قفل دیجیتال درب

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

این دستگیره‌ها (دستگیره حفره ای) در واقع حفره‌هایی هستند که برای استفاده به عنوان دستگیره روی سطح کابینت بریده می‌شوند.

ویژگی دستگیره حفره ای

این نوع دستگیره‌ها در واقع حفره‌هایی هستند که روی سطح کابینت‌هایی که اغلب طراحی کاملاً سفارشی دارند بریده می‌شوند. البته می‌توان این نوع را روی کابینت‌های از پیش ساخته شده و نمونه‌های ارزان قیمت هم ایجاد کرد.

دو شکل متداول این مدل، برش‌های دایره‌ای (یا “سوراخ موشی”) و دسته‌های U شکل است. برای تصمیم گیری در مورد سبک، اندازه و تکنیک، با یک کابینت ساز حرفه‌ای مشورت کنید. هر کابینت سازی روش مخصوص به خودش را برای انجام این کار دارد.

ارگونومی کابینت‌ها اهمیت دارد و هنگام خرید دستگیره کابینت این نکته را در نظر داشته باشید که باز کردن آن‌ها باید راحت و بی دردسر باشد. هر طرحی که به راحتی و با دو انگشت قادر به استفاده از آن نباشید، برای این دستگیره‌ها مناسب نیست.

خرید دستگیره کابینت با 7 سال ضمانت بدون قید و شرط

ابعاد ایده‌آل دستگیره های حفره ای

به عنوان یک قاعده کلی، ابعاد ایده‌آل در این مورد ایجاد یک حفره دایره‌ای به قطر 31.75 میلیمتر است. این اندازه برای استفاده به اندازه کافی بزرگ است؛ اما نه آنقدر بزرگ که محتویات کابینت‌ها از بیرون قابل رویت باشد. برای دستگیره‌های U شکل، برش‌های 76 تا 150 میلیمتری مناسب است.

آیا استفاده از این دستگیره‌ ها باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود؟

هزینه ایجاد دستگیره‌های حفره‌ای در مقایسه با انواع معمولی بالاتر است. چه بخواهید این مدل را روی کابینت‌هایی که از قبل طراحی شده‌اند استفاده کنید، یا کابینت‌های کاملا سفارشی؛ در مقایسه با مدل‌های معمولی، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید: یراق آلات کابینت شامل چه محصولاتی می‌شود؟

بهترین نوع چوب برای ایجاد دستگیره حفره ای

این روش در MDF بهترین عملکرد را دارد. از آنجا که MDF کاملا تو پر است، پس از برش و سنباده زدن، درب کابینت یک دست خواهد بود. تخته‌های چند لایه به لبه‌کاری نیاز دارند و بیشتر در معرض تاب خوردگی هستند.

دستگیره های حفره ای برای درب‌های کشویی

انجام این کار می‌تواند کمی مشکل باشد. گاهی اوقات درب‌های کابینت ممکن است تاب بخورند و این باعث می‌شود لغزش روی کانال تقریباً غیرممکن باشد. بعلاوه سر خوردن چوب روی چوب کارآمدترین روش ممکن نیست.

برای حل این مشکل می‌توان از کانال‌های عریض‌تر  و لغزنده‌هایی از جنس نئوپرین یا نوارهای پلاستیکی سخت برای حرکت آسان درب‌های چوبی استفاده کرد.

مشاهده و خرید دستگیره هوشمند

آیا امکان تغییر این دستگیره ها در آینده وجود دارد؟

اگر بخواهید این مدل دستگیره‌ها را تغییر دهید (بدون تعویض درب‌های کابینت)، کابینت ساز می‌تواند از چند راه حل استفاده کند – مانند اضافه کردن یک قطعه که می‌تواند برای پر کردن جای برش مورد استفاده قرار بگیرد.

برای اینکه نتیجه نهایی حالت وصله کاری نداشته باشد می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و برای پر کردن جای حفره از یک ماده متفاوت استفاده کنید.

مزایای دستگیره حفره ای

  • این دستگیره‌ها برای فضاهای محدود ایده‌آل هستند. هیچ چیز اضافه‌ای از سطح کابینت بیرون نمی‌زند و دیگر لباس‌هایتان هنگام راه رفتن به آن‌ها گیر نخواهد کرد.
  • از نظر بصری و البته بسته به سبک و اندازه برشی که انتخاب می‌کنید، دستگیره‌های حفره‌ای ظاهری مینیمال و تمیز به کابینت‌های شما می‌دهند.
  • بسته به نوع طراحی، استفاده از این مدل می‌تواند ظاهری مدرن به آشپزخانه شما بدهد.

معایب دستگیره های حفره ای

  • شما یک سوراخ روی کابینت خود خواهید داشت و ممکن است محتویات داخل کابینت از بیرون مشخص باشند. البته می‌توانید حفره را در طرف دیگر بپوشانید، اما انجام این کار هزینه بیشتری به همراه خواهد داشت.
  • اگر در مورد هماهنگی لوازم خانگی حساس هستید، نمی‌توانید از دستگیره‌ حفره‌ای استفاده کنید. نمی‌توانید با این مدل درب یخچال یا ماشین ظرفشویی را باز و بسته کنید. بنابراین برای باز کردن درب لوازم خانگی به سبک متفاوتی نیاز خواهید داشت.
  • اگر دست‌ها و انگشت‌های شما بزرگ است. استفاده از انواع حفره‌ای می‌تواند برای شما کمی دشوار باشد.
  • ایجاد مدل حفره ای به طور کلی هزینه بیشتری نسبت به انواع معمولی آن دارد. پس اگر بودجه شما محدود است، استفاده از این مدل گزینه مناسبی نیست.
  • میزان انعطاف پذیری این مدل‌ها پایین تر است و نمی‌توانید آنها را مانند دستگیره‌های معمولی عوض کنید.

دیدگاهتان را بنویسید