دستگیره حیاطی

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

درب، یکی از عناصر مهم ساختمان محسوب می‌شود. به طوریکه، تمام ساختمان‌ها از وجود آن برخوردار بوده و نمی‌توان هیچ ساختمانی را بدون درب تصور کرد. یکی از مشکلاتی که امکان دارد به وجود آید، بسته نشدن درب ساختمان است که بسیاری از افراد با آن روبرو می‌شوند.

ورودی تمام ساختمان‌‌های مسکونی و اداری به وسیله انواع درب‌‌ و انواع دستگیره درب محافظت می‌شود. درب امنیت محیط را افزایش داده و به حفظ حریم خصوصی شما کمک می‌کند. بنابراین، مشکلاتی که برای درب‌ها ایجاد می‌شوند بسیار مهم هستند. با ما همراه باشید تا با روش‌های حل مشکلات آشنا شوید.

راه حل مشکل بسته نشدن درب ساختمان

رایج‌ترین راه حل‌هایی که برای این مشکل وجود دارند به شرح زیر است:

اسپری کردن روغن به لولای درب:

یکی از روش‌هایی که می‌تواند به بسته شدن درب کمک کند، اسپری کردن روغن به لولا است. اگر درب به طور کامل بسته نشده و نیمه باز می‌ماند، روغن را به لولای درب اسپری کنید. سپس آن را چند بار باز و بسته کرده تا مشکل برطرف شود.

استفاده از رژ لب برای بررسی هم‌تراز بودن قفل و صفحه کلید:

هم‌تراز نبودن قفل و صفحه کلید، یکی از دلایل بسته نشدن درب ساختمان است. برای بررسی این مورد، رژ لب را به لبه‌های قفل و نوار چسب را روی صفحه قفل بزنید. درب ساختمان را باز و بسته کنید. اگر میان نقطه‌ای که رژ لب زده‌اید با سوراخ فاصله‌ای ایجاد شد، آن را اندازه‌گیری کنید. اگر فاصله‌ای وجود نداشت، این موضوع را بررسی کنید که آیا قفل به اندازه کافی داخل سوراخ رفته یا خیر.

بیشتر بخوانید: قفل دیجیتال درب ضد سرقت چه ویژگی‌هایی دارد؟

روغن کاری قفل:

دو بار در سال قفل درب ساختمان را روغن بمالید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کرده باشید. می‌توانید برای این کار از روغن‌های چند منظوره استفاده کنید. برای اینکه روغن فقط به کناره‌های قفل اسپری شود از یک نوار چسب استفاده کنید. سپس روغن اضافی را با دستمال پاک کنید. برای نرم کردن قفل درب می‌توانید از پودر گرافیت هم استفاده کنید.

هنگام بکارگیری این روش، به خاطر داشته باشید که بهتر است روغن‌ها را با هم مخلوط نکرده و همیشه از یک نوع روغن استفاده کنید.

حذف و تراشیدن رنگ‌های قدیمی:

اگر در اطراف قفل باقیمانده‌های رنگ‌های قدیمی وجود دارد، آن‌ها را با استفاده از چاقو بتراشید. اگر قفل قدیمی است و حتی بعد از تراشیدن رنگ‌های قدیمی گیر می‌کند باید آن را عوض کنید.

بررسی پیچ‌های لولا:

اگر قفل نسبت به صفحه آن خیلی بالا یا پایین است، از درست و محکم بسته شدن پیچ‌های لولا اطمینان حاصل کنید. در صورتیکه مشکل حل نشد، می‌توانید یکی از پیچ‌ها را باز کرده و محل قرارگیری آن را حدود هفت سانتی‌متر به سمت بالا یا پایین تغییر دهید.

بزرگتر کردن سوراخ قفل:

اگر قفل به سختی وارد سوراخ می‌شود یا اصلا وارد نمی‌شود، باید سوراخ آن را بزرگتر کنید. برای این کار از مته استفاده کرده و سپس به کمک سمباده کناره‌های سوراخ را صیقل دهید.

تعویض قفل:

گاهی اوقات، قفل به اندازه کافی از سوراخ بیرون نمی‌آید و در نتیجه نمی‌تواند درب را بسته نگه دارد. برای رفع این مشکل، یک صفحه قفل در امتداد اولی نصب  کنید. اگر نوع مشابه آن را پیدا نکردید، باید قفل درب را عوض کنید.

بسته نشدن درب ساختمان و ایجاد سر و صدا

وقتی درب ساختمان به خوبی بسته نمی‌شود مجبور هستید آن را با زور ببندید. این موضوع باعث ایجاد سر و صدا و در نتیجه آزار سایر ساکنان ساختمان می‌شود.

توصیه‌های زیر به رفع مشکل بسته نشدن درب و کاهش سر و صدا کمک می‌کنند:

اگر درب به سختی بسته می‌شود:

اگر درب پیچ و تاپ داشته باشد، فقط با هل دادن بسته می‌شود. درب را بسته و چک کنید که آیا از بالا تا پایین و از کناره‌ها به تمام چهارچوب برخورد می‌کند یا خیر. با این کار وجود پیچ و تاب در درب مشخص می‌شود.

درب‌های چوبی رطوبت را جذب می‌کنند. در نتیجه باد کرده و هنگام باز و بسته شدن گیر می‌کنند. برای اینکه درب به راحتی باز شود باید آن را رنگ کرده و صیقل دهید. اگر در زیر رنگ بتونه کاری کنید، ماندگاری رنگ بیشتر می‌شود.

اگر درب چفت نمی‌شود:

وقتی صفحه کلید بالاتر از پیچ قرار داشته باشد، درب کامل چفت نمی‌شود. این مشکل با سوهان کشیدن حل می‌شود. هنگام بستن درب به برخورد چفت پیچ به صفحه کلید روی چهارچوب توجه کنید. خطوطی که بر اثر برخورد روی چهارچوب ایجاد شده را پیدا کنید. سوراخ نزدیک صفحه کلید را سوهان زده تا اندازه سوراخ آن بزرگ‌تر شود. علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از سوهان لبه‌های پیچ را گرد کنید تا چفت شود.

کلام پایانی

بسته نشدن درب ساختمان یکی از مشکلات رایج است که برای رفع آن راه حل‌های متعددی وجود دارد. در بسیاری از مواقع، این مشکل با روغن کاری لولا و قفل، تراشیدن رنگ‌های اضافی درب یا بزرگ‌تر کردن سوراخ قفل حل می‌شود. اما اگر هیچ کدام از این روش‌ها کارساز نباشد، باید قفل درب تعویض شود.

معمولا برای قفل‌های قدیمی، بهترین راه حل جایگزین کردن آن‌ها با یک قفل جدید است. قیمت دستگیره در در انواع مدل‌ها را در صفحه محصولات htnprime مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید