دستگیره رزت

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

قفل درب سرویس بهداشتی بخش مهمی از حریم خصوصی و امنیت شما است. اما اکثر مردم نمی‌دانند قفل درب دستشویی چه ارتباطی به امنیت دارد. امنیت قفل دستشویی به معنی محکم بودن آن نیست.

بنابراین برای تأمین قفل خوب باید به نکات امنیتی خاصی توجه داشت. به طور مثال باید به ساده باز شدن قفلها توجه کنید. در این مقاله از سری مقالات آریا یراق نکاتی را درباره امنیت قفل درب سرویس بهداشتی آورده ایم؛ پس با ما همراه باشید.

1- ورود اضطراری

همه می‌دانند که دستشویی مکانی است که احتمال وقوع آسیب دیدگی در آن بیشتر از سایر نقاط خانه است. بنابراین لازم است که برای قفل درب سرویس‌های بهداشتی یک روش اضطراری برای باز کردن وجود داشته باشد که افرادِ بیرون از دستشویی از آن استفاده کنند.

درست است که همیشه با لگد زدن به درب می‌توان آن را باز کرد، اما این همیشه ایده خوبی نیست. در واقع شکستن درب دستشویی یا در هر اتاق دیگری در حالیکه کسی روی زمین افتاده، خطرناک است.

با فشار وارد شده به درب، ریسک صدمه زدن به کسی که پایین درب روی زمین افتاده را بالا می‌برید. نحوه ورود اضطراری شما باید غیرتهاجمی باشد. باید روشی برای باز کردن مکانیزم قفل و چرخاندن دستگیره در وجود داشته باشد.

حتی به هنگام باز کردن درب به این روش، باید درب را به آهستگی باز کنید تا به کسی که کف زمین افتاده آسیب نزنید. شکستن در و وارد شدن به اتاق در شرایط اضطراری ایده خوبی نیست.

بیشتر بخوانید: مشاهده و خرید قفل دیجیتال با کیفیت htnprime

2- پیچیدگی قفل

یکی از مهمترین موارد در رابطه با قفل درب دستشویی، مکانیزم ساده برای استفاده همگان است. این مشخصه به خصوص در خانه‌ای که افراد مسن یا معلول در آن زندگی می‌کنند، اهمیت دارد.

شاید برای همه ایمن‌تر باشد که قفل درب سرویس بهداشتی از یک طرف قفل شود. این روش با جلوگیری از ورود هر کسی بیرون از دستشویی به داخل آن امنیت بیشتری بوجود می‌آورد و به راحتی از داخل باز می‌شود.

اگر مکانیزم قفل پیچیده باشد امکان حبس شدن افراد داخل دستشویی وجود دارد. به همین دلیل نباید قفلهای غیراستانداردی را انتخاب کرد که باز کردن آنها ساده نیست.

باید قفل دربی را انتخاب کنید که بتوانید به شکل کارامدی از آن استفاده کنید. و منظور از کارامد یعنی شیوه‌ای که کسی را در معرض خطر آسیب دیدگی قرار ندهد.

همزمان، حریم شخصی افراد را باید حفظ کنید. هر کسی باید از بودن در دستشویی احساس امنیت کند. این یعنی همه باید بتوانند از قفل درب دستشویی بدون نگرانی استفاده نمایند. برای افرادی که مشکلات حرکتی دارند قفلهای فشاری بهتر جواب می‌دهد.

بیشتر بخوانید: مشاهده و خرید انواع دستگیره هوشمند htnprime

3- دوام ابزار

قفل‌هایی که 100 درصد درست کار نمی‌کنند برای حفظ امنیت و ایمنی شما در دستشویی بسیار خطرناکند. قفل‌های درب دستشویی باید بی عیب و نقص باشند.

اگر درب را به خوبی قفل نکنید یا به راحتی باز نشوند، باید قبل از آنکه اتفاق بدتری بیفتد آنها را تعمیر کرد. شیوه‌های افزایش طول عمر قفل شامل نگهداری و توجه به مشکلات به هنگام بروز آنها است.

برای مثال چفت قفل در ممکن است گیر کرده باشد. اگر متوجه علت آن نشوید چطور می‌خواهید راه حلی برای آن پیدا و در شرایط اضطراری مساله را حل کنید.

ابزارهایی که دوام بیشتری دارند از اجزای فلزی محکمتری استفاده می‌کنند و به راحتی قابل تعمیرند. این بدان معناست که هنگام برداشتن قفل درب سرویس بهداشتی از مکان مربوطه، نباید قطعات داخلی بی شماری در حال حرکت باشند.

احتمال شکستن قفل در صورت فلزی بودن کمتر است. و با قطعات متحرک کمتر، موارد کمتری برای شکستن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: مشاهده و خرید انواع دستگیره دیجیتال htnprime

4- سادگی لوله‌ی قفل

سادگی لوله‌ی قفل برای امنیت کلی آن بسیار مهم است. اگر بیش از حد پیچیده باشد، در شرایط بحرانی و اضطراری بیرون کشیدن لوله‌ی قفل دشوار خواهد بود. اما شما قفلی می‌خواهید که به راحتی و سهواً نتوانید آن را باز کنید. مطمئن شوید که نحوه باز کردن قفل در را به خوبی یاد گرفته‌اید.

اگر نمی‌توانید پس باید قفل درب را عوض کنید. حتماً هر ابزاری را که برای باز کردن لوله‌ی قفل نیاز دارید، در دسترس خود نگه دارید. بهترین کار آن است که ابزاری مختص باز کردن لوله‌ی قفل درب دستشویی داشته باشید.

اگر از پیچ گوشی به عنوان ابزار استفاده می‌کنید، امکان بکارگیری آن برای اهداف دیگری نیز وجود دارد و می‌تواند ابزار دم دستی مناسبی باشد. اگر هر یک از قفلهای درب سرویس بهداشتی لوله‌ی قفل متفاوتی داشته باشند، احتمال آنکه نتوانید با سرعت کافی قفل را باز کنید بالا می‌رود.

نتیجه گیری

وقتی امنیت قفلهای درب سرویس بهداشتی را بررسی کردید، می‌توانید نفس راحتی بکشید و بدانید که امنیتتان به خوبی حفظ شده است. مطمئن شوید که به آن میزان از حریم خصوصی که مد نظرتان است رسیده‌اید.

همه‌ی قفلهای درب دستشویی نیاز به شیوه ورود اضطراری دارند. قفل درب نباید پیچیده باشد تا بستن و باز کردن آن برای هر کسی ساده باشد. پین‌های قفل باید محکم باشد تا قفل نشکند. لوله‌ی قفل نیز باید ساده و قابل تنظیم باشد.

وقتی تمام موارد ذکر شده در مورد قفل درب سرویسهای بهداشتی رعایت شود، دیگر لزومی به نگرانی در مورد کمک به افراد خانه در شرایط اضطراری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید