پایه مبل فلزی

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

دسته کابینت و پایه آن یکی از مهم‌ترین یراق کابینت و اجزای تشکیل دهنده آن است که پایداری و استحکام کابینت را تضمین می‌کند. این آیتم در زمان خرید و نصب کابینت ممکن است به چشم نیاید اما یکی از اجزای اصلی آن است که در زیر قرار می‌گیرد.

همه کابینت‌ها دارای پایه هستند و کاربرد اصلی آن این است که موجب نگه داشتن کابینت بر روی سطوح صافی مثل سرامیک می‌شود و وزن کابینت را تحمل می‌کند. اگر این پایه‌ها کیفیت مناسبی نداشته باشند یا با کابینت شما تناسب نداشته باشند، پس از مدتی کابینت شما دچار مشکلاتی می‌شود؛ حتی ممکن است پایه کابینت یا بدنه کابینت شما در اثر گذشت زمان آسیب ببیند و بشکند.

پایه را می‌توان به زیر کابینت وصل کرد و ارتفاع آن را در سطح دلخواه تنظیم کرد و روی زمینی که ممکن است نا هموار باشد، کاملاً ثابت کرد. پایه کابینت انواع مختلفی دارد که هر کدام از انواع آن کاربرد و ویژگی‌های خاص خود را دارند. لطفا در ادامه با آریا یراق صنعت همراه باشید تا بیشتر به این جزء مهم کابینت و نحوه انتخاب آن بپردازیم.

قفل‌های زبانه‌ای قفل‌هایی نسبتاً قدیمی هستند و طراحی اصلی آنها در طول سالیان تغییر چندانی نکرده است. به همین دلیل می توانید قفل‌های زبانه‌ای که هنوز در ساختمان‌های بسیار قدیمی وجود دارند را پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم کمی بیشتر با قفل‌های زبانه‌ای آشنا شویم.

انواع پایه کابینت

پایه کابینت پلاستیکی

تا سال‌ها پیش تنها از پایه‌های پلاستیک برای نگهداری کابینت استفاده می‌شد و تقریبا همه انواع آن از یک جنس بود. البته منظور از پایه‌های پلاستیکی همان پلاستیک پلیمری معمولی نیست که در گذشته استفاده می‌شد. اما امروزه انواع مختلفی از پایه کابینت پلاستیکی وجود دارد که جنس‌های با کیفیت و بی کیفیت در بازار موجود است.

پایه‌های مرغوب دارای رنگ‌های ثابت و متنوعی مثل طلایی، نقره‌ای، سفید و رنگ چوب هستند که در طراحی و مدل هم تنوع بالایی دارند. مزیت این پایه‌ها انعطاف‌پذیری مناسب، مقاومت بالا، سهولت در نصب و استفاده، تعویض راحت و دسترسی به مدل‌ها، جنس‌ها و رنگ‌های مختلف است.

 برای انتخاب این نوع از پایه‌ها کافی است به رنگ و مدل کابینت خود توجه کنید و بر حسب آن پایه را انتخاب کنید؛ همچنین باید جنس پایه را نیز در نظر بگیرید تا نه بیش از حد خشک باشد و نه زیاد نرم باشد تا دوام مناسبی به شما ارائه کند.

بیشتر بخوانید: مشاهده و خرید انواع دستگیره کابینت با کیفیت htnprime

پایه کابینت فلزی

پایه کابینت فلزی یکی دیگر از پایه‌های پرطرفدار کابینت است که از آن می‌توان برای هر کابینتی استفاده کرد. در برخی کابینت‌ها ممکن است مشاهده کنید پایه از جنس فلز است و شکلی استوانه‌های، ال‌ مانند و یا لوله‌ای دارد.

این پایه‌های کابینت مزایا و کاربردهای بسیاری دارند؛ به طوری که می‌توان از آنها در تمام جنس‌های کابینت و انواع مدل‌ها استفاده کرد. این پایه‌ها به راحتی نصب و تعویض می‌شوند، استقامت بسیار بالایی دارند و وزن زیادی را تحمل می‌کنند.

یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید این پایه‌ها در نظر داشته باشید این است که باید مدل‌های ضد زنگ آن را تهیه کنید تا زیبایی و دوام پایه در طول زمان لطمه نبیند. می‌توان گفت که بهترین مدل پایه کابینت فلزی همان پایه آلمینیومی و استیل است.

پایه کابینت آلمینیومی از نظر استحکام با فولاد تفاوت زیادی ندارد و علاوه بر آن در برابر خوردگی، رطوبت و خظ و خش مقاومت بیشتری نشان می‌دهد. این پایه‌ها از ورقه‌های محکم و ضخیم آلمینیوم ساخته می‌شود که تحمل وزن‌های بالا را هم دارد. از دیگر مزایای آن می‌توان به ظاهر زیبا و براق این نوع پایه اشاره کرد.

پایه کابینت استیل

پایه استیل هم یکی دیگر از انواع پایه‌های کابینت فلزی پرفروش است که برخی آن را بهترین جنس پایه می‌دانند. این نوع پایه هم ضدزنگ و ضدخوردگی بوده و زیبایی دو چندانی دارد.

این پایه به دلیل جنس بسیار محکمی که دارد تحمل وزن هر کابینتی را دارد و شما اصلا لازم نیست نگران مقاوم آن باشید. تنها توصیه ما این است که اگر قصد استفاده از پایه کابینت استیل را دارید، سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که با رنگ و مدل کابینت شما هماهنگ باشد؛ چرا که در غیر این صورت ممکن است پایه‌های استیل بیشتر از خود کابینت به چشم بیاید و این اصلا خوب نیست.

بیشتر بخوانید: مشاهده و خرید انواع قفل دیجیتال htnprime

پایه کابینت چوبی

در طراحی بسیاری از کابینت‌ها استفاده از پایه چوبی توصیه شده است که بیشتر به دلیل زیبایی آن است. اغلب کابینت‌ها از جنس‌های مختلف چوبی ساخته می‌شوند که در این صورت اگر پایه آن نیز چوبی و هماهنگ با رنگ کابینت باشد، تنوع و زیبایی زیادی به دکوراسیون منزل می‌بخشد.

از مزیت‌های پایه چوبی این است که قابلیت رنگ پذیری دارد، بر حسب قطر و ضخامتی که دارد بسیار مستحکم است و کمتر به تمیز کردن احتیاج دارد. اما باید دقت کنید که پایه چوبی انواع مختلفی دارد و باید بر حسب نوع کابینت خود و وزنی که قرار است پایه آن را تحمل کند، یک محصول مناسب تهیه کنید.

چرا استفاده از پایه کابینت ضروری است؟

ممکن است تصور کنید که می‌توان بدون استفاده از پایه هم کابینت را نصب کرد و حتی دیده شده برخی افراد واقعاً این کار را می‌کنند؛ اما این کار اصلاً درست نیست و علاوه بر جلوه نازیبایی که دارد، عمر کابینت و کاربرد آن را نیز کم می‌کند. گاهی برای هم تراز کردن کابینت با سطح افق نیاز است که از پایه‌ استفاده کرد؛ پایه‌ای که قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد. بنابراین استفاده از این یراق قطعاً ضروری است.

شما به راحتی می‌توانید پایه را به کابینت وصل کنید اما اگر از یک نصاب کمک بگیرید، قطعاً نتیجه بهتری دریافت می‌کنید. نکته‌ مهمی که وجود دارد در مورد نصب پایه نیست و در مورد انتخاب پایه مناسب است.

شما باید پایه‌ای را انتخاب کنید که علاوه بر تناسب با کابینت شما، مقاومت و دوام مناسبی داشته باشد و نه خودش آسیب ببیند و نه منجر به آسیب کابینت شود. شما می‌توانید انواع پایه‌هایی را که در قسمت‌های قبلی به آنها اشاره کردیم انتخاب کنید اما مهم‌ترین کار این است که بهترین آنها را از نظر کیفیت تهیه کنید.

پایه‌ای که کیفیت مطلوب داشته باشد، با در دست گرفتن مشخص می‌شود؛ چرا که معمولا پایه مناسب وزن خوبی دارد و از لحاظ ظاهری بسیار مقاوم‌تر به نظر می‌رسد. اما برای اطمینان بیشتر شما می‌توانید پایه‌ها را در دست خود قرار دهید و سعی کنید با دست فشار زیادی به آنها وارد کنید؛ در این صورت پایه نباید صدای داده یا آسیب ببیند. البته باید گفت که انتخاب پایه کابینت مناسب تا حد زیادی به بودجه شما نیز بستگی دارد.

کلام پایانی

پایه کابینت تاثیر زیادی در کاهش فرسایش و افزایش مقاومت کابینت در برابر وزن وسایل دارد. همانطور که گفتیم این ابزار در انواع مختلف و با برندهای مختلفی تولید و عرضه می‌شود و انتخاب بهترین مورد آن می‌تواند کمی سخت باشد.

بهترین جنس‌های پایه که هم مقاومت بالایی دارند، هم زیبا هستند و هم کاربردی‌ترند، شامل انواع پلاستیکی، فلزی، استیل و چوبی هستند. شما می‌توانید هر متریالی را برای خرید پایه انتخاب کنید اما باید دقت کنید که مدل مناسب و با کیفیت آن را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید