لیست یراق کابینت

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

یکی از بهترین راه‌حل های موجود برای نگهداری بهینه ظروف و وسایل آشپزخانه، ساخت اکسسوری کابینت آشپزخانه است. در یک آشپزخانه منظم و مدرن، چیدمان و ترتیب وسایل بسیار مهم است و با استفاده از یک اکسسوری خوب در آشپزخانه می‌توان این به این سطح رسید. در واقع این اکسسوری ها به ما کمک می‌کنند وسایل را با ترتیب بهتر، منسجم تر و زیباتر بچینیم. البته بهینه سازی فضای آشپزخانه، به طوری که وسایل فضای کمتری اشغال کنند نیز از آثار این اکسسوری هاست.

در آشپزخانه‌ های سنتی به بهینه ‌سازی فضای آشپزخانه توجهی نمی ‌شد اما امروزه در آشپزخانه‌ های مدرن با استفاده از اکسسوری آشپزخانه و اکسسوری کابینت آشپزخانه، چیدمان دقیق ‌تر، زیبا تر و منسجم‌ تر است. اهمیت استفاده از این ابزارها در منازل کوچک و فضای آشپزخانه ‌های امروزی دوچندان است.

اکسسوری آشپزخانه چیست؟

اکسسوری آشپزخانه امکاناتی است که به چیدمان وسایل درون آشپزخانه کمک می کنند. قطعا می‌دانید که کابینت آشپزخانه یکی از مهم‌ ترین قسمت‌ های منزل برای نگهداری ظروف و مواد غذایی خشک است.

اگر کابینت به درستی چیده نشود، بهم ریختگی و آشفتگی نامناسبی ایجاد می ‌کند که واقعا آزاردهنده است. از این رو در کابینت‌ ها از امکاناتی استفاده می ‌شود که استفاده از فضای آن را بهینه می‌ کند و نظم و ترتیب خوبی ایجاد می‌ کند.

در ادامه با انواع اکسسوری آشپزخانه و اکسسوری کابینت آشپزخانه آشنا می‌ شویم.

انواع اکسسوری آشپزخانه

برای معرفی انواع اکسسوری آشپزخانه در مرحله اول باید بدانیم که یونیت به چه چیزی گفته می ‌شود. در واقع اکسسوری آشپزخانه با توجه با سایز یونیت انتخاب می ‌شود. یونیت همان کابینت است که درب آن را در نظر نگرفته ‌اند. یعنی فضای داخل کابینت که شبیه یک جعبه است را یونیت می ‌نامند.

مهم ‌ترین اکسسوری آشپزخانه، شامل اکسسوری کابینت آشپزخانه است اما امکانات جداگانه ‌ای نیز وجود دارد. اکسسوری‌ها از نظر شکل و کاربرد به دو صورت اکسسوری کابینت و اکسسوری جدای از کابینت تقسیم می ‌شوند. در ادامه این اکسسوری‌ها را معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: مشاهده لیست قیمت یراق آلات کابینت با کیفیت htnprime

انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه

اکسسوری آشپزخانه سبد سوپرمارکت

سبد سوپر مارکت یکی از انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه است که در ابعاد و طرح‌های مختلفی ساخته می ‌شود. همین اکسسوری نیز خود به چندین نوع سوپر مارکت زمینی، سقف، مخصوص مواد شوینده، مخصوص نصب از بغل، یخچالی و … دسته‌بندی می ‌شوند.

این سبدها به صورت ریلی نصب می‌شوند و در حالت 2 یا 3 طبقه موجود است. از این سبدها معمولا برای نگهداری خشکبار، پیاز، سیب زمینی، روغن، حبوبات و … استفاده می‌شود.

مجیک کرنر

بعضی کابینت ‌ها عمق زیادی دارند و دسترسی به قسمت‌ های انتهایی آنها سخت است؛ بنابراین قسمت انتهایی این کابینت‌ ها همیشه آشفته و بهم ‌ریخته هستند. مجیک کرنر بهترین اکسسوری کابینت آشپزخانه برای استفاده به دور از دسترس کابینت‌ هایی می‌باشد که در گوشه آشپزخانه قرار دارد.

اغلب افراد قسمت‌های گوشه کابینت را بدون استفاده می‌ گذارند اما با استفاده از این اکسسوری ها فضای این نوع کابینت‌ها بهبود می‌ یابد.

اکسسوری کشویی

برای اینکه بتوانیم به راحتی از وسایل خود استفاده کنیم و فضای بیشتری برای قرار دادن آنها داشته باشیم، می توانیم از اکسسوری های کشویی استفاده کنیم. یکی دیگر از فواید اکسسوری‌های کشویی این است که از بهم ریختگی فضای داخل کابینت جلوگیری می‌ کند.

همچنین با استفاده از این اکسسوری کابینت آشپزخانه می‌توان بسیاری از ابزارهای داخل آشپزخانه را مرتب و طبقه‌ بندی شده چید.

اگر در کابینت‌های خود فضای عمیق و بدون کاربردی دارید، استفاده از اکسسوری کشویی برای شما گزینه خوبی است. قابل ذکر است که کشوهای این اکسسوری خود انواع مختلفی دارند که طبق سلیقه شما انتخاب می ‌شوند.

بیشتر بخوانید: مشاهده و خرید انواع قفل هوشمند htnprime

اکسسوری کابینت با طرح سبد قاشق و چنگال

قرار دادن قاشق و چنگال در فضای خارج کابینت به صورت سنتی موجب بهم ریختگی و آسیب دیدن برخی وسایل می شود. در سبک جدید اکسسوری کابینت آشپزخانه امکان ایجاد سبد مخصوص برای قاشق و چنگال برای جلوگیری از مشکلات نامبرده می‌شود. این نوع اکسسوری داخل فضای یونیت کابینت تعبیه می‌شود و سهولت زیادی برای شما ایجاد می‌ کند.

انواع اکسسوری جدای از کابینت

اکسسوری سبد آبچکان

برای مرتب کردن ظرف و ظروفی که قبلا شسته شده‌اند می توان از سبدهای آبچکان که اکسسوری خارج از کابینت هستند استفاده کرد. این سبدها در سایزهای مختلف و برای کابینت‌های مختلف فلزی و چوبی وجود دارند. جنس این سبدها می‌تواند استیل یا آهنی باشد که نوع استیل آنها در مقابل زنگ زدگی مقاوم است.

بیشتر بخوانید: مشاهده و خرید انواع دستگیره در چوبی htnprime

اکسسوری سطل زباله آشپزخانه

قطعا شما نیز می‌ دانید که قرار دادن سطل زباله در آشپزخانه صورت خوبی ندارد و بهتر است از ابزارهای دیگری استفاده کنیم. از اکسسوری سطل زباله به عنوان یکی از انواع اکسسوری آشپزخانه استفاده می‌شود که بسیار زیباتر و منظم‌تر به نظر می‌رسند. این اکسسوری‌ها به صورت تک و دوقلو استفاده می‌شوند و می‌توان در انواع مختلف مثل ریلی و کشویی در زیر سینک کار گذاشته می‌شود.

اکسسوری داخل کابینت

بعضی از وسایل آشپزخانه مثل ادویه‌جات، لوازم تهیه غذا و سایر موارد باید همیشه در دسترس باشند. قرار گرفتن این وسایل در معرض دید ممکن است فضای آشپزخانه را بهم ریخته و نامنظم جلوه دهد. در این حالت از اکسسوری داخل کابینت استفاده می‌شود.

اکسسوری کابینت آشپزخانه از جمله ابزارهایی است که کاربرد کابینت را افزایش می‌دهد و فضای داخل آن را به قسمت‌های مختلف تقسیم می‌کند. این اکسسوری‌ها به صورت‌های مختلف و برای قرار دادن وسایل مختلف استفاده می‌شود. نحوه استفاده از اکسسوری کابینت آشپزخانه باید منطبق بر نوع کابینت‌های شما باشد.

اکسسوری کابینت آویز وسایل

نمونه‌ای از اکسسوری کابینت آشپزخانه نیز آویز است که برای قرار گرفتن انواع وسایل مثل لیوان، قابلمه و … تعبیه شده است. این نوع اکسسوری در فضای داخلی کابینت قرار می‌گیرد و با هدف دسترسی سریع و آسان به وسایل مختلف و استفاده حداکثری از فضای داخل کابینت است.

سخن آخر

برای اینکه بتوانید بیشترین استفاده را از کابینت‌های خود داشته باشید، باید از اکسسوری کابینت آشپزخانه استفاده کنید. این اکسسوری‌ها فضای آشپزخانه شما را بهبود می‌بخشند و وسایل را به خوبی در اختیارتان قرار می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید