دستبند استخری

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در گذشته، بیشتر درب‌ها از نوع لولایی بودند که به شکل نود درجه باز می‌شدند. اما به تدریج انواع دیگری از درب وارد بازار شدند که یکی از آن‌ها درب کشویی یا درب ریلی است. در این سری از مقالات آریا یراق صنعت با شما هستیم تا درباره راهکارهای ایمن سازی درب‌های کشویی نکاتی را بگوییم؛ پس با ما همراه باشید.

درب کشویی روی یک ریل حرکت می‌کند و از نظر باز و بسته شدن با درب لولایی تفاوت دارد. این نوع درب‌ها برای محیط‌های کوچک بسیار مناسب هستند. چون برای باز و بسته شدن به هیچ فضایی نیاز ندارند. در حالیکه برای باز کردن درب‌های ساده به حدود یک متر فضای خالی در اطراف آن‌ها نیاز است. این موضوع باعث شده که امروزه میزان استفاده از درب ریلی در ساختمان‌های مسکونی و اداری افزایش پیدا کند.

درب‌های کشویی تقریبا باعث زیباتر به نظر رسیدن هر خانه‌ای می‌شوند. نور خورشید از طریق درب‌ کشویی شیشه‌ای که نزدیک اتاق نشیمن یا اتاق ناهارخوری قرار دارد، وارد خانه شده و جلوه بی‌نظیری را خلق می‌کند. این موضوع تمایل صاحبخانه‌ها را برای استفاده از این نوع درب‌ها افزایش داده است.

بسیاری از درب‌های شیشه‌ای به عنوان درب پشتی و راه دسترسی به پاسیو یا حیاط خلوت مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع درب‌ها که قسمت بیرونی و درونی خانه را به هم متصل می‌کنند می‌توانند به افزایش ارزش ملک کمک کنند.

امنیت درب کشویی

درب‌ها نقش مهمی در تامین امنیت خانه دارند. در این میان، باید به درب‌های شیشه‌ای بیشتر توجه شود. افراد غریبه می‌توانند از طریق درب‌های شیشه‌ای به راحتی داخل منزل شما را ببینند. اگرچه این موضوع بی‌ضرر به نظر می‌رسد، اما می‌تواند احتمال سرقت را افزایش دهد. به همین دلیل، باید مطمئن شوید که خانه شما از چشم‌های کنجکاو و همچنین سرقت در امان باشد.

هرگز این تصور نداشته باشید که درب‌های کشویی منزل شما از قبل با امکانات امنیتی کافی نصب شده‌اند. بیشتر افراد در هنگام بررسی امنیت خانه خود روی قفل درب‌ اصلی و افزودن سیستم‌های هشدار تمرکز می‌کنند. این افراد به قدری درگیر این موضوعات می‌شوند که نکات ساده مثل امنیت پنجره‌ها و درب‌های کشویی را فراموش می‌کنند.

بسیاری از سارقان از طریق درب‌های شیشه‌ای کشویی به داخل خانه راه پیدا می‌کنند. چون معمولا این درب‌ها از مقاومت کمتری برخوردار هستند. برای افزایش ایمنی لازم نیست که درب‌های کشویی را حذف کنید. اما باید برای در امان نگه داشتن منزل خود از دید مجرمان اقدامات موثری انجام دهید.

بهتر است به خاطر داشته باشید که برای ایمن سازی درب‌های کشویی لزوما مجبور نیستید پول زیادی هزینه کنید. گاهی اوقات با کمی خلاقیت و با کمک بعضی وسایل ساده که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم، می‌توانید به این هدف دست یابید:

۲. کاهش جرایم

یک مطالعه در سال ۲۰۰۹ توسط روتگرز نشان داد که با افزایش تعداد سیستم‌های امنیتی خانگی در یک منطقه، تعداد سرقت‌های مسکونی در آن منطقه کاهش می یابد، حتی برای افرادی که سیستم امنیتی خود را ندارند. داشتن یک سیستم امنیتی خانگی نه تنها شما را حفاظت می‌کند، بلکه به جلوگیری از جرم و جنایت کمک می‌کند و محله ای امن برای همه رقم می زند.

۳. جلوگیری از ورود به منزل

سیستم‌های امنیتی مدرن به شما این امکان را می‌دهند که از راه دور آنچه را که در منزل شما اتفاق می‌افتد، از طریق تلفن، رصد کنید. بسته به ارائه‌دهنده خود، شما می‌توانید دوربین‌های امنیتی نصب‌شده در خانه خود را کنترل کنید، و همچنین ترموستات هوشمند، قفل هوشمند، روشنایی هوشمند، و دیگر دستگاه‌های هوشمند را در هر اتاق از منزل خود کنترل کنید.

۴. بیمه صاحب خانه

بله، شما ممکن است ماهیانه هزینه سیستم امنیتی خانگی خود را بپردازید، اما داشتن سیستم در منزل می‌تواند بیمه صاحب خانه را تا ۲۰% کاهش دهد. این امر، دسترسی فوری به پلیس و نیروهای اورژانس، را افزایش می دهد.

۵. اطلاع رسانی در مواقع آتش سوزی و گازگرفتگی

هنگام خروج از منزل، با فعالسازی دریافت اعلان، می توانید متوجه اتفاقات از جمله خطر آتش سوزی و نشت مونواکسید کربن شوید. بسته به ارائه‌دهنده، شما حتی می‌توانید آن را تنظیم کنید تا مقامات فورا از این شرایط اضطراری مطلع شوند.

۶. کمک به نگهداری کودکان

یکی دیگر از جنبه های مهم سیستم های امنیتی، کمک به نگهداری فرزندان است. با استفاده از درگاه های ویدئوی و دیگر دوربین های امنیتی، از اتفاقات درون منزل باخبر شوید. متوجه خواهید شد که فرزندان شما چه کسانی را به خانه دعوت می کنند. اگر شما قفل در الکترونیکی دارید، حتی می‌توانید از راه دور آن‌ها را باز کنید تا به بچه‌ها اجازه ورود به مدرسه را بدهید، بنابراین آن‌ها نباید نگران حمل (‏و از دست دادن)‏یک کلید خانه باشند.

بیشتر بخوانید: مشاهده انواع پایه میز

1- دو طرف درب را به هم زنجیر کنید‌.

درب‌های کشویی با مکانیسم ساده‌ای کار کرده و به یک یا دو جهت باز و بسته می‌شوند. این نوع درب‌ها روی ریل حرکت می‌کنند و باز و بسته شدن آن‌ها در امتداد چهارچوب و دیوار انجام می‌شود.

زنجیر کردن برای درب‌هایی که از وسط و به صورت افقی باز می‌شوند (درب‌های دو کشویی) بسیار مناسب است. برای این کار باید دستگیره‌های موجود روی دو لنگه درب را با زنجیر به هم متصل و قفل کنید. بنابراین، شخصی که می‌خواهد وارد منزل شود نمی‌تواند درب‌ها را از هم جدا کند. اگر درب فقط یک دستگیره دارد، می‌توانید به کمک افراد متخصص یک دستگیره اضافی روی دیوار و نزدیک درب نصب کنید.

2- مسیر ورود به داخل خانه را مسدود کنید.

معمولا قفل درب‌ کشویی به راحتی باز می‌شود. بنابراین، باید اطمینان حاصل کنید که درب از امنیت کافی برای جلوگیری از ورود سارقان برخوردار است. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، قرار دادن میله‌ای در پایین درب است که از باز شدن آن جلوگیری می‌کند. جنس این میله می‌تواند از فلز، چوب یا پلاستیک متراکم باشد. استفاده از میله، یک روش ساده و مقرون به صرفه برای افزایش امنیت درب‌های کشویی است.

در هنگام تهیه میله به این نکته توجه کنید که طول آن مناسب بوده و خیلی کوتاه نباشد. علاوه بر این، بهتر است رنگ میله با چهارچوب درب یکسان باشد. در این صورت وقتی سارق متوجه می‌شود درب با وسیله‌ای مسدود شده برای پیدا کردن میله با مشکل روبرو می‌شود.

3- استحکام شیشه نصب شده روی درب را افزاش دهید.

روش دیگری که می‌تواند به امنیت درب کشویی کمک کند، استفاده از برچسب یا فیلم امنیتی شیشه است. دو روش قبلی در جلوگیری از ورود سارقان موثر هستند. اما بعضی از مجرمان اقدام به شکستن شیشه‌ها می‌کنند. به عنوان مثال، اگر سارق متوجه شود که شما درب‌ها را به هم زنجیر کرده‌اید، ممکن است با شکستن شیشه وارد خانه شود.

به منظور پیشگیری از وقوع این حادثه، تقویت شیشه‌ها به کمک یک لایه برچسب محافظ توصیه می‌شود. این نوع تجهیزات برای مقاومت در برابر فشار زیاد تولید شده‌اند. بنابراین، هم به سختی توسط افراد شکسته می‌شوند و هم در برابر آسیب ناشی از طوفان‌ها و بادهای شدید مقاوم هستند.

کلام پایانی

هیچ یک از روش‌های امنیتی و ایمن سازی درب‌های کشویی به طور 100 درصد نمی‌توانند مانع سرقت شوند. به همین دلیل، بهتر است از چند روش به طور همزمان استفاده کنید. به عنوان مثال، هم با استفاده از وسایل مختلف احتمال باز شدن درب را کاهش دهید و هم با تقویت شیشه‌ها از شکستن آن‌ها توسط سارقان جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید