دسته کابینت

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در حال حاضر، نوع جدیدی از دستگیره‌ها که به آن‌ها دستگیره مخفی می‌گویند، وارد بازار شده‌اند که علاوه بر خاص بودن، ظاهر شیک، زیبا و مدرنی به فضای آشپزخانه می‌بخشد. این محصولات بر خلاف طرح‌های زودگذر و مد روز هیچ وقت قدیمی نمی‌شوند. مخفی بودن و سادگی باعث می‌شود امکان استفاده از آن‌ها برای طولانی مدت وجود داشته باشد.

کابینت و دستگیره کابینت‌ لوکس مهم‌ترین نقش را در دکوراسیون آشپزخانه ایفا می‌کند زیرا که نه تنها یک فضای مناسب برای نگهداری وسایل فراهم می‌کند، بلکه تاثیر زیادی روی ظاهر و دکوراسیون آشپزخانه دارد. به طوریکه، بیشتر جذابیت این بخش از خانه به طرح کابینت‌های آن بستگی دارد.

رنگ و جنس مهم‌ترین عواملی هستند که زیبایی آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در گذشته دستگیره‌های کابینت یک میله خمیده شکل بودند. این محصولات خیلی ساده بودند و نمی‌توانستند تمام سلیقه‌ها را پوشش دهند. اما امروزه تنوع این محصول بیشتر شده است.

ویژگی های دستگیره مخفی کابینت چیست؟

شاید در گذشته که آشپزخانه‌ها به کمک درب و دیوار از سایر بخش‌های خانه جدا می‌شدند، اهمیت کمتری در ظاهر خانه داشتند. اما امروزه آشپزخانه‌ها به علت طراحی خاص و ادغام  با فضاهایی مثل نشمین اهمیت زیادی در دکوراسیون داخلی پیدا کرده‌اند.

یکی از موضوعاتی که همیشه موقع خرید کابینت‌های آشپزخانه ذهن مشتری را مشغول می‌کند انتخاب نوع دستگیره است زیرا باید هم زیبا باشد و هم فضای زیادی اشغال نکند. وجود کابینت‌هایی با دستگیره مخفی موجب شده انتخاب برای مشتری راحت‌تر شود.

چند نوع کابینت با این مدل دستگیره وجود دارد. برخی آهن‌ربایی هستند که با کمی فشار باز و بسته می‌شوند. در برخی دیگر به صورت یک کانال توخالی در لبه درب تعبیه می‌شود. بدین صورت فضایی ایجاد می‌شود که می‌توان از آن برای باز و بسته کردن درب استفاده کرد.

ویژگی‌ها:

  • بر روی جدیدترین و مدرن‌ترین کابینت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • روی انواع جنس‌های کابینت قابل نصب است.
  • امنیت بیشتری، به خصوص برای کودکان، دارد. امکان تجهیز آن‌ها به قفل کودک وجود دارد.
  • آزادی عمل بیشتری را به ارمغان می‌آورد.
  • امکان دسترسی آسان به وسایل چیده شده در داخل کابینت را فراهم می‌کند.
مشاهده و خرید دستگیره در با 7 سال ضمانت بدون قید و شرط

مزایا و معایب دستگیره های مخفی چیست؟

مزایا:

  • افزایش زیبایی ظاهری محیط آشپزخانه
  • قابلیت ست شدن با تمام دستگاه‌های برقی موجود در آشپزخانه
  • امکان استفاده برای طولانی مدت (به علت ساده بودن همیشه مطابق با مد روز است)
  • باقی نماندن اثر انگشت روی آن (زیرا معمولاً برای باز کردن درب فقط فضای داخلی درب لمس می‌شود)
  • پیشگیری از بروز خطراتی که برخورد به دستگیره می‌تواند به وجود آورد (گیر کردن لباس به آن یا برخورد سر در هنگام زمین خوردن احتمال بروز صدمات جدی را به دنبال دارد)

معایب:

  • نیاز به نظافت مداوم

این نمونه محصولات باید به طور منظم تمیز و گردگیری شوند. در محصولات دارای کانال به راحتی گرد و غبار جمع می‌شود. به همین دلیل، باید به نظافت منظم آن‌ها توجه شود.

به علت لمس صفحه، احتمال کثیف شدن کابینت‌های آهن‌ربایی در مقایسه با انواع دارای دستگیره بیشتر است. بهتر است این انواع را زود به زود تمیز کنید و یا از آن‌ها برای بخش‌هایی که کمتر باز و بسته می‌شوند استفاده نمایید.

  • گران بودن

برای خرید کابینت با دستگیره مخفی در مقایسه با انواع معمولی باید هزینه بالاتری بپردازید. معمولاً قیمت این انواع در مقایسه با انواع معمولی 20 تا 50 درصد بیشتر است.

قیمت دستگیره کابینت مخفی به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای برآورد هزینه باید مدل، نوع، جنس، برند (شرکت تولید کننده) و هزینه نصب را در نظر بگیرید.

برای مشاهده قفل هوشمند درب روی این لینک کلیک کنید.

انواع دستگیره مخفی کابینت کدامند؟

در حال حاضر، انواعی از این محصولات وجود دارد که هر کدام از آن‌ها خصوصیات مخصوص به خود را دارند:

دستگیره آهنربایی مکانیکی:

این محصولات ظاهری کاملاً مخفی داشته و دارای یک بخش آهن ربایی و یک بخش مکانیکی هستند و هیچ دستگیره‌ای از بیرون وجود ندارد. بنابراین، به کمک بخش آهن ربایی و مکانیکی و با کمی فشار دادن می‌توان درب را باز و بسته کرد.

از این نمونه محصولات معمولاً برای کابینت‌های بخش بالایی آشپزخانه و کشوهای زیر کانتر استفاده می‌شود.

دستگیره یکپارچه با درب کابینت:

با ایجاد شیب در درب یک فضای مخفی ایجاد می‌شود. در حقیقت، این شیب محل قرارگیری انگشتان است و می‌تواند به باز و بسته کردن درب آن کمک کند. شیب در داخل لبه بیرونی درب قرار می‌گیرد و قابل مشاهده نیست.

دستگیره های پروفیلی:

این محصول در کابینت‌های زمینی کاربرد دارد. در جلوی کشو به صورت افقی یا عمودی نصب می‌شود. فضای ایجاد شده بین کابینت‌ها امکان باز و بسته کردن درب را فراهم می‌کند.

دستگیره های بیرونی:

تنوع زیادی دارد و به صورت یک بخش جداگانه روی کابینت قرار می‌گیرد. در حقیقت، چند سانتی‌متر بیرون‌زدگی از لبه درب نقش دستگیره را ایفا می‌کند.

این بیرون‌زدگی به قدری کوچک است که روی ظاهر کابینت تاثیر زیادی ندارد و معمولاً فلزی و دارای طول کمی هستند و برای درب‌های کشویی و کشوهای زیر کانتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید