زمان مطالعه: ۵ دقیقه

امنیت آپارتمان یکی از مسائل مهمی است که افراد به آن اهمیت ویژه ای می دهند. در این سری از مقالات آریا یراق صنعت قرار است به نکاتی پر اهمیت برای افزایش امنیت مستاجران اشاره کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

به عنوان مستاجر، گزینه هایی برای افزایش امنیت پیش رو دارید که باید به آن ها توجه نمایید.

قبل از اسباب کشی

1. درباره جرایم محلی تحقیق کنید

قبل از اینکه به سراغ ساختمان بروید، بهتر است به دنبال بررسی میزان جرایم منطقه بروید و با ساکنان منطقه صحبت کنید. برای بررسی اتفاقات محله، به بررسی سایت های آنلاین بپردازید.

همچنین می‌توانید با همسایگان، پلیس، و صاحبان کسب و کارهای محلی صحبت کنید تا قبل از این که به محله وارد شوید، اطلاعات بیشتری در مورد محله به دست آورید.

2. بررسی نورپردازی

ساختمان‌ها و مجتمع‌های آپارتمانی گاهی اوقات گوشه و کنار تاریک دارند که راه نفوذ را برای افرادی که قصد تردد دزدکی در ساختمان دارند، آسان می کند. حتی المقدور تنها به بازدید ساختمان نروید، با یکی از دوستان خود شب نیز از خانه دیدن کنید تا وضعیت روشنایی و نورپردازی ساختمان را بررسی کرده باشید.

3. توجه به ظاهر کلی

چیزهای کوچک مانند لامپ‌های سوخته، خرابی دیوار، و یا چکه کردن شیر شاید علائم عادی بنظر برسند، اما حکایت از بی دقتی صاحبخانه دارند. برای مشکلات امنیتی بزرگ از جمله شکستگی دستگیره درب ورودی یا پنجره، باید به دنبال راه حل مناسب باشید.

به محض ورود به ساختمان یا مجتمع، امنیت ساختمان را ارزیابی کنید.

4. ورودی‌ها را بررسی کنید

اولین خطوط دفاعی برای امنیت مستاجر، ورودی‌های آپارتمان و ساختمان یا مجتمع است. همه ورودی‌های امنیتی قفل ها و ویژگی‌های امنیتی دیگر را بررسی کنید. از مدیریت بپرسید که آن‌ها هر چند وقت یک‌بار کلیدها و کدهای کلیدی را تغییر می‌دهند.

5. پنجره‌ها را بررسی کنید

پنجره ها را از نظر داشتن قفل محکم و امن بررسی کنید، خصوصاً اگر واحد همکف را مد نظر دارید. امنیت پنجره ها را از بیرون بررسی کنید و خودتان را جای دزد بگذارید و از خود بپرسید که آیا امکان ورود به آپارتمان از طریق پنجره وجود دارد؟

6. خروجی های اضطراری را کنترل کنید

همانقدر که حفظ امنیت آپارتمان در برابر سرقت و دزدی اهمیت دارد، خروجی های اضطراری ساختمان نیز مهم است. به دنبال راه های خروج در مواقع آتش سوزی باشید، اگر در طبقه هم کف هستید، باید نسبت به باز شدن راحت پنجره ها حواس تان باشد.

بعد از اسباب کشی

1. بیمه اجاره دریافت کنید.

بر خلاف بیمه صاحبخانه که تنها ساختمانی که در آن زندگی می‌کنید را پوشش می‌دهد، بیمه مستاجر اموال شخصی مانند مبلمان، لوازم الکترونیکی، لباس، اموال و آسیب‌های ناشی از سرقت و یا فاجعه را پوشش می‌دهد. همچنین اگر فردی در آپارتمان شما مصدوم شود، به جبران بدهی‌ها و هزینه‌های پزشکی کمک می‌کند.

دستگیره های هوشمند

2. با همسایه‌هایتان ملاقات کنید

با شناخت از همسایه ها، بهتر می توانید فعالیت های مشکوک را تشخیص داده و به یکدیگر هشدار دهید. در واقع اینگونه مراقب افرادی که وارد آپارتمان می شوند، خواهید بود. در مورد مسائل و موضوعات مشترک با آن ها صحبت کنید.

3. پنجره‌های خود را بپوشانید

بهترین را برای افزایش امنیت محل زندگی، پوشش پنجره ها با پرده است. پرده را در مواقع ترک خانه و شب ها بکشید. از زوایای بسته به کرکره های افقی پرده نگاه کنید تا جلوی احتمال دید از شکاف کرکره ها را بگیرید.

4. قفل را عوض کنید

شما از وجود چه تعداد کلید برای قفل واحد خود خبر ندارید، و شاید تنها کسی نباشید که به واحد شما دسترسی دارد (صاحبخانه هنگام تحویل خانه باید در مورد این موضوع به شما تذکر دهد که تعویض قفل امری واجب است).

استفاده از قفل های بیشتر، مانند قفل زنجیر و یا قفل تقویت درب و یا استفاده از قفل هوشمند درب اه دیگری برای افزایش امنیت آپارتمان و واحد شماست.

5. ایجاد یک درب امنیتی جدید

ایجاد موانع مناسب می تواند تا حد زیادی جلوی اقدامات ناامن به ساختمان را بگیرد. نصب و برداشتن این موانع قابل نصب بروی درب خیلی آسان است و آسیبی به درب نخواهد زد. علاوه بر این، در برابر برخورد قفل، برداشتن و یا کپی کردن کلیدهایی که در اطراف هستند، آسیب‌پذیر نیست. برای درب های بالکن یا حیاط، از قفل کشویی برای حفاظت بیشتر استفاده کنید. همچنین برای درب ورودی منزل که اولین حریم امنیتی شماست، از بهترین کیفیت و جنس امنیتی استفاده کنید.

۶. خرید گاوصندوق

اشیا گران بهایی که در منزل نگهداری می کنید را در جای امن قرار دهید. مراقب پول نقد، جواهر، سلاح گرم، لوازم منزل، اسناد مهم و چیزهای با ارزش دیگر را در خانه خود نگه می دارید باشید. با صاحبخانه در مورد نصب گاوصندوق در منزل صحبت کنید و کسب اجازه نمایید.

۷. به فکر دوربین های امنیتی باشید

دوربین های امنیتی برای نظارت بر امنیتی خانه بسیار عالی و مقرون به صرفه هستند. دوربین ها دارای سیستم امنیتی کامل هستند. کثر دوربین‌های امنیتی و درگاه‌های ویدیویی هوشمند معمولا دارای تشخیص حرکت، دید شب و گفتگوی دو طرفه هستند.

۸. نصب یک سیستم امنیتی

در سیستم های هشدار بی سیم، برچسب های خاصی در سنسورهای درب و پنجره نصب می شوند که می توانید از طریق گوشی هوشمند خود بر این سیستم ها نظارت کنید. این سیستم ها از آژیر در آپارتمان استفاده می کنند (بدون نیاز به صفحه کلید و با نصب آژیرهای کلیکی روی دیوار) تا به محض وقوع حادثه و تهدید، آن را به صدا در آورید.

کلام پایانی

رفتن به یک مکان جدید هیجان‌انگیز است و کسب آگاهی در مورد میزان امنیت منزل جدید، تجربه شیرین تری برای شما رقم می زند. با انجام یک سری کارهای کوچک، تفاوت امنیتی فوق العاده ای برای منزل خود رقم بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید