لولای درب آهنی سنگین

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

طبعیت انسان به صورتی است که اگر بتواند چیزی را به طور ماهرانه پنهان کند، احساس خرسندی می‌کند. همین موضوع افراد را تشویق می‌کند که راهی برای پنهان کردن کلیدهای خانه خود پیدا کنند.

امنیت کلیدهای خانه شما و اطمینان از اینکه فقط افراد مشخصی به آن‌ها دسترسی دارند، بسیار مهم است. این موضوع باید هم در مورد کلیدهای خانه و هم در مورد سوئیچ اتومبیل در نظر گرفته شود. با این حال، بسیاری از افراد کلیدهای خود را در مکان‌های بسیار نامناسب مخفی می‌کنند.

برای اینکه متوجه شوید پنهان‌کاری شما چقدر موثر است، باید نحوه رفتار افراد برای پیدا کردن کلیدها، سهولت دسترسی به آن‌ها و سایر موارد را درک کنید. با ما همراه باشید تا با بعضی از مکان‌ها که هرگز نباید کلیدهای خود را در آنجا قرار دهید، آشنا شوید.

1- زیر پادری

اولین جایی که بررسی می‌کنیم پادری است که محلی برای رفت و آمد محسوب می‌شود. بعضی از افراد کلید خانه را زیر پادری که مقابل درب ورودی قرار دارد، پنهان می‌کنند. هدف این افراد این است که پرستار بچه یا سایر اعضای خانواده بتوانند به کمک این کلید وارد خانه شوند. آمارها نشان می‌دهد که حدود 34 درصد سارقان از طریق درب وارد منازل می‌شوند. بنابراین، قرار دادن کلید در زیر پادری قطعا باعث دسترسی راحت‌تر سارقان به داخل خانه می‌شود.

برای اینکه امنیت درب ورودی را افزایش دهید باید یک دوربین امنیتی در بالای درب منزل نصب کنید. استفاده از دوربین به شما کمک می‌کند افرادی که نزدیک درب منزل می‌آیند را زیر نظر بگیرید. این کار امنیت شما را به طور کامل تامین نمی‌کند. اما اگر شخصی به زور وارد منزل شود، می‌توانید به کمک دوربین مظنونین احتمالی را شناسایی کنید. این موضوع نشان می‌دهد که حتی با نصب دوربین، دسترسی به کلیدهای پنهان شده زیر پادری وجود دارد. به همین دلیل، هرگز کلیدهای خود را زیر پادری قرار ندهید.

2- زیر سنگ

شاید عجیب به نظر برسد اما افرادی وجود دارند که کلیدهای خود را زیر یک سنگ پنهان می‌کنند. به طوریکه سنگ‌ها به مخفیگاه نسبتا محبوبی برای بعضی افراد تبدیل شده‌اند. واقعیت این است که مخفی کردن کلیدهای منزل زیر سنگ نمی‌تواند آن‌ها از دستبرد سارقان ایمن نگه دارد.

بسیاری از صاحبخانه‌ها فراموش می‌کنند که سارقان برای تحقیق درباره قربانیان خود مهارت زیادی دارند. به عبارت دیگر، سارقان با بسیاری از ترفندهای مورد استفاده صاحبخانه‌‌ها آشنا هستند. به همین دلیل، احتمالا زیر سنگ‌ها را بررسی می‌کنند.

تنها در صورتی می‌توانید کلید خود را به این شیوه پنهان کنید که آن را زیر یک سنگ بسیار سنگین قرار دهید که افراد نتوانند آن را به راحتی بلند کنند. البته این کار می‌تواند باعث ‌شود خود شما هم برای دسترسی به کلیدها با مشکل روبرو شوید.

بیشتر بخوانید: مشاهده و خرید انواع قفل هوشمند HTN

3- داخل کیف پول

پنهان کردن کلیدها در داخل کیف پول مثل این است که راه دسترسی به گاو صندوق خود را به سارقان بدهید. هر روز تعداد زیادی از افراد کیف پول خود را گم می‌کنند. این موضوع یکی از دلایل اصلی است که باعث شده قرار دادن کلیدها در داخل کیف پول توصیه نشود.

برای یک لحظه خود را جای سارق بگذارید. وقتی سارق کیف پول شما را پیدا کند، احتمالا به کارت شناسایی یا آدرس شما که در آن کیف وجود دارد دسترسی پیدا می‌کند. در صورتیکه کلید منزل در داخل کیف پول باشد، سارق به راحتی می‌تواند وارد خانه شود.

4- زیر گلدان

قرار دادن کلیدها زیر گلدان به اندازه قرار دادن آن‌ها زیر پادری در بین افراد محبوب است. همان‌طور که قبلا گفتیم، سارقان با این روش‌ها آشنا بوده و فریب نمی‌خورند. بعضی صاحبخانه‌ها تصور می‌کنند که اگر کلید را به جای زیر گلدان داخل آن قرار دهند، از دستبرد در امان می‌مانند.

اما حتی اگر کلید را داخل گلدان پنهان کنید، بسیاری از سارقان آن را پیدا می‌کنند. این احتمال وجود دارد که سارق با پیدا نکردن کلید در زیر گلدان به وجود آن در داخل گلدان شک کند. بنابراین، گلدان می‌شکند تا به کلیدها دسترسی پیدا کند.

بیشتر بخوانید: مشاهده و خرید انواع دستگیره هوشمند HTN

5- بالای درب

قرار دادن کلید در بالای درب هم دسترسی به کلید را آسان می‌کند و هم ممکن است به راحتی آن را در دید سارق قرار دهد. بالای درب، یکی از اولین مکان‌هایی است که سارقان برای پیدا کردن کلید جستجو می‌کنند. تنها افرادی که نمی‌توانند به این مخفیگاه دست پیدا کنند، سارقان کوتاه قد هستند.

البته این موضوع به ارتفاع درب منزل شما بستگی دارد. از طرف دیگر، اگر سارق بتواند وسیله مناسبی برای ایستادن روی آن پیدا کند، ممکن است بتواند این مخفیگاه را کشف کند.

بیشتر بخوانید: مرکز فروش قفل دیجیتال در ایران

برای پنهان کردن کلیدهای منزل باید به چه مواردی توجه کنید؟

برای مخفی کردن کلیدهای خانه باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که عبارتند از:

• معمولا افراد مکان‌های نزدیک را برای قرار دادن کلیدها انتخاب می‌کنند. چون می‌خواهند در مواقع اضطراری و سایر شرایط پیش‌بینی نشده به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشند. با این حال، توصیه می‌شود از پنهان کردن کلیدهای خود در کنار درب ورودی خودداری کنید. چون سارق بیشتر وقت خود را در این محل می‌گذراند و ممکن است کلیدها را پیدا کند.

• امنیت محلی که برای پنهان کردن کلیدها در نظر گرفته‌اید، بسیار مهم است. به عنوان مثال، می‌توانید با نصب دوربین امنیت این محل را افزایش دهید. اگر در مخفیگاه شما هیچ محافظی وجود نداشته باشد، دسترسی به آن راحت خواهد بود.

کلام پایانی

اگر می‌خواهید کلیدهای خانه خود را در جایی مخفی کنید، باید محل مناسبی برای این کار پیدا کنید. مکان‌هایی مثل زیر پادری، زیر یا داخل گلدان و بالای درب از جمله مخفیگاه‌هایی هستند که سارقان با آن‌ها آشنایی کامل دارند. بنابراین، قرار دادن کلیدها در این مکان‌ها دسترسی افراد غریبه را به منزل شما تسهیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید