خرید دستگیره کابینت

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

اگر بخواهیم به صورت لغوی تاندم را بررسی کنیم، این واژه به معنی به پیوستگی یک گروه است. اما در صنعت یراق آلات کشو تاندم باکس به معنی گروهی از ابزار است که به صورت به هم پیوسته حرکت می‌کنند. به عنوان مثال در یک آشپزخانه به ابزارهای توکاری مثل سطل زباله توکار یا سبد سوپرمارکت که کاربرد یراق آشپزخانه را دارند، تاندم باکس گفته می‌شود. علت اینکه به این وسایل تاندم گفته می‌شود، این است که با باز شدن درب کابینت، این ابزارها نیز به صورت پیوسته و پشت سر هم باز می‌شوند و به سمت جلو کشیده می‌شوند.

اما تاندم باکس به معنی نوعی از ریل و کشوی کابینت یا کمد است که به صورت به هم پیوسته منجر به باز شدن بخش‌هایی می‌شود. کشوهای زاویه دار و گوشه‌ای نمونه‌ای از این تاندم‌ها هستند که با باز شدن درب سایر بخش‌ها را نیز باز می‌کنند. امروزه از تاندم باکس به عنوان یک ابزار بسیار کاربردی استفاده می‌شود و معمولاً در منازلی که دکوراسیون و کاربرد از اهمیت بالایی برخوردار است، این یراق آلات نیز به سبد خرید اضافه می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با انواع تاندم باکس و ویژگی‌های آنها، لطفاً با آریا یراق صنعت همراه باشید.

ویژگی‌های کشو تاندم باکس

نسل جدید کشو تاندم باکس یک ریل و کشو کابینت محسوب می‌شود که به عنوان نسخه جدید ریل ساچمه‌ای به بازار آمده است. این کشوها در کف قسمت بدنه کابینت نصب شده و برای تمام ابعاد کشوها به صورت اختصاصی کاربرد دارند. ویژگی کشوهای این باکس این است که می‌توان به مقدار دلخواه آن را عمیق ساخت و از این نظر محدودیتی وجود ندارد.

از ویژگی‌های دیگر این یراق می‌توان به تحمل وزن زیاد آنها اشاره کرد. به عنوان مثال در کابینت‌ها یک بخش را مثل یک کشو بزرگ و عمیق برای نگهداری ظروف و قابلمه‌های سنگین در نظر می‌گیرند که امروزه می‌توان از تاندم باکس برای این کار استفاده کرد. بخاطر همین ویژگی است که اغلب در دفاتر اداری و تجاری و یا حتی کارگاه‌های تولیدی از این ابزارها استفاده می‌شود؛ محل‌هایی که معمولاً از وسایل و مدارک سنگینی استفاده می‌کنند و به یک باکس مناسب برای نگهداری آنها احتیاج دارند.

انواع تاندم باکس

انواع ریل تاندم باکس در دو مدل فشاری و آرام بند در بازار عرضه می‌شوند. کشوهایی که از ریل فشاری استفاده می‌کنند نیازی به باز شدن با دسته ندارند و با وارد کردن یک فشار آرام کامل باز می‌شوند. ریل‌های آرام بند نیز همانطور که از نامشان پیداست، در هنگام بسته شدن سرعتشان کاهش پیدا می‌کند و مانع از آسیب دیدن بدنه یا کشو می‌شوند. همچنین ریل‌های آرام بند صدای کمی از خود تولید می‌کنند و بستن آنها آسوده‌تر است.

همچنین از نظر مقدار باز شدن کشو تاندم باکس، ریل آنها را می‌توان به دو مدل نیم فول و تاندم فول تقسیم‌بندی کرد. تاندم فول به راحتی می‌تواند منجر به خارج شدن کامل کشو شده و دسترسی به تمام جعبه‌ها را فراهم کند. اما تاندم نیم فول کامل از کشو بیرون نیامده و تقریبا یک سوم آن داخل بدنه باقی می‌ماند. از تاندم‌های نیم فول می‌توان به صورت مرکب با تاندم فول استفاده کرد و نوعی ابزار به نام تاندم باکس بلوم به وجود آورد.

