پایه کنسول

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

همه می‌دانیم که از لحاظ کاربرد و دکوراسیون، آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های منزل است. این بخش هم بر زیبایی منزل موثر است و هم فعالیت‌های مهمی مثل آشپزی و اغلب غذا خوردن در آن صورت می‌گیرد. بنابراین ما به خاطر اهمیت آشپزخانه،باید ابزارهای مناسبی باید تهیه کنیم. کابینت‌ یکی از اجزا و ابزارهای مهم آشپزخانه است که انواع مختلفی نیز دارد. کابینت ممبران یکی از انواع کابینت آشپزخانه است که مزایا و معایب خاص خود را دارد و امروزه به یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کابینت تبدیل شده است.

کابینت ممبران قابلیت این را دارد که هم به صورت کلاسیک و هم به صورت مدرن طراحی شود. همچنین علاوه بر این کابینت انواع دیگری از کابینت مثل کابینت ام دی اف وجود دارد که انتخاب آنها به نوع طراحی دکوراسیون منزل و سلایق و انتظارات شخص بستگی دارد. ما در این مطلب قصد بیشتر در مورد کابینت ممبران، تفاوت‌های آن با کابینت ام دی اف و مزایا و معایب آنها صحبت کنیم. لطفاً تا انتها با اچ تی ان پرایم همراه باشید.

کابینت ممبران چیست؟

کابینت ممبران به کابینتی گفته می‌شود که روکش PVC دارد. این روکش که باعث تمایز آن نسبت به سایر انواع کابینت می‌شود، بر روی جنس‌های مختلف چوب کشیده می‌شود و ظاهر مدرن یا کلاسیکی به آن می‌بخشد.

همچنین باید گفت که به دلیل گران بودن جنس PVC، تنها بر قسمت بیرونی کابینت روکش زده می‌شود و بخش پشتی آن ممکن است ام دی اف یا هر جنس دیگری باشد.

به طور کُلی این نوع کابینت یکی از پرطرفدارترین کابینت‌ها در لیست خرید مردم است و داشتن اطلاعات کافی در مورد آن، ارزشمند است. بنابراین با ما همراه باشید تا بیشتر با انواع ممبران و تفاوت آن با ام دی اف آشنا شویم.

تفاوت‌های کابینت ممبران با ام دی اف

برای مقایسه کابینت ممبران و کابینت ام دی اف به صورت کُلی باید گفت که هر کدام از این کابینت‌ها طرفداران خاص خود را دارند که این طرفداران بر اساس ویژگی‌های هر کدام از آنها، اقدام به انتخاب نوع کابینت می‌کنند.

این دو کابینت هر دو بی‌نظیرند و اگر به درستی انتخاب و نصب شوند، می‌توانند برای هر دکوراسیونی به عالی‌ترین صورت کار کنند. اما در رابطه با سلیقه باید گفت که اگر یک کابینت بی‌همتا و با جزئیات بیشتر می‌خواهید، بهتر است ممبران را انتخاب کنید.

به طور کُلی باید گفت که ممبران از تنوع مدرن و کلاسیک در انواع خود برخوردار است و قیمت بالاتری دارد. این نوع کابینت نسبت به ام دی اف کدرتر است و البته در برخی مدل‌ها نوع براق آن نیز وجود دارد.

مقاومت ممبران در صورتی که به درستی انتخاب شود، بهتر از ام دی اف بوده و همین باعث بادوام‌ بودن آن می‌شود. همچنین باید گفت که شما با نصب چنین کابینتی نیازی به تعویض مداوم کابینت ندارید و از یک کابینت به روز استفاده می‌کنید.

انواع کابینت ممبران

اگرچه رنگ‌های زیادی از این نوع کابینت در بازار موجود است، اما کابینت‌های ممبران با توجه به مدل و طرحی که دارند، دو نوع عمده دارند که عبارتند از:

کابینت ممبران مدرن

برخلاف تصوری که اغلب افراد دارند، کابینت ممبران تنها در مدل کلاسیک تولید نمی‌شود و نوع مدرن آن نیز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که به این سبک علاقه دارند.

سادگی طرح‌ها و نقوشی که منبت کاری شده‌اند، در این مدل کابینت‌ها به وضوح دیده می‌شود و رنگ‌های به کار رفته معمولاً بدون سایه و یکدست هستند. این ویژگی‌ها بیشتر مربوط به ابزار مدرنی هستند که می‌توانند با ظاهر مدرن منزل به خوبی هماهنگ باشند.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب قفل دیجیتال

کابینت ممبران کلاسیک

جذاب‌ترین نوع کابینت ممبران مدلی است که دارای طراحی کلاسیک است و در اولین نگاه منبت کاری‌ها و نقوش برجسته آن توجه افراد را جلب می‌کند. این نوع کابینت اصالت و زیبایی کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهد و دکوراسیون آشپزخانه را شیک و مجلل می‌کند.

باید توجه داشته باشید که با کمی توجه به رنگ کابینت می‌توان محیط آشپزخانه را با دکوراسیون منزل هماهنگ کرد. قیمت این نوع کابینت اگرچه نسبت به کابینت ام دی اف بیشتر است، اما نسبت به بسیاری از انواع کابینت‌ها مثل کابینت چوبی، کاملاً به صرفه است. بنابراین توصیه می‌کنیم برای بهره بردن از دوام و زیبایی کابینت، نگران هزینه نباشید.

مزایای کابینت ممبران

کابینت ممبران مزایای بسیار زیادی دارد و به همین دلیل است که یکی از پرطرفدارترین و بهترین کابینت‌ها محسوب می‌شود. در ادامه بیشتر به مزایای این نوع کابینت می‌پردازیم:

• مهم‌ترین مزیت کابینت وکیوم طرح‌پذیری و تنوع طرح‌های آن است که با تکنولوژی وکیوم یا PVC می‌توان انواعی از نقش‌های زیبا را بر روی آن اجرا کرد. بنابراین شما برای خرید این کابینت انتخاب‌های زیادی دارید.

• مزیت دیگر این کابینت این است که قیمت متعادلی دارد و نسبت به بسیاری از کابینت‌های دیگر جزئیات بیشتری ارائه می‌کند.

• در ساخت این کابینت‌ها از روکشی یکپارچه استفاده می‌شود و هیچ درزی در آن باقی نمی‌ماند. بنابراین علاوه بر زیبایی بی‌نظیر، دوام آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

• عدم نفوذپذیری نسبت به آب و رطوبت باعث می‌شود نسبت به بقیه کابینت‌ها استفاده راحت‌تری داشته باشد و تمیز کردن آن راحت باشد.

• برخی از روکش‌ها مثل ملامینه ممکن است در اثر گرما به بخار تبدیل شوند که این برای تنفس کودکان بسیار مضر است. اما کابینت ممبران این عیب را ندارد.

بیشتر بخوانید: مشاهده قیمت دستگیره درب اچ تی ان پرایم

معایب کابینت ممبران

کابینت ممبران نیز مثل هر ابزار دیگری معایبی دارد که شما باید با توجه به آنها انتخاب نهایی خود را انجام بدهید. معایب ممبران شامل:

• یکی از عیوب اصلی این نوع کابینت در دکوراسیون آشپزخانه این است که ممکن است به نور حساسیت داشته و بعد از گذشت چند سال قرار گرفتن در برابر نور آفتاب، روکش آن کمرنگ شود.

• همچنین اگر چسب روکش کابینت مناسب نباشد و در واقع جنس با کیفیتی نداشته باشد، در اثر گرما یا نور آفتاب ممکن است روکش کابینت برداشته شود. ضعیف بودن چسب کابینت یکی از عیوبی است که ممکن است در هر کابینت بی کیفیتی دیده شود وتنها مختص کابینت ممبران نیست.

• این نوع کابینت نسبت به اجسام تیز حساس است و در اثر برخورد با این اجسام ممکن است روکش آن بریده شود. بنابراین در صورت تهیه این کابینت‌ها باید دقت کنید که با اجسام تیز برخوردی نداشته باشند.

• تعمیر و نگهداری این کابینت‌ها نیز مشکل است. چرا که در صورتی که بخشی از روکش یا درب کابینت آسیب دیده باشد و شما مایل به تعویض آن باشید، پیدا کردن طرح دقیق و همان کد رنگ دشوار است.

تنها کاری که می‌توان در این صورت انجام داد این است که از شرکت‌های معتبر کابینت را تهیه کنید تا در صورت لزوم از بایگانی رنگ و طرح آنها استفاده کنید.

در خرید کابینت ممبران چه نکاتی را رعایت کنیم؟

همانطور که در قسمت‌های قبل متوجه شدیم، کیفیت ساخت و اجرای کابینت ممبران از اهمیت بالایی برخوردار است و باعث می‌شود دوام و زیبایی کار افزایش پیدا کند. بنابراین در هنگام خرید این کابینت‌ها باید نکاتی را رعایت کنیم که باعث بهبود کیفیت و راحت‌تر شدن خرید ما می‌شوند. برخی از نکاتی که باید به آنها توجه کرد شامل:

• خرید درست یراق آلات کابینت بسیار مهم است. توصیه ما این است که یراق کابینت مثل پایه، دستگیره، لولا و … را خودتان بر عهده بگیرید و یا در غیر این صورت بهترین اجناس را سفارش دهید. چرا که در برخی مواقع ممکن است مجری طرح کابینت برای کاهش هزینه آن از ریزه‌کاری‌هایی مثل یراق یا تاج کابینت بکاهد و کیفیت آنها را کاهش دهد که این کار منجر به کاهش کیفیت کل کابینت می‌شود.

• حتما از گارانتی کابینت آگاهی کافی پیدا کنید و توجه داشته باشید که کابینت‌ها به مرور زمان به تعمیر یا نگهداری احتیاج دارند.

• از جنس روکش و چسب کابینت مطمئن شوید.

• قبل از اجرا و نصب کابینت در آشپزخانه، عکسی از طرح آن را از فروشنده بگیرید تا بعد شباهت آن با عکس را بررسی کنید.

• در خرید دستگیره کابینت بهتر است توجه داشته باشید که جنس آن بهتر است برنز یا سرامیک باشد تا طرح زیباتری به کابینت شما ببخشد. دستگیره‌های استیل اصلاً برای کابینت ممبران مناسب نیست.

• توجه داشته باشید که نقوش برجسته روی کابینت ممبران بناید خیلی ریز باشد تا از کیفیت و نفوذناپذیری آن کم نشود.

• سعی کنید تا جای ممکن کیفیت و دوام کابینت را به زیبایی آن ترجیح دهید چرا که زیبایی آن ممکن است برای شما عادی شود اما شما همیشه به دوام ان احیتاج دارید.

سخن پایانی

شرکت آریا یراق معتبرترین عرضه کننده یراق آلات کابینت است که تولید و تجارت یراق آلات را در ایران به طور قابل توجهی ارتقا داده است. این شرکت با برند اختصاصی htnprime تلاش می‌کند با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و کارکنانی خلاق و متعهد، مشتری مداری را به حداکثر خود برساند.

شما عزیزان می‌توانید برای سفارش محصولات و یا ارتباط با ما و بهره از مشاوره رایگان، با شماره تماس بخش تماس با ما با کارشناسان ما ارتباط حاصل فرمایید.

 از توجه شما سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید