یراق الات کابینت تهران

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

کابینت‌ها یکی از بخش‌های مهم آشپزخانه هستند که طرح و رنگ آن‌ها تاثیر زیادی روی زیبایی محیط دارد. معمولا کابینت‌ها از بدنه، پایه کابینت، درب و یراق آلات تشکیل می‌شوند. اما گاهی اوقات می‌توان در بعضی از این اجزا تغییراتی ایجاد کرد.

دستگیره‌ها، یکی از مهم‌ترین یراق کابینت هستند که در مدل‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند. امروزه، نوع جدیدی از کابینت‌ها تولید می‌شوند که فاقد دستگیره هستند. به عبارت دیگر، در آن‌ها به جای دستگیره‌های رایج از ابزارهای توکار استفاده می‌شود.

درب مگنتی کابینت یکی از این محصولات است که مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. دلیل این استقبال، تغییر سلیقه مردم از سبک کلاسیک به سبک مدرن است. عدم استفاده از دستگیره، فضای آشپزخانه را تغییر را داده و به آن یک ظاهر مدرن و یکدست می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: قیمت انواع دستگیره پلاک

آشنایی با مگنت درب کابینت

از مگنت‌ها که به آن‌ها مگنت فشاری هم گفته می‌شود برای ساخت کابینت‌ها استفاده می‌شود. مگنتی کابینت یک یراق استوانه‌ای شکل است که به کمک پیچ و مهره روی قسمت داخلی درب نصب می‌شود. محل نصب، نزدیک لبه درب است. به عبارت دیگر تقریبا جایی قرار می‌گیرد که معمولا دستگیره‌ها نصب می‌شوند.

طول مگنت فشاری 5 سانتی‌متر و جنس آن از پلاستیک است. معمولا این نوع به رنگ توسی تولید می‌شود و وقتی نصب می‌شود کاملا مخفی و غیرقابل رویت است.

در بعضی کابینت‌ها به جای استفاده از مگنت، درب را 3-2 سانتی‌متر بلندتر از بدنه می‌سازند. با این کار فضایی ایجاد می‌شود که می‌توان به کمک آن درب را باز کرد.

بیشتر بخوانید: قیمت انواع لولای در

ویژگی کابینت مگنتی

نوعی کابینت بدون دستگیره است که در ساختار آن از آهن‌ربا و فنر استفاده می‌شود. آهن‌ربا به بستن درب و فنر به باز کردن آن کمک می‌کند. زمانی که درب و بدنه به هم نزدیک می‌شوند، نیروی آهن‌ربا باعث بسته شدن درب می‌شود. وظیفه فنر هم دور کردن درب کابینت از آهن‌ربا و باز شدن آن است.

برای باز شدن درب، دست را در محل قرارگیری مگنت قرار داده، درب را به سمت داخل فشار داده و سپس رها کنید. با این کار، زبانه مگنت به سمت جلو می‌آید و یک فضای خالی بین درب و کابینت ایجاد می‌شود. بنابراین، به کمک این فضا می‌توانید درب را باز کنید.

برای بستن درب هم به همین طریق عمل ‌کنید. درب مگنتی کابینت را به سمت داخل فشار دهید تا زبانه به سمت داخل برگشته و درب بسته شود.

مزایا و معایب استفاده از درب مگنتی کابینت

هر محصولی با توجه به خصوصیات خود دارای محاسن و معایبی است. کابینت مگنتی هم از این لحاظ مستثنی نیست. به همین دلیل، در این بخش به مزایا و معایب استفاده از مگنت می‌پردازیم:

مزایا:

  • اولین مزیت این نوع کابینت به ظاهر آن مربوط می‌شود. کابینت بدون دستگیره مگنت دار ظاهر ساده و شیکی دارد و موجب مدرن شدن فضای آشپزخانه می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که سپری کردن وقت در آشپزخانه لذت‌بخش‌تر باشد.
  • به دلیل ظاهر ساده کابینت مگنتی، این محصول هیچ وقت از مد نمی‌افتد. در نتیجه، این نوع کابینت‌ها برای طولانی مدت قابل استفاده هستند.
  • عدم استفاده از دستگیره باعث می‌شود که محیط آشپزخانه مرتب‌تر به نظر برسد.
  • درب مگنتی کابینت از نظر کارکرد، گزینه مناسبی برای آشپزخانه به شمار می‌رود. چون کار با آن آسان بوده و به راحتی باز و بسته می‌شود.
  • یکی از مشکلات این مدل‌ها این است که همیشه باید مراقب باشید وسایل مختلف به آن‌ها برخورد نکند. حتی ممکن است هنگام رفت و آمد لباس به دستگیره گیر کند. ‌این اتفاق ساده به نظر می‌رسد. اما می‌تواند دردسرساز و خطرناک هم باشد. به طوریکه، به زمین خوردن و ایجاد جراحت منجر شود. کابینت ‌های مگنتی به دلیل نداشتن دستگیره، از این نظر مشکلی ایجاد نمی‌کنند.
  • استفاده از درب مگنتی برای خانواده‌هایی که دارای فرزند خردسال هستند، مناسب است. چون ممکن است کودکان با دستگیره‌ها بازی کرده و آن‌ها را بشکنند یا به خودشان صدمه بزنند که عدم وجود آن‌ها در کابینت‌ها به راحتی این نگرانی را برطرف می‌کند.
  • استفاده از درب مگنتی برای آشپزخانه‌های کوچک بسیار مناسب است. نبود دستگیره باعث می‌شود آشپزخانه بزرگ و یکدست به نظر برسد.
  • مگنت، مشکل ست کردن دستگیره با سایر اجزای آشپزخانه را حل می‌کند. معمولا تهیه این انواع به صورت با کیفیت و زیبا که به مرور زمان تغییر رنگ ندهد، کار دشوار و پرهزینه‌ای است.

معایب:

  • برای باز کردن این نوع درب‌ها باید انگشت را روی سطح آن قرار دهیم. به همین دلیل، بعد از مدتی تعداد زیادی اثر انگشت و لکه روی درب باقی می‌ماند. هر چقدر کابینت براق‌تر باشد، این لکه‌ها بیشتر به چشم می‌آیند. بنابراین، کابینت مگنتی باید مرتب تمیز شود.
  • ممکن است با گذشت زمان عملکرد مگنت‌ها دچار مشکل شود. در این شرایط، مگنت گیر می‌کند، باز نمی‌شود یا هنگام بستن، درب و کابینت چفت نمی‌شوند. به همین دلیل، توصیه می‌شود از محصولات با کیفیت در ساختار این کابینت‌ها استفاده شود.

کلام پایانی

کابینت بدون دستگیره مگنت دار ظاهر زیبایی دارد و برای آشپزخانه‌های مدرن مناسب است. استفاده از این محصول راحت است؛ اما باید به نظافت آن توجه زیادی شود. چون اثر انگشت روی آن باقی می‌ماند.

برای خرید اینترنتی دستگیره کابینت کافیست محصولات آریا یراق را مشاهده کرده و به راحتی سفارش خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید