لولای درب چوبی

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

جا ماندن کلید پشت درب یک مشکل به ظاهر ساده ولی بسیار دردسرساز است. در گذشته برای حل این مشکل می‌توانستید از سمت دیگر درب، کلیدی را وارد قفل کنید. سپس با کمی تلاش کلید در قفل مانده را به بیرون هل داده و درب را باز کنید. اما امروزه ساختار قفل‌های جدید با قفل‌های قدیمی متفاوت است و دیگر نمی‌توان از این روش استفاده کرد. پیشنهاد می شود برای خرید دستگیره در به بهترین مراکز فروشی که برای آن درنظر گرفته شده است، مراجعه کنید.

جا ماندن کلید پشت درب معمولی

برای باز کردن درب‌های معمولی می‌توانید از روش‌های مختلف استفاده کنید که در اینجا به بعضی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

1.استفاده از کارت اعتباری برای باز کردن درب

یکی از آسان‌ترین راه‌هایی که می‌تواند به باز شدن درب کمک کند، استفاده از کارت بانکی است. این کارت‌ها مقاوم و محکم هستند و به راحتی در دست جای می‌گیرند.

در این روش، کارت را کمی بالاتر از قفل، بین شکاف چهارچوب و درب قرار دهید. کارت را به سمت بالا و پایین حرکت دهید تا راحت‌تر بین شکاف قرار گیرد. اگر همزمان با کشیدن کارت، درب را به داخل فشار دهید زبانه درب به عقب می‌رود و درب باز می‌شود.

2.استفاده از سنجاق برای حل مشکل جا ماندن کلید پشت درب

بسیاری از وسایل ساده و روزمره می‌توانند به باز شدن درب کمک کنند. هنگامی که کلید خود را پشت درب جا می‌گذارید، می‌توانید با استفاده از سنجاق قفلی یا سنجاق سر درب را بدون کلید باز کنید.

برای این کار به دو عدد سنجاق نیاز دارید. از یکی از سنجاق‌ها برای جا به جا کردن مغزی قفل و از سنجاق دوم برای باز کردن پین‌ها استفاده می‌شود.

یکی از سنجاق‌ها را 45 درجه و به شکل L خم کنید. سنجاق دوم را از قسمت وسط باز و انتهای آن را به اندازه 120 درجه باز کنید. سنجاق L شکل را با چپ و راست کردن در شیارهای پایین مغزی قرار دهید. همزمان سنجاق دوم را داخل مغزی قفل بگذارید و با بالا و پایین کردن، پین‌ها را باز کنید.

هنگامی که یکی از پین‌ها باز می‌شود صدایی تیک مانند به گوش می‌رسد. در این روش نباید منتظر باز شدن پین‌ها به ترتیب باشید و بهتر است مداوم سنجاق دوم را جا به جا کنید. بعد از اینکه همه پین‌ها باز شدند، سنجاق L شکل را به سمت چپ و راست حرکت داده و قفل درب را باز کنید.

جا ماندن کلید پشت درب‌های ضد سرقت

همان طور که گفتیم اگر کلید را پشت درب جا بگذارید با یک چالش جدی روبرو می‌شوید. اگر درب، ضد سرقت باشد این مشکل دو چندان می‌شود.

در مورد این نوع درب‌ها ممکن است سه موقعیت متفاوت رخ دهد:

درب بدون آنکه قفل شود، بسته شده است

زمانی که درب بدون قفل شدن بسته شده، می‌توان از کارت‌هایی مثل کارت بانکی یا کارت تلفن برای باز کردن آن کمک گرفت. برای این کار کافی است تمام مراحلی که در مورد درب معمولی گفته شد را انجام دهید.

بکارگیری این روش برای این نوع درب‌ها در مقایسه با درب‌های معمولی به زمان بیشتری نیاز دارد چون به منظور حفظ امنیت، درز کمتری در آن‌ها وجود دارد.

درب قفل شده و کلید پشت آن جا نمانده است

متاسفانه خود شما نمی‌توانید به تنهایی نسبت به باز کردن این نوع درب‌های قفل شده، اقدام کنید. بلکه باید از کلیدساز کمک بگیرید تا به قفل و درب آسیبی وارد نشود. کلیدسازهای حرفه‌ای می‌توانند با خارج کردن ساچمه‌ها از قفل، درب را باز کنند. پس از رفع مشکل، بهتر است قفل درب را عوض کنید.

درب قفل شده و کلید پشت آن جا مانده است

در این شرایط هم باید از کلیدساز حرفه‌ای برای حل مشکل جا ماندن کلید پشت درب کمک بگیرید. چون باز کردن قفل این نوع درب‌ها توسط هر کسی امکان‌پذیر نیست. این موضوع، یکی از مزیت‌های مهم این انواع درب‌ها است. اگر قفل‌ این نوع درب‌ها به راحتی باز می‌شد، امنیت کاهش پیدا می‌کرد.

کلام پایانی

جا ماندن کلید پشت درب به عنوان یک اتقاق غیرقابل پیش‌بینی ممکن است برای هر شخصی رخ دهد. شاید تا چند سال پیش هیچ راه حلی برای این مشکل وجود نداشت. اما این روزها تکنولوژی به کمک انسان آمده و دستگیره هوشمند را در اختیار وی قرار داده است. با ورود این مدل به بازار، دیگر برای باز کردن درب به کلید نیاز ندارید و با استفاده از آن‌ها هم مشکل جا ماندن کلید پشت درب حل می‌شود و هم امنیت منزل یا محل کار شما افزایش می‌یابد.

در حال حاضر انواع مختلف از این قفل‌ها تولید و در دسترس عموم قرار گرفته‌اند. از این محصولات می‌توان به قفل‌های نوع کارتی، رمزی و تشخیص چهره اشاره کرد.

در مدل کارتی با استفاده از کارت می‌توانید درب را به راحتی باز کنید. برای باز کردن انواع رمزی نیز فقط کافی است یک رمز را به خاطر سپرده و با وارد کردن آن، قفل را باز کنید. در مورد قفل تشخیص چهره هم به راحتی و با نزدیک شدن به پشت درب، درب برای شما باز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید