دستگیره آنتی پنیک

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

به طاقچه‌ یا استندی که روی آن‌ وسایل مختلف قرار می‌گیرد، شلف گفته می‌شود. آشپزخانه، یکی از رایج‌ترین فضاهایی است که معمولا برای نصب شلف انتخاب می‌شود.

مهم نیست که فضای آشپزخانه شما چقدر است یا چه میزان کابینت دارید؛ در تمام آشپزخانه‌ها، وجود تعدادی شلف و قفسه به مرتب‌سازی وسایل کمک بزرگی ‌می‌کند. بسیاری از افراد معتقدند که نصب شلف‌ آشپزخانه دکوراسیون را کامل می‌کند. شما حتی می توانید رنگ شلف آشپزخانه خود را با رنگ دستگیره کابینت کلاسیک و یا لوکس خود هماهنگ کنید.

از چه مصالحی برای قفسه بندی آشپزخانه استفاده می‌شود؟

این روزها، برای ساخت شلف‌ها از انواع متنوعی از متریال‌ شامل چوب، شیشه، پلاستیک و فلز استفاده می‌شود:

شلف چوبی

چوب، پرکاربردترین و محبوب‌ترین متریالی است که برای ساخت قفسه‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این متریال هم ظاهر زیبایی دارد و هم از دوام بالایی برخوردار است. از طرف دیگر، می‌توان با ترکیب کردن آن را با مصالح دیگری مثل شیشه یا فلز، شلف‌های منحصر به فردی خلق کرد.

از انواع چوب برای ساخت قفسه استفاده می‌شود که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند. به عنوان مثال، نئوپان محکم است یا تخته چند لا از نظر هزینه مقرون به صرفه است. از شلف‌های دیواری چوبی در قسمت‌های مختلف خانه از جمله آشپزخانه و سالن نشیمن استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: قیمت قفل دیجیتال HTN Prime

شلف شیشه‌ای

شیشه در مقایسه با چوب از استحکام کمتری برخوردار است. اما یکی از پرطرفدارترین متریالی است که در ساختار قفسه‌ها بکار می‌رود. از شلف‌های شیشه‌ای بیشتر در حمام، آشپزخانه و اتاق خواب استفاده می‌شود. چون در این فضاها، وسایل زیادی وجود دارند که متناسب با وزن و ظاهر شیشه هستند.

شلف پلاستیکی

از محصولات پلاستیکی می‌توان در تمام فضاهای خانه استفاده کرد. اما به نظر می‌رسد که اتاق خواب کودکان یکی از بهترین مکان‌ها برای نصب آن‌ها باشد.

قفسه‌های پلاستیکی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع عرضه می‌شوند. به همین دلیل، به راحتی می‌توانید با توجه به سبک و رنگ دکوراسیون منزل، شلف مورد نظر خود را پیدا کنید. یکی از مهم‌ترین مزایای شلف‌های پلاستیکی این است که به راحتی تمیز می‌شوند.

امروزه، استفاده از PVC در ساخت شلف آشپزخانه بسیار رایج است. PVC یک نوع پلاستیک فشرده است که به دلیل ضد آب بودن برای آشپزخانه بسیار مناسب است.

شلف فلزی

همان‌‌طور که همه می‌دانیم، فلز در مقایسه با چوب، شیشه یا پلاستیک مقاوم‌تر بوده و می‌تواند وزن اجسام سنگین‌تری را تحمل کند. از طرف دیگر، نظافت قفسه‌های فلزی در مقایسه با سایر محصولات راحت‌تر است. از شلف‌های فلزی بیشتری در اداره‌ها، انبارها و فضاهایی که سبک دکوراسیون صنعتی دارند، استفاده می‌شود.

خرید انواع دستگیره کابینت لوکس دو پیچ و تک پیچ

بهترین مکان برای نصب شلف آشپزخانه کجاست؟

معمولا شلف آشپزخانه در یکی از نقاط زیر نصب می‌شود:

اطراف هود

بدون شک، در همه آشپزخانه‌ها از اجاق گاز و هود بیش از سایر وسایل استفاده می‌شود. به همین دلیل، بهتر است وسایل مورد نیاز برای آشپزی در کنار اجاق گاز قرار داده شوند. با نصب قفسه در کنار هود می‌توانید لوازم پخت و پز و شیشه‌های ادویه را در آن‌ قرار دهید.

کنج‌ها و گوشه‌های بدون استفاده آشپزخانه

معمولا در آشپزخانه‌ها نقاطی وجود دارند که امکان نصب کابینت در آن‌ بخش‌ها وجود ندارد. این نقاط برای نصب شلف آشپزخانه بسیار ایده‌آل هستند. اگر این فضاها از بیرون آشپزخانه دیده می‌شوند، می‌توانید آن‌ها را با وسایل دکوراتیو تزیین کنید.

اطراف جزیره آشپزخانه

در آشپزخانه‌های دارای جزیره، می‌توان شلف‌های آویزان را بالای جزیره نصب و از آن برای قرار دادن لوازم مختلف استفاده کرد.

به جزیره‌هایی که از یک طرف به دیوار یا کابینت می‌رسند، شبه جزیره گفته می‌شود. اگر در آشپزخانه شبه جزیره دارید، می‌توانید روی دیوار کنار آن قفسه نصب کنید. این قفسه‌ها برای قرار دادن لیوان‌های تزیینی، قاب عکس و سایر لوازم دکوراتیو مناسب هستند.

بیشتر بخوانید: مشاهده قیمت یراق کابینت

اطراف پنجره

در طی روز، بیشتر روشنایی آشپزخانه از طریق نور طبیعی خورشید تامین می‌شود. نصب کابینت در اطراف پنجره مانع ورود نور به داخل آشپزخانه می‌شود. برای اینکه این اتفاق رخ ندهد بهتر است در اطراف پنجره به جای کابینت از شلف استفاده کنید. شما می توانید رنگ شلف را متناسب با یراق آلات کابینت آشپزخانه خود انتخاب کنید.

چگونه شلف را به دیوار نصب کنیم؟

• ابتدا، محل قفسه بندی آشپزخانه را مشخص کنید.

• دیوار محل نصب را آماده کنید؛ یعنی در صورت لزوم آن را رنگ کرده یا کاغذ دیواری بزنید.

• با توجه به ابعاد شلف آشپزخانه، محل نصب هر کدام از گیره‌ها را روی دیوار مشخص کنید. مراقب باشید که محل قرارگیری گیره‌ها کاملا صاف و روبروی هم باشد.

• گیره‌ها را در محل‌های تعیین شده نصب کرده و طبقات را روی هم قرار دهید.

• از استحکام و صاف بودن قفسه‌ها اطمینان حاصل کنید.

بعد از نصب شلف آشپزخانه، وسایلی را که می‌خواهید روی طبقات آن قرار دهید، مشخص کنید. شما می‌توانید از شلف برای نگهداری انواع وسایل مصرفی یا لوازم دکوراتیو استفاده کنید. نکته مهم این است که به خاطر داشته باشید وسایلی را انتخاب ‌کنید که گرد و خاک کمتری روی آن‌ها می‌نشیند.

برای اینکه قفسه بندی آشپزخانه ظاهر زیباتری داشته باشد، از عناصر طبیعی غافل نشوید. استفاده از یک گلدان کوچک در قفسه‌ها، زیبایی دکوراسیون را دو چندان می‌کند.

بیشتر بخوانید: روغن کاری قفل درب

کلام پایانی

قفسه بندی آشپزخانه هم کم هزینه است و هم در نظم‌دهی وسایل نقش مهمی دارد. به کمک شلف می‌توانید از فضاهای بدون استفاده آشپزخانه که برای نصب کابینت مناسب نیستند، بهره ببرید. اگر استفاده از این قفسه‌ها با یک چیدمان زیبا همراه باشد، برای هر سبک دکوراسیونی کارآیی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید