قفل درب

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

امروزه همه می‌دانیم که برای تامین امنیت منزل باید از قفل درب آپارتمان امن و محکم استفاده کنیم. وجود این قفل‌ها منجر می‌شود قفل‌ها تنها افرادی که مجاز به باز کردن آن هستند بتوانند به فضای داخلی آپارتمان دسترسی پیدا کنند.

امروزه قفل‌های درب آپارتمان طراحی‌های جدیدی پیدا کرده‌اند و انواع مختلفی دارند که باعث شده کاربردشان افزایش پیدا کند. با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، می‌توان از قفل دیجیتال درب آپارتمان استفاده کرد تا بیشترین امنیت را تامین کنیم. در ادامه انواع قفل درب آپارتمان و ویژگی‌های آنها را به طور مفصل توضیح می دهیم. لطفاً تا انتها با htnprime همراه باشید.

قفل درب آپارتمان را چگونه انتخاب کنیم؟

قطعاً مهم‌ترین دلیل استفاده از قفل درب، تامین امنیت و جلوگیری از سرقت و نفوذ توسط افراد غریبه است؛ توجه داشته باشید که همیشه پیشگیری از سرقت بهتر از پیگیری آن است. اما همه می‌دانیم که هر کسی برای آپارتمان خود از نوعی قفل استفاده می‌کند و باز هم سرقت دیده می‌شود؛ بنابراین باید از یک قفل‌ درب آپارتمان مطمئن، راحت و محکم استفاده کنیم تا احساس امنیت کامل داشته باشیم.

برای اینکه قفلی انتخاب کنیم که بهتر ضامن امنیت درب آپارتمان باشند، بهتر است ابتدا به این نکته توجه کنیم که قفل باید زبانه مخفی و خارج از دید داشته باشد. همچنین این قفل از نظر فیزیکی باید به اندازه‌ای محکم باشد که در برابر ضربه، لرزش و حتی حرارت مقاومت کافی نشان دهد و در هیچ حالتی به جز حالت استاندارد خود (با کلید یا رمز) باز نشود.

برای اطمینان از این موارد، باید به جنس آلیاژ قفل، ضخامت و وزن قفل، ضمانت شرکت عرضه کننده قفل و بسیاری از موارد دیگر توجه نمود. گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش در خرید قفل‌های الکترونیکی بسیار مهم است.

انواع قفل درب آپارتمان

همانطور که در قسمت‌های قبل ذکر کردیم، قفل درب آپارتمان انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها کاربرد و مزایای خاص خود را دارند. به طور کُلی انواع قفل درب آپارتمان شامل، قفل شب ببند، قفل برقی، قفل سوئیچی، قفل دکمه‌ای، قفل کمکی و … هستند که در این بخش ویژگی‌ها و مزایای آنها را بیان می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

قفل شب بند آپارتمان

یکی از متداول‌ترین انواع قفل درب آپارتمان، قفل شب بند است که برای برخی درب‌ها مثل پارکینگ مناسب است. این قفل از جلو به یک کلید و از پشت به یک دستگیره کوچک متصل است که باعث باز و بسته شدن زبانه و قفل شدن آن می‌شوند. این قفل‌ها مثل همان قفل‌های استوانه‌ای قدیمی هستند با این تفاوت که از کلید برای باز و بسته شدن استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: مشاهده قیمت انواع دستگیره درب های باکیفیت htnprime

قفل برقی درب آپارتمان

امروزه از قفل‌های جدیدی که مجهز به سیستم درب ورودی برقی هستند در ساختمان‌های جدید و پیشرفته استفاده می‌کنند. این نوع قفل‌ها از انرژی برق برای باز و بسته کردن درب ورودی آپارتمان استفاده می‌کنند و بسیار ایمن هستند. استحکام بالا و مقاومت در برابر نفوذ از ویژگی‌های اصلی قفل‌های برقی هستند. این قفل‌ها ممکن است با کلید باز و بسته شوند یا به صورت هوشمند با اثر انگشت، ریموت، تشخیص چهره، رمز و … امنیت درب را تامین کنند.

برای تامین انرژی قفل‌های برقی می‌توان از باطری یا برق منزل استفاده کرد که البته حالت ایمن ان استفاده از باطری است.

قفل درب آپارتمان ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت برای درب‌هایی که ضد سرقت هستند بسیار مهم است. در واقع اگر یک درب ضد سرقت نصب کنید و همراه آن یک قفل معمولی داشته باشید، هیچ سودی نمی‌برید. این قفل‌ها یک دستگیره و قفل امن محسوب می‌شوند که در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند و به راحتی باز نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: مشاهده انواع دستگیره در با کیفیت

قفل کمکی درب

قفل کمکی به نوعی از قفل آپارتمان گفته می‌شود که در کنار قفل‌های معمولی و برای افزایش امنیت منزل به کار می‌رود. این قفل‌ها بدون دستگیره هستند و از قسمت داخل درب آپارتمان باز و بسته می‌شوند تا زمانی که اعضای خانواده داخل منزل هستند، احساس امنتی بیشتری داشته باشند.

قفل سوئیچی

قفل سوئیچی یکی از محبوب‌ترین انواع قفل‌هاست که علاوه بر امنیت خود، زیبایی و طراحی مناسبی نیز دارد. این نوع قفل باید با درب هماهنگ باشد و به خوبی نصب شود. قفل سوئیچی یکی از جدیدترین قفل‌ها محسوب می‌شود و تا امروز توانسته مردم را از خود راضی نگه دارد.

قفل دکمه‌ای

قفل دکمه‌ای نوعی قفل هوشمند است که برای آپارتمان‌ها، ادارات، دفاتر کاری و حتی مراکز تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قفل‌ها را می‌توان ترکیبی از قفل‌های مکانیکی و برقی دانست. در واقع این قفل‌ها یک دکمه دارند که بر روی بخش مکانیکی واقع شده و با ارسال سیگنال الکترونیکی منجر به باز شدن درب می‌شود. قفل درب آپارتمان دکمه‌ای هوشمند است و بعد از بسته شدن درب، به طور اتوماتیک قفل می‌شود.

قفل درب تراس

همانطور که می‌دانید معمولا در آپارتمان‌ها تراس وجود دارد که این بخش نیز به فضای داخلی خانه مرتبط است و باید امنیت کافی داشته باشد. برای قفل درب تراس باید از قفل‌های محکمی استفاده کرد که با وضعیت درب هماهنگ باشد؛ چرا که معمولاً درب تراس از جنس فولاد است. باید گفت که از قفل سوئیچی نیز می‌توان به عنوان قفل تراس استفاده کرد اما معمولاً قفل‌های شاخ داری که مخصوص درب تراس هستند به این منظور به کار گرفته می‌شوند.

قفل درب آپارتمان خوب را از کجا تهیه کنیم؟

تا اینجا دانستیم که هنگام خرید قفل درب آپارتمان باید به نوع قفل و حتی دستگیره توجه کنیم. قفل و دستگیره باید با هم هماهنگ بوده و حتی درب نیز به این نوع قفل اختصاص داشته باشد.

شما عزیزان می‌توانید علاوه بر بهترین قفل‌های درب آپارتمان، سایر یراق آلات منزل مثل دستگیره درب یا یراق آلات کابینت را آریا یراق تهیه کنید. شرکت آریا یراق صنعت معتبرترین فروشگاه قفل درب آپارتمان است که با تضمین کیفیت محصولات خود خیال مشتریان را از کیفیت محصولات ارائه شده آسوده می‌کند.

این شرکت گارانتی طولانی مدت را مشمول تمام محصولات خود می‌کند و خدمات پس از فروش عالی ارائه می‌کند. برای سفارش محصولات آریا یراق، کافی است از سایت ما بازدید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید