شود.

انواع مختلفی از قفل‌های الکترونیکی وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

قفل های متکی به خود یا offline

این مدل به کمک باطری کار می‌کنند و توسط یک کارت باز می‌شوند. در این روش، روی هر کمد یک قفل و کارتخوان نصب می‌شود. همچنین می‌توان برای هر کمد یک دستبند تعریف کرد. بدین ترتیب دستبند قادر خواهد بود آن کمد را باز کند.

قفل های مرتبط با کامپیوتر یا online

در این روش قفل به کامپیوتر وصل می‌شود. کارت خوان مرکزی هم در رختکن نصب می‌شود و می‌تواند همه قفل‌ها را باز کند. همچنین در مواقع ضروری امکان باز کردن توسط کامپیوتر وجود دارد. برای باز کردن این انواع می‌توان از کارت، تشخیص چهره، دستبند هوشمند و … استفاده کرد.

3- دستبند یا گردنبند هوشمند

دستبند باشگاه همانند یک ساعت هوشمند عمل می‌کند. این دستبندها دارای رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی هستند و می‌توان حافظه‌ آن‌ها را با توجه به نیاز مشتری تغییر داد.

از دستبندهای باشگاهی که به دستبند استخری هم معروف هستند در باشگاه، استخر، سونا، بوفه و … استفاده می‌شود. از جمله کاربردهای این دستبندها کنترل ورود و خروج در گیت تردد و باز کردن کمدها است.

4- قرار دادن گیت تردد در بخش ورودی

گیت تردد به دستگاهی گفته می‌شود که نقش حراست و نگهبانی را در بخش ورودی مکان‌های مختلف انجام می‌دهد. این وسیله کاربردی در مجموعه‌های ورزشی ورود و خروج ورزشکاران را به داخل ساختمان کنترل می‌کند.

یکی از تجهیزات مهمی که به هوشمند سازی باشگاه های ورزشی کمک می‌کند، گیت تردد است. مجموعه‌های ورزشی از جمله مکان‌هایی به شمار می‌روند که روزانه افراد زیادی به آنجا مراجعه می‌کنند. گیت تردد به کنترل ورود و خروج این افراد کمک می‌کند.

انواع مختلفی از گیت‌های تردد وجود دارد که گیت‌های خورشیدی و گیت‌های شیشه‌ای از انواع رایج آن محسوب می‌شوند.

به گیت خورشید، گیت سه میله یا اهرمی هم گفته می‌شود. در مجموعه‌های ورزشی این نوع گیت به عنوان گیت باشگاهی یا گیت استخری شناخته می‌شود. اهرم در مقابل فرد قرار می‌گیرد. سپس با دستور نرم‌افزار روی کامپیوتر راه عبور باز می‌شود.

از گیت شیشه‌ای بیشتر در مترو و ادارات استفاده می‌شود. به این گیت، گیت مترویی یا کشویی گفته می‌شود. در این نوع گیت با باز و بسته شدن درهای شیشه‌ای اجازه ورود یا خروج داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید