یراق آلات پایه میز

زمان مطالعه: ٧ دقیقه

از نظر استفاده از باکس کابینت آشپزخانه دو نوع فرد وجود دارد؛ گروه اول کسانی هستند که فکر می‌کنند استفاده از باکس کابینت هیچ کاربردی ندارد و بی‌فایده است؛ اما گروه دوم کسانی هستند که معتقدند این ابزار کاملاً کاربردی است و از آن می‌توان برای کارهای مختلفی استفاده کرد.

باید گفت که این ابزارها بسیار پرکاربردند و در حتی در آشپزخانه‌های مدرن امروزی ضروری به نظر می‌رسند. راه‌های زیادی برای نصب این باکس‌ها وجود دارد که شما می‌توانید از این طریق آن را با آشپزخانه خود هماهنگ کنید.

باکس کابینت علاوه بر کاربردهای بسیار زیادی که دارد، انواع مختلفی نیز دارد که شما باید بهترین و مناسب‌ترین آن را انتخاب کنید.

به طور کُلی سه راه برای نصب کردن باکس وجود دارد:1- اینکه تنها از چند باکس برای قرار دادن وسایل تزئینی و گلدان استفاده کنید.2- چند باکس را بالای کابینت‌ها قرار دهید تا لوازم لوکس و تزئینی را در آن قرار بدهید. 3- راه آخر هم استفاده از چندین قفسه و باکس کابینت آشپزخانه است که برای طبقه‌بندی وسایل و قرار دادن ابزارهای مختلف کاربرد دارد و بسیار شیک به نظر می‌رسد. ما امروز قصد داریم در مورد راه سوم و کاربرد آن صحبت کنیم. با آریا یراق تولید کننده دستگیره کابینت کلاسیک و مدرن همراه باشید.

باکس کابینت آشپزخانه چیست؟

باکس کابینت آشپزخانه یا همان قفسه آشپزخانه که ممکن است از جنس‌های مختلفی مثل فلز و چوب باشد مدل‌های مختلفی دارد. استفاده از باکس کابینت یک کار جدید نیست و می‌توان گفت که نزدیک به دو قرن است که از این ابزارها استفاده می‌شود. البته در گذشته از باکس‌ها به عنوان قفسه و برای نگهداری وسایل استفاده می‌شد اما امروزه این ابزارها برای مدرن‌سازی دکوراسیون نیز استفاده می‌شوند.

همه می‌دانیم که آشپزخانه نقش مهمی در دکوراسیون منزل دارد و کابینت نقش مهم‌تری در دکوراسیون آشپزخانه؛ از این رو اگر شما یک سرویس کابینت کامل و کاربردی داشته باشید، زیبایی دو چندانی به منزل خود می‌بخشید. این کار با استفاده از باکس کابینت بسیار تسهیل می‌شود. این باکس‌ها مزایای زیادی دارند که برخی از آنها به شرح زیر هستند:

• مهم‌ترین مزیت باکس کابینت آشپزخانه ایجاد فضای جدیدی بر روی دیوار است که امکان استفاده بیشتر از فضاهای بدون استفاده را فراهم می‌کند.

• تنوع بالایی در مدل و جنس دارند و شما می‌توانید باکس هماهنگ با کابینت خود را به راحتی تهیه کنید.

• طراحی و ساخت آنها به صرفه است و لازم نیست هزینه زیادی برای آن متحمل شوید.

• از نظر زیبایی نقش موثری در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه و به طور کُلی منزل شما دارند.

• برای هر نوع کابینتی قابل اجرا می‌باشند.

توجه داشته باشید که هر قدر منزل شما مدرن و هوشمند باشد به ابزارهایی مثل باکس کابینت احتیاج دارد. این باکس‌ها موجب منظم و مرتب شدن خانه می‌شوند و ظاهر به‌روزتری ایجاد می‌کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما به خرید و نصب باکس کابینت فکر کنید. متنوع‌ترین مجموعه باکس کابینت آشپزخانه در فروشگاه آریا یراق صنعت موجود است.

انواع باکس کابینت آشپزخانه

در این بخش قصد داریم انواع باکس کابینت آشپزخانه را از نظر جنس بررسی کنیم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

باکس کابینت چوبی

باکس‌های چوبی امروزه بسیار پرطرفدار هستند و عمدتاً برای دکوراسیون‌هایی که استایل کلاسیک دارند مناسب‌اند. البته می‌توان از آنها به صورت ترکیبی با کابینت‌های فلزی یا شیشه‌ای نیز استفاده کرد اما باید در انتخاب مدل و رنگ باکس دقت داشت. جنس این باکس‌ها بسیار محکم است و ماندگاری بالایی را به شما ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: مشاهده و خرید یراق آلات کابینت با کیفیت htn prime

باکس کابینت ام دی اف

این باکس‌ها از جنس ام دی اف هستند و در رنگ‌ها وطرح‌های مختلفی طراحی می‌شوند. معمولا هزینه این باکس از باکس چوبی کمتر است و برای طیف وسیعی از کابینت‌ها مناسب است. تنوع بالا، قیمت مناسب، جلوه زیبا و کیفیت مناسب باعث شده این جنس از باکس‌ها پرکاربردتر و پرطرفدارتر از سایر انواع آن باشد.

باکس کابینت فلزی

این باکس‌ها بسیار مقاوم هستند و برای تحمل اجسامی که وزن بالایی دارند مناسب‌اند. معمولا کسانی که کابینت فلزی دارند از این نوع باکس استفاده می‌کنند. امروزه مدل‌های جدیدی از این باکس‌ها ارائه می‌شود که بسیار مدرن و زیبا هستند.

باکس کابینت شیشه‌ای

یکی از مدرن‌ترین انواع باکس کابینت آشپزخانه، آنهایی هستند که از جنس شیشه ساخته می‌شوند. مزیت بزرگ این باکس‌ها این است که به راحتی با انواع کابینت هماهنگ می‌شوند و ظاهر به‌روزتری دارند. باکس‌های شیشه‌ای بیشتر حالت تزئینی دارند و حتی می‌توان از آنها در خارج از فضای آشپزخانه نیز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: مشاهده و خرید انواع دستگیره در htnprime

باکس کابینت ترکیبی

جدیدترین نوع باکس کابینت ترکیبی است که خلاقیت شما را نشان می‌دهد. در این نوع ممکن است انواع جنس‌های باکس در کنار یک دیگر مورد استفاده قرار بگیرند. این باکس‌ها علاوه بر اینکه می‌توانند مقاوم باشند، ظاهر به‌روزتری نیز دارند و به راحتی می‌توان آنها را با کابینت هماهنگ کرد.

مدل‌های باکس کابینت آشپزخانه

باکس‌های کابینت علاوه بر اینکه در جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند، مدل‌های مختلفی هم دارند که هر کدام ممکن است کاربردها و مزایای خاص خود را داشته باشند. در ادامه به مدل‌های مختلف باکس کابینت آشپزخانه اشاره می‌کنیم:

باکس کابینت ثابت

قدیمی‌ترین و البته محبوب‌ترین مدل باکس ثابت است. این باکس‌ها سطوحی هستند که بر روی پایه نصب می‌شوند و همانطور که از نامشان پیداست، ثابت اند. طراحی این باکس‌ها بر روی دیوار یا سطوح عمودمی مختلف صورت می‌گیرد که می‌تواند چندتایی یا تکی باشد.

باکس کابینت معلق

این باکس‌ها یکی از مدرن‌ترین و جدیدترین قفسه‌های کابینت هستند که با نام قفسه مکعبی نیز شناخته می‌شوند. این باکس‌ها علاوه بر اینکه منجر به زیباتر شدن دکوراسیون شما می‌شود، کاربرد زیادی نیز دارند.

این باکس‌ها نیز باید روی سطوح عمودی مثل دیوار بسته شوند. البته باید گفت که خود باکس معلق انواع مختلفی دارد و در اندازه‌های مختلف طراحی می‌شود که تمام این معیارها باید با کابینت‌ها و به طور کُلی دکوراسیون شما هماهنگ باشد.

دلیل اینکه به اینگونه باکس‌ها معلق گفته می‌شود، این است که تجهیزاتی که منجر به اتصال آن به دیوار می‌شوند مخفی هستند؛ از این رو به نظر می‌رسد باکس پایه ندارد و معلق بر روی هوا قرار دارد. نصب اینگونه ابزارها بسیار تخصصی است و به مهارت و دقت زیادی احتیاج دارد.

باکس کابینت داخلی

این مدل از باکس‌ها ساده هستند اما کاربرد بسیار زیادی دارند که باعث محبوبیت آنها شده است. در واقع این باکس‌ها بیرون از کابینت قرار نمی‌گیرند و داخل فضاها نصب می‌شوند. از این باکس‌ها می‌توان برای به کارگیری در کمدها و اتاق‌ها نیز استفاده کرد. البته باید گفت که این باکس‌ها تنها برای قرار دادن وسایل و بهینه کردن فضا کاربرد دارند و کمتر دکوری محسوب می‌شوند.

باکس کابینت گوشه‌ای

این باکس‌ها برای قرار دادن وسایل آشپزخانه بسیار کاربردی‌اند و استفاده از فضا را بهینه می‌کنند. این قفسه ها در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی ارائه می‌شوند و همانطور که مشخص است، در گوشه‌ دیوارهای بدون کاربرد استفاده می‌شوند. البته می‌توان آنها را روی زمین نیز قرار داد.

از این نوع باکس‌ها، مدل چرخان نیز وجود دارد که قفسه‌های کاربردی آنها روی یک پایه غیر متحرک قرار دارد و صفحه آن قابلیت چرخش دارد. اگر در آشپزخانه خود فضای کمی در اختیار دارید، استفاده از این مدل باکس‌ کابینت آشپزخانه را به شما توصیه می‌کنیم.

باکس کابینت یخچال

همواره محل قرار دادن یخچال یک چالش برای افرادی است که دکوراسیون منزل برای آنها اهمیت زیادی دارد. محلی که یخچال در آن نگهداری می‌شود باید امن، خنک و ثابت باشد تا هم یخچال آسیب نبیند و هم دکوراسیون آشپزخانه به هم نریزد. استفاده از باکس کابینت یخچال برای قرار دادن یخچال یک ایده بسیار مناسب است که سال‌هاست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

باکس کابینت ایستاده

این باکس‌ها نیز نوع خاصی هستند که نیازی به نصب روی دیوار یا سقف ندارند و روی زمین قرار می‌گیرند. بنابراین اگر قسمتی از کابینت‌های شما خالی است و قصد دارید آن را برای دکوراسیون بهتر پر کنید، باکس کابینت آشپزخانه ایستاده را به شما توصیه می‌کنیم. این باکس‌ها در انواع بدون درب و با درب عرضه می‌شوند و قابل حمل هستند. برخی از انواع آنها چرخ دار هستند که باعث می‌شود به راحتی حمل شوند.

باکس کابینت آویز

این باکس‌ها یک نوع مدرن و جدید از قفسه هستند که روش چیدن وسایل شما را خاص می‌کنند. این قفسه‌ها بسیار زیبا و منحصر به فرد هستند و می‌توان آنها را از سقف یا دیوار آویزان کرد. قابل ذکر است که این باکس‌ها بیشتر حالت تزئینی دارند و قاعدتاً نمی‌توان وسایل سنگین را روی آنها قرار داد.

باکس کابینت کشویی

این باکس‌ها مثل کشوهایی هستند که به وسیله ریل‌هایی که به آنها وصل شده است، بیرون کشیده می‌شوند. باکس کشویی به تازگی بسیار محبوب شده و این به دلیل کاربردی بودن آن است. شما می‌توانید برای صرفه جویی در فضای استفاده شده از این باکس‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید