قفل دیجیتال درب ضد سرقت

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

یکی از موارد مهم که می‌تواند از سرقت منازل جلوگیری کند توجه به ایمن سازی درب آپارتمان است.

روش‌های زیادی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید منزل خود را از دستبرد سارقان مصون نگاه دارید. با ما همراه باشید تا در این مطلب شما را با روش‌های مختلف ایمن سازی آپارتمان آشنا کنیم.

۱۰ راهکار مفید برای ایمن سازی درب آپارتمان

1- استفاده از قفل های نوع هوشمند:

قفل اولین بخشی است که باید به آن توجه شود. ایمنی قفل‌های مکانیکی که با کلید باز می‌شوند، کم است. یک قفل هوشمند می‌تواند یک عامل بازدارنده و مانع بزرگی برای سارقان باشد.

قفل‌های هوشمند به صورت زیر طبقه‌بندی می‌شوند:

  • قفل بیومتریک شامل قفل‌های تشخیص کف دست، اثر انگشتی، تشخیص عنبیه چشم و …
  • قفل صفحه فشاری یا لمسی رمزدار
  • قفل کارتی (دستگیره کارتی درب چوبی)

تکنولوژی مورد استفاده برای تولید این محصولات امکان کنترل و نظارت درب را از طریق تلفن همراه فراهم می‌کند. موسسه ملی استاندارد آمریکا (ANSI) قفل‌ها را با توجه به میزان ایمنی از یک تا سه درجه‌بندی کرده است.

درجه یک بالاترین ایمنی و درجه سه کمترین ایمنی را نشان می‌دهد:

  • درجه یک: هوشمند
  • درجه دو: قفل مکانیکی ضد سرقت
  • درجه سه: قفل مکانیکی سنتی

2- تقویت قفل های مکانیکی:

تعویض زبانه یکی از روش‌های موثر برای تقویت درب آپارتمان به شمار می‌رود. زبانه یکی از قسمت‌های قفل مکانیکی است که به قاب درب متصل می‌شود. وقتی قفل بسته است زبانه پیچ را نگه می‌دارد. انتخاب زبانه قفل با پیچ‌های لنگر بلند به ایمن سازی درب آپارتمان کمک می‌کند.

روش دیگری که در تقویت درب نقش دارد نصب پیچ‌های لولای درب است. این پیچ‌ها زیر و بالای لولا قرار گرفته و از دسترسی سارق از خارج ساختمان به پین لولا جلوگیری می‌کنند. استفاده از زبانه قفل مناسب و پیچ لولا یک راهکار موثر و کم هزینه برای ایمن سازی آپارتمان هستند.

3- به کار گیری قفل های زنجیری:

این قفل‌ها زمانی که در منزل حضور دارید و درب را برای افراد ناشناس باز می‌کنید به حفظ امنیت شما کمک می‌کند. این محصولات از باز شدن کامل درب جلوگیری می‌کنند. تا زمانی که زنجیر از داخل گیره خارج نشود امکان ورود به داخل ساختمان، حتی با توسل به زور، وجود ندارد.

4- نصب قفل های از نوع ضد سرقت:

دستگیره هوشمند درب ضد سرقت یک طرفه است و به ایمن سازی آپارتمان کمک می‌کند. این قفل‌ها همان طور که از نام آن‌ها مشخص است فقط از داخل ساختمان باز می‌شوند. به همین دلیل، سارق نمی‌تواند از بیرون درب را باز کند و مجبور است آن را بشکند. این کار زمان‌بر و پرریسک است و احتمالاً سارق را از ورود به ساختمان پشیمان می‌کند.

5- تقویت درب آپارتمان به کمک میله امنیتی:

در این روش یوغ را زیر دسته و انتهای دیگر میله را سمت دیگر درب قرار می‌دهید. با این روش ساده و ارزان قیمت می‌توانید به ایمن سازی درب آپارتمان اقدام کنید. استفاده از میله‌های امنیتی تقریباً برای اغلب درب‌ها امکان‌پذیر است. چون این میله‌ها قابل تنظیم هستند.

جنس میله امنیتی از فولاد است. استحکام میله‌ها به حدی است که برای شکستن و باز کردن درب‌هایی که به این روش تقویت شده‌اند به زمان زیادی نیاز است. اگر از قفل مکانیکی استفاده می‌کنید این میله‌ها امنیت محل زندگی شما را افزایش می‌دهند.

6- استفاده از شیشه سکوریت:

به منظور افزایش ضریب ایمنی محل زندگی بهتر است تا حد امکان از شیشه در ساختار درب استفاده نکنید. چون شیشه هر چقدر هم که محکم باشد احتمال ورود افراد ناشناس را افزایش می‌دهد.

با این حال، اگر می‌خواهید در بخشی از درب ساختمان شیشه قرار دهید توصیه می‌شود از شیشه‌های مقاوم در برابر ضربه استفاده نمایید. شیشه‌های سکوریت در برابر ضربه مقاوم هستند. با این حال، طراحی درب باید به صورتی باشد که از خارج از ساختمان امکان دسترسی به قفل وجود نداشته باشد. چون در این شیشه‌ها احتمال شکنندگی خود به خود وجود دارد.

7- قرار دادن آرام بند برای درب خانه:

باز ماندن درب یکی از مواردی است که به راحتی منزل شما را هدف سارقان قرار می‌دهد. نصب آرام بند احتمال باز ماندن درب را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از این روش ساده و کم هزینه از افزایش ایمنی محل زندگی خود اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بدانید: مشاهده قیمت انواع قفل دیجیتال

8- قرار دادن درب های مستحکم و ضد سرقت:

در حال حاضر درب‌های ساختمان در مقایسه با گذشته از استحکام و مقاومت بیشتری برخوردار هستند. با این حال، استفاده از محصولاتی که در ساختار آن‌ها از فولاد استفاده شده می‌تواند مطمئن‌تر باشد. در ساختار درب‌ ضد سرقت استاندارد از فولاد استفاده می‌شود. با این حال، اگر ضخامت ورق فولادی کم باشد به راحتی خم می‌شود.

محصولات فولادی در مقایسه با محصولات چوبی دوام و استحکام بیشتری دارند. در برابر ضربات محکم تغییر شکل نمی‌دهند و ترک نمی‌خورند.

نوع قفل نکته مهمی است که باید در هنگام استفاده از محصولات ضد سرقت مورد توجه قرار گیرد. استفاده از قفل‌های باکیفیت به تقویت درب ضد سرقت کمک می‌کند و امکان ورود سارقان را به منزل به حداقل می‌رساند.

9- نصب هشداردهنده:

زنگ هشداردهنده یک دستگاه ساده است که می‌تواند برای ایمن سازی آپارتمان مورد استفاده قرار گیرد. این روش به خصوص برای درب‌هایی که دارای قفل مکانیکی هستند، مفید است.

این دستگاه با باتری کار می‌کند و روی درب ورودی نصب می‌شود. هنگامی که یک نفر سعی می‌کند بدون کلید و به زور وارد منزل شود هشداردهنده به صدا در می‌آید. از مزایای هشداردهنده می‌توان به ارزان قیمت بودن و نصب آسان اشاره کرد. یکی از معایب زنگ هشداردهنده این است که فقط زمان‌هایی که در منزل هستید می‌توانید صدای آن را بشنوید.

10- استفاده از دوربین امنیتی:

همه سارقان سعی می‌کنند دوربین‌های امنیتی را غیرفعال کنند. چون ثبت هر نوع تصویری از سارق می‌تواند به دستگیری وی منجر شود. البته غیرفعال کردن دوربین آسان نیست و بیشتر سارقان ریسک این کار را نمی‌پذیرند. درنتیجه، استفاده از دوربین احتمال وقوع سرقت را کاهش می‌دهد.

در حال حاضر، دوربین‌های امنیتی متنوعی با قیمت‌های مختلف در بازار وجود دارند. شما می‌توانید با توجه به بودجه خود نسبت به انتخاب و خرید آن‌ها اقدام کنید. دوربین‌های امنیتی پیشرفته از امکان دید در شب، تشخیص حرکت، چراغ ترساندن سارقان و … برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید