لولای درب

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

برای ایجاد احساس امنیت در خانه ایده‌های گوناگون، اما پیچیده‌ای وجود دارد. مقوله ایمنی همواره به صورت کامل قابل ضمانت نیست، اما راه‌هایی برای سنجش ایمنی وجود دارد که منجر به کمتر شدت آمار جرم و جنایت می‌شوند، از جمله قفل کردن درب و پنجره‌های خانه. شاید در شرایط ایمن قرار داشته باشید، اما حتماً احساس امنیت نکنید که در هر صورت این دو مفهوم به یک اندازه اهمیت دارند. با تامین نیاز حواس‌های مختلف از جمله شنوایی و بینایی، به احساس امنیت می‌رسیم.

چگونه امنیت را در خانه برقرار کنیم؟

هشت روش ایجاد احساس امنیت در خانه در اختیار شما قرار می‌دهیم تا وقتی در خانه هستید، بتوانید با رفع نیاز حواس‌های مختلف خود، فکر و ذهن خود را آرام کنید.

1. از دستگیره‌های نوع هوشمند استفاده کنید.

استفاده از این دستگیره‌­ها باعث می‌­شود امنیت خانه شما بالاتر رود و کسی جز خودتان با هیچ روشی به درب دسترسی نداشته باشد. سارقان خیلی کمتر به فکر سرقت از درب­‌هایی که این مدل از دستگیره‌­ها را دارند میافتند. شرکت HTNPrime مدل­‌های متنوعی از قفل دیجیتال را به شما ارائه می­‌کند.

2. شب‌ها پنجره‌ها را ببندید.

قبل از اینکه هوا تاریک شود، پنجره ها را ببندید و پرده‌ها را بکشید. با اینکه شما نمی‌توانید بیرون را ببینید، اما اگر پنجره‌های شما در معرض دید باشند، مردم بیرون شما را به وضوح در شب می‌بینند. این موضوع حس ناخوشایندی برای افراد داخل منزل ایجاد می­کند.

3. کنجی‌های تاریک و بسیار بزرگ در محوطه خانه خود ایجاد نکنید.

اگر تاریکی بیرون را نگاه کنید، حیاط خانه خودتان می‌تواند منبع ترس باشد. در صورت امکان برای ایجاد احساس امنیت در خانه، قسمت‌های تاریک و کنجی‌های بزرگ خانه را از بین ببرید و به آن ها سر و سامان بدهید. برای ایجاد تغییر در محوطه و حیاط گاهی نیاز به هماهنگی با مدیریت ساختمان دارد تا از او بخواهید وضعیت حیاط را مرتب کند. به طور مثال نور مناسبی در حیاط و جلوی درب ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: قفل استخری از کجا بخریم؟

4. صدای لولاهای درب و صداهای ناهنجار را از بین ببرید.

در یک روز پر باد، احتمالا چند صدای اضافی از خانه و حیاط شنیده می‌شود. ممکن است دربی را داشته باشید که باد یا شاخه‌های درخت آن را خراش دهد. منبع این صداها را پیدا کنید و آن را بر طرف کنید تا باعث آزار و اذیت شما نشوند.

5. موسیقی پخش کنید یا تلویزیون را در شب روشن کنید.

مانع ورود صداهای بیرون به داخل خانه شوید و احساس نگرانی را از خود دور کنید. این کار در اولویت قرار دارد. اگر سیستم امنیتی در خانه شما نصب است، در صورت ایجاد خطر، شما و مسئول حراست ساختمان یا محله از آن خطر آگاه خواهید شد.

6. همسایگان خود را بشناسید.

این راه خوبی برای شبکه سازی، دوست یابی و درخواست کمک در مواقع احساس ناامنی است.  شماره‌های تلفن خود را به یکدیگر بدهید تا بتوانید برای درخواست کمک با آن‌ها تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: قیمت دستگیره در با کیفیت چقدر است؟

7. از یک سیستم امنیتی استفاده کنید.

سیستم امنیتی بهترین گزینه برای ایجاد احساس امنیت در خانه است. با نصب سیستم امنیتی درست، احساس امنیتی بیشتری خواهید داشت. همچنین این سیستم از نظر بصری و نوری به شما کمک می‌کند، زیرا به کمک دوربین‌های امنیتی از اتفاقات اطراف خانه خود باخبر خواهید شد.

8. محیط اطراف خود را روشن کنید.

معمولاً ارتباطی بین ترس از تاریکی و کودکی ایجاد می‌کنیم که احتمالاً اولین دلیل احساس عدم امنیت ماست. روشن بودن محیط اطراف باعث می‌شود که کمتر احساس آسیپ پذیری داشته باشیم. از طریق نصب لامپ‌های کم مصرف در محیط بیرونی خانه و روشن کردن آن‌ها در زمان‌های تاریک، می‌توانید محیط روشن و آرامی برای خود ایجاد کنید.

چراغ‌های مجهز به سنسور بسیار مناسب هستند، زیرا هنگام روشن بودن این چراغ‌ها در بیرون خانه، متوجه حرکت پدیده یا چیزی در محیط بیرون خواهید شد. از چراغ‌های کم مصرف در بخش‌های مختلف خانه استفاده کنیم، بخصوص در کنار پنجره‌ها چراغ بگذارید تا خانه‌تان خیلی تاریک بنظر نیاید.

کلام پایانی

بهترین راه برای ایجاد احساس امنیت در خانه در بین افراد متفاوت است. باید به دنبال دلیل اصلی احساس ترس و ناامنی در خانه خود باشید و درصدد رفع آن ها تلاش کنید. با ایجاد احساس امنیت، کارهای روزمره خود را بهتر مدیریت می‌کنید و از آن‌ها لذت خواهید برد.

دیدگاهتان را بنویسید