تاندم باکس بلوم

این نوع از کشوها همزمان دارای تاندم نیم فول و تاندم فول هستند و از نظر دکوراسیون بسیار جذاب هستند. به طوری که دو کشو همزمان باز می‌شوند و امکان کنترل آنها به صورت همزمان وجود دارد. همچنین شایسته ذکر است که کشوهای این نوع باکس را می‌توان به قسمت‌های مختلف تقسیم کرد و کاربرد آن را اختصاصی‌تر کرد.

بیشتر بخوانید: مرکز فروش یراق آلات کابینت تهران htnprime

مزایای کشو تاندم باکسی

انواع کشو و ریل تاندم باکس مزایای زیادی دارند و همین باعث می‌شود که نسبت به کشوهای معمولی انتخاب بهتری باشند. از مزایای این کشوها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حرکت روان

ریل‌های تاندم نسبت به ریل‌های قبلی بسیار نرم‌تر و روان‌تر هستند و باز و بسته کردن آنها حس بهتری دارد. به طوری که شما با مقایسه باز و بسته کردن آن با ریل‌های ساچمه‌ای معمولی، به راحتی تفاوت را تشخیص می‌دهید. این حرکت روان علاوه بر اینکه کاربرد کشو را افزایش می‌دهد، باعث می‌شود دوام و استحکام کشو نیز افزایش یابد.

استحکام و مقاومت

جنس ریل کشو تاندم باکس معمولاً از فولاد و استیل زنگ نزن است که در برابر ضربه، ساییدگی، رطوبت و … مقاومت بالایی نشان می‌دهد و هرگز دچار خوردگی نمی‌شود. شایسته ذکر است که معمولاً این ریل‌ها را با ضخامت بالا می‌سازند تا به راحتی بتوان از آنها برای به کار بردن در کشوهای بزرگ و سنگین استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: خرید دستگیره درب HTN Prime

امکان جدا شدن از ریل

این ریل‌ها برخلاف بسیاری از ریل‌های دیگر و به مانند ریل غلتکی می‌توانند از کشو جدا شوند که این باعث آسان شدن تمیز کاری کشو می‌شود. البته این ریل‌ها از نظر ساختاری اصلاً شباهتی به ریل غلتکی ندارند و معایب آن را ندارند.

مجهز به آرام بند

در انتهای ریل‌های کشو تاندم باکس یک پیستون قرار دارد که از بسته شدن ناگهانی کشو و ایجاد سر و صدا یا آسیب به کشو و ریل جلوگیری می‌کند. اگر فرزند کوچکی در منزل دارید، این نوع ریل‌ها می‌توانند برای شما مفید باشند و حتی ضروری به نظر برسند. بی صدا بودن کشوها و ایمنی آنها از این نظر واقعا کاربردی است.

مجهز به سیستم فشاری

از انواع دیگر ریل تاندم، ریل فشاری است که سیستم آن به گونه‌ای کار می‌کند که کشوها نیازی به دستگیره نداشته باشند. در واقع این کشوها تنها با یک فشار آرام باز می‌شوند و همچنین با یک فشار آرام بسته می‌شوند. ضمناً ترمزی دارند که از بسته شدن ناگهانی و محکم کشو جلوگیری می‌کند. در این مورد باید گفت که این کشوها به دلیل نداشتن دستگیره بسیار خاص به نظر می‌رسند و تاثیر زیادی بر دکوراسیون آشپزخانه دارند. ضمناً نداشتن دستگیره کابینت باعث می‌شود بتوانید بیشتر از کشوها استفاده کنید.

کلام آخر

یراق آلات آشپزخانه مهم‌ترین ابزارهای آشپزخانه محسوب می‌شوند و به اندازه سایر وسایل و حتی خود کابینت‌ها در دکوراسیون منزل نقش دارند. بنابراین انتخاب درست آنها می‌تواند نقص‌های کاربردی و زیبایی آشپزخانه را پوشش داده و حتی دکوراسیون شما خاص کند. از این رو بهترین کار این است که یراق آلات را از یک شرکت معتبر تهیه کنیم.

شرکت آریا یراق صنعت با چند دهه تجربه در زمینه تولید و عرضه یراق آلات، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تهیه عمده و جزئی یراق است. شما عزیزان می‌توانید برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان، از سایت htnprime بازدید نمایید و در صورت لزوم با شماره تماس دفتر ما ارتباط برقرار کنید.

با تشکر.

دیدگاهتان را بنویسید