دستگیره درب رزت

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

معمولاً هنگامی که سرقت از منزل انجام می‌شود صاحبخانه به وضوح ترسیده، گیج و شوکه است. در این شرایط نه تنها به منزل خسارت وارد شده و صاحبخانه تعدادی از وسایل با ارزش خود را از دست داده، بلکه متحمل آسیب روحی زیادی هم شده است.

هنگامی که از منزلی سرقت می شود، چه باید کرد؟

در این مقاله ما شما را در مورد اقداماتی که باید بعد از سرقت انجام دهید آشنا خواهیم کرد. همچنین نکاتی ارائه می‌دهیم که رعایت آن‌ها از سرقت مجدد منزل جلوگیری می‌کند.

1- از خانه خارج شده و با پلیس تماس بگیرید.

اکثر سارقان اگر متوجه نزدیک شدن شما به منزل شوند اقدام به فرار می‌کنند. اما برخی از آن‌ها در خانه پنهان می‌شوند و می‌توانند تهدیدی جدی برای امنیت خانواده شما محسوب شوند. اگر به خانه رسیدید و فکر می‌کنید منزل شما مورد سرقت قرار گرفته بلافاصله بیرون بروید. سپس با پلیس تماس بگیرید.

2- یک لیست از وسایل منزل تهیه کنید.

شما باید لیستی از وسایل دزدیده شده و اموال آسیب دیده تهیه کنید. این لیست را باید به پلیس و شرکت بیمه خود ارائه دهید. از دارایی‌های آسیب دیده مانند در و پنجره و همچنین وسایل داخل خانه مانند میز، لامپ و حتی دستگیره درب که آسیب دیده اند، عکس بگیرید. همچنین می‌توانید مارک، مدل و شماره سریال وسایل خود را یادداشت کنید. قبل از اینکه به بیمه مراجعه کنید باید گزارش پلیس را ارائه دهید. بنابراین تهیه این لیست در کمترین زمان ممکن، مهم است.

3- به هیچ چیز دست نزنید.

بعضی از سارقان دستکش می‌پوشند، اما همه ‌آن‌ها این کار را نمی‌کنند. از باز کردن کشوها و لمس هر چیزی در داخل خانه خود خودداری کنید. زیرا اثر انگشت‌ها به راحتی از بین می‌روند. تا زمانی که پلیس به شما اجازه نداده بهتر است به چیزی دست نزنید. اگر چیزی را پیدا کردید که ممکن است متعلق به سارق باشد، پلیس را آگاه کنید، اما آن را لمس نکنید.

4- در یک مکان امن منتظر بمانید.

به خانه یکی از همسایه‌ها بروید یا به اتومبیل خود برگردید و درها را قفل کنید تا پلیس به آنجا برسد. به هر فرد یا ماشین ناآشنایی که ممکن است در نزدیکی خانه شما وجود داشته باشد، توجه کنید. مشخصات ظاهری فرد و شماره پلاک ماشین را یادداشت کنید. اغلب اوقات اطلاعات ظاهراً بی‌اهمیت شما می‌تواند به پلیس در پیدا کردن مجرم کمک کند.

مشاهده انواع یراق آلات کابینت با کیفیت

5- از کودکان مراقبت کنید.

بسیاری از والدین می‌دانند که بهتر است تا زمان مرتب شدن منزل فرزندان‌شان در منزل دوستان یا افراد فامیل بمانند. گرچه این کار همیشه امکان‌پذیر نیست، اما ایده خوبی است. وضعیت آشفته‌ای که برخی از سارقان در منزل ایجاد می‌کنند غیرقابل تصور است و فرزندان شما (صرف نظر از سن آن‌ها) هنگامی که متوجه شوند مکان امن آن‌ها توسط یک غریبه خراب شده است، به مشکلات روحی مبتلا می‌شوند.

باور کنید یا نه، حیوانات خانگی هم در برابر سرقت از منزل واکنش نشان می‌دهند. به عنوان مثال، ممکن است حیوان خانگی خود را در حالی پیدا کنید که در گوشه‌ای مخفی شده است.

6- بعد از حضور پلیس منزل را تمیز کرده و به حالت عادی بازگردید.

نظم بخشیدن به خانه کمک می‌کند تا حس بهتری داشته باشید. برای اینکه همانند گذشته از زندگی لذت ببرید این کار اولین قدمی است که باید بردارید. به یاد داشته باشید، اگر به موضوع مشکوکی پی بردید، آن را به پلیس گزارش دهید. این موارد می‌تواند به پلیس دردستگیری سارق کمک کند.

7- برای آینده آماده شوید.

هیچ راهکاری نمی‌تواند امنیت خانه (و خانواده شما) را تضمین کند. اما رعایت چند نکته احتمال سرقت از منزل به صورت مجدد را کاهش می‌دهد.

باید پیش قدم شوید و در مورد گزینه‌های موجود برای افزایش امنیت خانه خود آموزش ببینید. امروزه بیش از هر زمان دیگری، برنامه‌های امنیتی موثر و مقرون به صرفه‌ای برای انتخاب وجود دارد. آمارها نشان می‌دهد احتمال سرقت از خانه‌های فاقد سیستم دزدگیر و فاقد قفل هوشمند در مقایسه با خانه‌هایی که به دزدگیر و قفل مناسب، مجهر هستند سه برابر بیشتر است.

8- امنیت منزل خود را افزایش دهید.

نصب حسگر تشخیص حرکت، اطمینان از قفل بودن دربها و پنجره‌ها و استفاده از تایمر برای روشن کردن چراغ‌ها (برای زمان‌هایی که در منزل نیستید) روش‌های ساده و کم هزینه‌ای هستند که می‌توانند امنیت خانه شما را در برابر سارقان افزایش دهند. همچنین توصیه می‌شود لیستی از تمام وسایل الکترونیکی منزل خود، شامل مدل و شماره سریال، تهیه کنید و از تمام وسایل باارزش‌تان عکس بگیرید.

سرقت از منزل یک اتفاق غم‌انگیز است. بنابراین، اگر بهبود شرایط روحی شما و خانواده‌تان هفته‌ها یا ماه‌ها طول کشید تعجب نکنید. شما می‌توانید به کمک مطالبی که در اینجا ارائه شد برای آینده آماده شوید و از سرقت مجدد منزل خود جلوگیری کنید.

جهت مشاهده قیمت دستگیره درب اچ تی ان از فروشگاه آنلاین ما بازدید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید